A. Δανιηλίδης: Το κέρδος δαιμονοποιείται, χωρίς κέρδος δεν μπορεί να υπάρξει θετική συνεισφορά στην κοινωνία

Body

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση, που χθες, τα αποτελέσματα της Μελέτης Κοινωνικού και Οικονομικού Αποτυπώματος για το 2021. Τα ευρήματα της Μελέτης, η οποία εκπονείται για τέταρτη φορά, αναδεικνύουν τη σταθερή προσήλωση της εταιρείας στη στρατηγική της δέσμευση να «Παράγει ένα Καλύτερο Αύριο», επενδύοντας στο περιβάλλον, τις τοπικές κοινωνίες, την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ και τους εργαζομένους της. Μάλιστα, συγκριτικά με την προηγούμενη Μελέτη του 2017, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, αύξησε κατά 66 εκατ. ευρώ τη συνολική συνεισφορά της στο ΑΕΠ, υποστηρίζοντας το εισόδημα 68.817 συμπολιτών μας. 

.

«Ο βασικός λόγος για τον οποίο υπάρχει οποιαδήποτε εταιρεία είναι για να παράγει κέρδος. Γιατί πολλές φορές συζητάμε για πολλά πράγματα και το κέρδος δαιμονοποιείται. Αυτό που πρέπει να βλέπουμε είναι ότι παράλληλα με το κέρδος το αποτύπωμα των δραστηριοτήτων μας να είναι θετικό για την ελληνική κοινωνία. Για αυτό έχουμε ξεκινήσει να μετράμε με την EY το αποτύπωμα αυτό. Αυτό είναι το 4ο report που δημοσιοποιούμε» σημείωσε κατά την ομιλία του ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης.

Η Μελέτη των Κοινωνικών και Οικονομικών Επιδράσεων των δραστηριοτήτων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας εκπονήθηκε από την ΕΥ Ελλάδος και καλύπτει το χρονικό διάστημα από 1/1/2021 έως 31/12/2021. 

Σύμφωνα, λοιπόν, με τη μελέτη, η συνολική προστιθέμενη αξία των δραστηριοτήτων της εταιρείας ανέρχεται στα 686 εκατ. ευρώ, η οποία αντιστοιχεί στο 0,4% του ΑΕΠ της χώρας, ενώ η συνεισφορά στα φορολογικά έσοδα εκτιμάται στα 505 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που αποτελεί το 1% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους για το 2021. Παράλληλα, 26.468 θέσεις εργασίας υποστηρίζονται άμεσα, έμμεσα και επαγόμενα από την εταιρεία, οι οποίες αντιστοιχούν στο 0,7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας. Από αυτές, οι 20.505 αφορούν στον κλάδο της εστίασης.

Ο υπολογισμός της κοινωνικο-οικονομικής επίδρασης της εταιρείας βασίστηκε στο μοντέλο “εισροών-εκροών”. Στρατηγικός στόχος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας αποτελεί η εδραίωση ενός πρότυπου επιχειρηματικού μοντέλου που υπηρετεί τη βιωσιμότητα σε όλες τις εκφάνσεις της και επιδρά θετικά στην κοινωνία και την εθνική οικονομία. Διαβάστε αναλυτικά όλη τη μελέτη εδώ.

Αξίζει να σημειωθεί πως η εταιρεία στηρίζει πολύ την ελληνική γεωργική παραγωγή, καθώς μέσα από το πρόγραμμα «Συμβολαιακή Καλλιέργεια» αγοράζει το 20% της συνολικής παραγωγής σιταριού στην Ελλάδα. 

Αθηναϊκή Ζυθοποία

Πέρα από τα οικονομικά δεδομένα υπάρχουν μια σειρά από ενέργειες σχετικά με το περιβάλλον που υλοποιούν στην εταιρεία. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη έχουν προχωρήσει στην μετατροπή συμβατικών ενεργειακών λύσεων (όπως το μαζούτ σε πράσινη ενέργεια) και παράλληλα συνεχίζουν και στα δυο εργοστάσια να  δουλεύουν σε λύσεις για να μειώσουν το αποτύπωμα τους και να γίνουν όσο το δυνατόν περισσότερο πράσινοι.  

Μάλιστα ο κ. Δανιηλίδης τόνισε πως παρά τις τρέχουσες δυσκολίες στην αγορά και στο ευρύτερο περιβάλλον, δεν σταματούν τις επενδύσεις για απανθρακοποίηση καθώς ακολουθούν πιστά τη δέσμευση της Heineken για μηδενικές εκπομπές άνθρακα το 2030. «Είναι κοντά αυτή η χρόνια για αυτό όσο και αν δύσκολες χρονιές διανύουμε δεν σταματάμε τις επενδύσεις . Το επενδυτικό μας πλάνο για την περίοδο 2022-2025 είναι συνολικής αξίας 60 εκατ. ευρώ. Το κυρίως μέρος αφορά τη συνεχή βελτιστοποίηση των εργοστασίων μας αλλά και τεχνολογίες για τον υπόλοιπο οργανισμό για να μειώσουμε το αποτύπωμά μας» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα τρέχουν διάφορα εθελοντικά προγράμματα αναδάσωσης και εξοικονόμησης νερού ενώ συνεισφέρουν στην κοινωνία όποτε υπάρχει ανάγκη. Συγκεκριμένα μετά τις πυρκαγιές στην Εύβοια, χρηματοδοτήσανε και υποστηρίξαν το χωροταξικό πλάνο για την περιοχή, για τη χρήση γης  ενώ χρηματοδοτήσαν την κατασκευή δυο σχολείων στη βόρεια Εύβοια παίρνοντας ένα σαφές μήνυμα ότι αυτές οι περιοχές έχουν μέλλον.

Τέλος, ως εταιρεία που παράγει και πουλάει αλκοολούχα ποτά, ενισχύουν το μήνυμα της υπεύθυνης κατανάλωσης. «Τα περισσότερα μας προϊόντα είναι αλκοολούχα για αυτό υποστηρίζουμε το μήνυμα για υπεύθυνη κατανάλωση και ενισχύουμε την παραγωγή μη αλκοολούχων ποτών» σημείωσε ο κ. Δανιηλίδης.

Αθηναϊκή Ζυθοποία

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Δευτερεύων χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
A. Δανιηλίδης: Το κέρδος δαιμονοποιείται, χωρίς κέρδος δεν μπορεί να υπάρξει θετική συνεισφορά στην κοινωνία
Επικεφαλίδα

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παρουσίασε την τέταρτη κατά σειρά Μελέτη Κοινωνικού & Οικονομικού Αποτυπώματος, η οποία επιβεβαιώνει το θετικό αποτύπωμα των δραστηριοτήτων της για την ελληνική κοινωνία, το οποίο αποτιμάται σε 686 εκατ. ευρώ.