Έρευνα: Τα ζητήματα ESG που έχουν μεγαλύτερη σημασία

Body

Για πολλούς διευθυντές εταιρειών, η βελτίωση των επιδόσεων των εταιρειών τους σε θέματα ESG (περιβαλλοντικά, κοινωνικά και εταιρικής διακυβέρνησης) αποτελεί κεντρικό στόχο. Για να τον επιτύχουν, αντιμετωπίζουν συμβιβασμούς: Θα πρέπει να βελτιώσουν τη μεταχείριση των εργαζομένων τους ή, αντίθετα, να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα; Θα πρέπει να προστατεύσουν τους μετόχους ή τα ανθρώπινα δικαιώματα των εργαζομένων στο εξωτερικό;

.

Για να τους βοηθήσουν να θέσουν προτεραιότητες, δεκαετίες ερευνών -μερικές από αυτές, από εμάς- προτείνουν μια εκπληκτικά ανεκμετάλλευτη προσέγγιση για να καταλάβουν ποιες εταιρικές συμπεριφορές είναι πιο σημαντικές για τους απλούς ανθρώπους: 

Οι απαντήσεις τους μπορούν να διατυπωθούν με σαφήνεια: όταν τους ζητείται να κρίνουν τις συνολικές συμπεριφορές των αμερικανικών επιχειρήσεων, το κοινό δίνει υπερβολική σημασία στη μεταχείριση των εργαζομένων από τις επιχειρήσεις. Στο σύνολό τους, τα ζητήματα της μεταχείρισης των εργαζομένων θεωρούνται πιο σημαντικά από περίπου τρεις φορές περισσότερους ανθρώπους από τα ζητήματα της μεταχείρισης των κοινοτήτων/γειτονιών, των πελατών, των μετόχων και του περιβάλλοντος - καθένα από τα οποία αξιολογείται παρόμοια με το άλλο. Σε αυτές τις έρευνες, οι ίδιες προτεραιότητες εμφανίζονται χρόνο με το χρόνο και σε όλες τις δημογραφικές και πολιτικές ομάδες.

Τα αποτελέσματα αυτά προκύπτουν από έρευνα που διεξήγαγε η JUST Capital (JUST), μια μη κερδοσκοπική εταιρεία που συνιδρύθηκε και προεδρεύεται από τον  Paul Tudor Jones. Αποστολή του είναι η αξιοποίηση του καπιταλισμού για την επίλυση των σοβαρότερων απειλών της κοινωνίας. Το JUST επικεντρώνεται, λοιπόν, στη δικαιοσύνη - η οποία δεν ταυτίζεται με την ESG. Αλλά οι δύο έννοιες είναι στενά συνδεδεμένες και η δικαιοσύνη μπορεί να γίνει πιο εύκολα κατανοητή από το κοινό.

Η JUST δημοσιεύει κάθε χρόνο τις κατατάξεις της για τη δικαιοσύνη των αμερικανικών επιχειρήσεων με την προσδοκία ότι οι καταναλωτές, οι εργαζόμενοι και οι επενδυτές θα χρησιμοποιήσουν τις πληροφορίες για να επιβραβεύσουν τους εταιρικούς ηγέτες και να τιμωρήσουν τους  υστερούντες. Σε αντίθεση με τις κατατάξεις ESG που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στη γνώμη των εμπειρογνωμόνων, η βασική αρχή της μεθοδολογίας της JUST είναι να βασίζεται στο κοινό για να ορίσει τη δικαιοσύνη και να κρίνει τι έχει μεγαλύτερη σημασία.

Για να γίνει αυτό κάθε χρόνο, η JUST συγκαλεί μικρές ομάδες σε όλη τη χώρα για να δώσει σάρκα και οστά σε όσα οι συμμετέχοντες θεωρούν πιο σημαντικά για την έννοια της δίκαιης εταιρικής συμπεριφοράς. Όσον αφορά τον όρο "δικαιοσύνη", το μόνο που λένε στους συμμετέχοντες είναι: "Μια δίκαιη εταιρεία λειτουργεί με τρόπο που εξυπηρετεί τους εργαζομένους, τους πελάτες, τους μετόχους, το περιβάλλον και τις κοινότητες που επηρεάζει, ακόμη και αν αυτό έχει κάποιο κόστος". Με βάση τις συζητήσεις των ομάδων εστίασης, καθορίζεται ένας κατάλογος με 20 συμπεριφορές που είναι πιο κεντρικές για τη δικαιοσύνη. Δύο παραδείγματα: Πληρώνει η επιχείρηση σε όλους τους εργαζομένους της τουλάχιστον ένα μισθό που να εξασφαλίζει τα προς το ζην; Συμπεριφέρονται οι εταιρικοί ηγέτες με τρόπο που να αντικατοπτρίζει υψηλά ηθικά πρότυπα;

Για να εκτιμήσει τη σχετική σημασία καθεμιάς από τις 20 συμπεριφορές, η JUST χρησιμοποιεί ένα πάνελ συμμετεχόντων σε έρευνα που ταιριάζει σε γενικές γραμμές με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του πληθυσμού των ΗΠΑ. Τους δίνεται η ίδια περιγραφή του τι σημαίνει "δικαιοσύνη". Στη συνέχεια επιλέγονται τυχαία τέσσερις από τις 20 συμπεριφορές και ζητείται από κάθε συμμετέχοντα να προσδιορίσει τη συμπεριφορά που είναι πιο σημαντική για τη δικαιοσύνη και τη συμπεριφορά που είναι λιγότερο σημαντική. Κάθε συμμετέχων ολοκληρώνει αυτή την άσκηση 10 φορές, αντιμετωπίζοντας κάθε φορά μια διαφορετική επιλογή τεσσάρων συμπεριφορών από τις οποίες πρέπει να προσδιορίσει την πιο και τη λιγότερο σημαντική συμπεριφορά. Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων - δεκάδες χιλιάδες επιλογές των συμμετεχόντων - δίνει μια εκτίμηση της πιθανότητας ότι ένας τυχαίος συμμετέχων στην έρευνα θα κατέτασσε το συγκεκριμένο ζήτημα ως το πιο σημαντικό από τα 20 ζητήματα. Η JUST χρησιμοποιεί τα αποτελέσματα αυτής της ανάλυσης για να αποδώσει βαρύτητα στις 20 συμπεριφορές, κατασκευάζοντας μια συνολική βαθμολογία δικαιοσύνης για κάθε εταιρεία Russell 1000, και δημοσιεύει αυτές τις κατατάξεις (τόσο συνολικά όσο και κατανεμημένες ανά κλάδο).

Στο  γράφημα 1 παρουσιάζονται οι πιθανότητες που εκτιμήθηκαν για τις 20 συμπεριφορές στην έρευνα της JUST για το 2022. Το σχήμα κατηγοριοποιεί τις συμπεριφορές σε πέντε κατηγορίες ενδιαφερομένων μερών: εργαζόμενοι, κοινότητες, πελάτες, μέτοχοι και διακυβέρνηση και περιβάλλον. Είναι σαφές από το σχήμα ότι οι συμπεριφορές που σχετίζονται με τους εργαζόμενους αντιπροσωπεύουν τη μερίδα του λέοντος των ανησυχιών των ανθρώπων. Από τις πέντε συμπεριφορές που σχετίζονται με τους εργαζομένους, οι τέσσερις είναι μεταξύ των έξι κορυφαίων συμπεριφορών - και μία από τις δύο κορυφαίες συμπεριφορές που δεν κατηγοριοποιείται ως σχετιζόμενη με τους εργαζομένους, το θέμα "δημιουργία θέσεων εργασίας στις ΗΠΑ" που κατατάσσεται στη 2η θέση, είναι αναμφισβήτητα επίσης σχετιζόμενη με τους εργαζομένους. Η συνολική πιθανότητα να κριθεί ένα θέμα που σχετίζεται με τους εργαζόμενους ως το πιο σημαντικό είναι 44%, σε σύγκριση με ένα εύρος 12-18% για τις άλλες κατηγορίες συμπεριφορών.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τι σημαίνουν αυτά τα αποτελέσματα για τους διευθυντές που θέλουν οι οργανισμοί τους να κρίνονται ως δίκαιοι; Πρώτον, ενώ οι άλλοι ενδιαφερόμενοι έχουν σίγουρα σημασία, δώστε προτεραιότητα στους εργαζόμενους. Πρώτα απ' όλα, βεβαιωθείτε ότι πληρώνονται καλά. Αλλά βεβαιωθείτε επίσης ότι προστατεύεται η υγεία και η ασφάλειά τους, ότι μπορούν να εξελιχθούν επαγγελματικά και ότι μπορούν να επιδιώξουν την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Δεύτερον, αν νομίζετε ότι οι ψηφοφόροι σας αισθάνονται διαφορετικά... ξανασκεφτείτε το. Όσον αφορά τη σημασία των εργαζομένων, οι απόψεις είναι εντυπωσιακά παρόμοιες σε όλο το δημογραφικό και πολιτικό φάσμα.

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Επικεφαλίδα

Έρευνα που διεξήχθη από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό JUST Capital αναδεικνύει τη σημασία της κοινής γνώμης στον καθορισμό των εταιρικών συμπεριφορών.