Coffee Island: Οι 10+1 στόχοι της βιωσιμότητας 

Body

«Η βιωσιμότητα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, καθώς δεν είναι αποσαφηνισμένη σε όλους μας. Άλλοι όταν ακούνε βιωσιμότητα, σκέφτονται την ανακύκλωση, άλλοι την εξοικονόμηση ενέργειας και άλλοι την προστασία του περιβάλλοντος, για εμάς η έννοια αυτή πρέπει να αντιμετωπίζεται ολιστικά». Με αυτή τη φράση άνοιξε την ομιλία του ο Διευθύνων Σύμβουλος της Coffee Island, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, ο οποίος σε σχετική συνέντευξη τύπου παρουσίασε τους 10+1 στόχους της βιωσιμότητας και ανέλυσε τη στρατηγική της εταιρείας η οποία ευθυγραμμίζεται πλήρως με τις αρχές της κυκλικής οικονομίας και αειφορίας. 

.

Βασικός σκοπός της εταιρείας μόλος από το 2009 ήταν να γίνει πυλώνας ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών μέσα από τα καταστήματα που διαθέτει. Σήμερα ο οργανισμός έχει παρουσία μέσα από 432 καταστήματα σε 120 πόλεις και στόχος είναι να στηρίξουν τις τοπικές κοινωνίες και να δημιουργήσουν αξία στο περιβάλλον, στον άνθρωπο και στην ελληνική οικονομία.

Για να επιτύχει το σκοπό αυτό, και για να μην κάνει ασύνδετες δράσεις οι οποίες δεν αξιολογούνται, η εταιρεία προχώρησε το 2021 σε ανάλυση ουσιαστικότητας. Στην ουσίας χαρτογράφησε τα ενδιαφερόμενα μέρη, αναγνώρισε τα θέματα βιώσιμης ανάπτυξης, ιεράρχησε τα θέματα αυτά και τέλος προχώρησε στον καθορισμό τους. 

«Προτιμήσαμε να κάνουμε λίγα και καλά. Από τις 30 βασικές θεματικές ενότητες που προέκυψαν από την έρευνα εστιάσαμε σε 10+1» τόνισε ο κ. Κωνσταντινόπουλος. 

Οι στρατηγικοί πυλώνες βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας είναι ο Άνθρωπος( δημιουργία αξίας και ενίσχυση των ανθρώπων στο σύνολο της αλυσίδας), ο Πλανήτης (μείωση του περιβαλλοντικου αποτυπώματος μας και σεβασμός στους φυσικούς πόρους) και το Προϊόν (διασφάλιση της ποιότητας και της ασφαλείας των προϊόντων και υπεύθυνη προμήθεια και χρήση των προϊόντων και συσκευασιών). 

Οι 10+1 στόχοι  μπαίνουν κάτω από αυτούς τους τρεις πυλώνες και μέσα από KPI’s μετριούνται και αξιολογούνται, επιτρέποντας στην εταιρεία να εκδώσει και την πρώτη Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης 2022-2023. 

Άνθρωποι 

Στον πυλώνα άνθρωποι, οι βασικοί στόχοι της στρατηγικής της εταιρίας είναι η υποστήριξη της τοπικής κοινωνίας, η υγεία η ασφάλεια και η ευεξία στην εργασία, η ενίσχυση της απασχόλησης και η ανάπτυξη των εργαζόμενων.  Ενδεικτικές δράσεις ολοκληρωμένες και σε εξέλιξη γύρω από αυτόν τον πυλώνα είναι: 

  • Σύνδεση loyalty scheme με δράσεις τοπική κοινωνία 
  • Πρόγραμμα ευεξίας εργαζοεμνων 
  • Δομημένο πρόγραμμα εκπαιδεύσεων εργαζομενων 

Πλανήτης 

Για την προστασία του πλανήτη, η εταιρεία προωθεί μια οικονομία μηδενικών αποβλήτων, προχωράει στην εξοικονόμηση ενέργειας και ενισχύει την ενεργειακή απόδοση. Ενδεικτικές δράσεις ολοκληρωμένες και σε εξέλιξη γύρω από αυτόν τον πυλώνα είναι: 

  • Επεξεργασία υπολειμμάτων καφέ 
  • Μελέτη υλικών καταστημάτων 
  • Εγκατάσταση φ/β

Προϊόν

Σε αυτόν τον πυλώνα, οι βασικοί στόχοι είναι η ποιότητα και η ασφάλεια του τελικού προϊόντος, το υπεύθυνο μάρκετινγκ και η υπεύθυνη σήμανση των προϊόντων και επιπλέον η προώθηση προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας. Ενδεικτικές δράσεις ολοκληρωμένες και σε εξέλιξη γύρω από αυτόν τον πυλώνα είναι: 

  • Σύνδεση γκάμα single estate με purpose 
  • Πρόγραμμα microfarm 
  • Υπεύθυνη σήμανση προϊόντων 

Η μεθοδολογία που ακολούθησαν για την χάραξη της στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης ήταν ο καθορισμός ουσιαστικών θεμάτων, η κατανόηση του εξωτερικού περιβάλλοντος, οι βέλτιστες πρακτικές του κλάδου, η ανάλυση της ωριμότητας του οργανισμού, οι στρατηγικοί πυλώνες και πλάνο δράσεων, η υλοποίηση στόχων βάσει του οδικού χάρτη 2022-2025 και η επικαιροποίηση materiality assessment και σύνταξη sustainability report 2022-2023. 

«Δεν έχουμε περιθώρια για ημίμετρα. Πρέπει να ξεπεράσουμε τον εαυτό μας γιατί το μέγεθος μας σε σχέση με τους μεγάλους ανταγωνιστές είναι πολύ μικρό άρα και η επιρροή μας το ίδιο. Ξεπερνώντας τον εαυτό μας μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα ισχυρότερο θετικό αντίκτυπο» σχολίασε ο CEO. 

Κυκλική οικονομία 

Η κυκλική οικονομία αποτελεί προτεραιότητα για την Coffee Island. Η δημιουργική επαναχρησιμοποίηση (upcycling) είναι η διαδικασία μεταποίησης παραπροϊόντων σε νέα προϊόντα υψηλότερης αξία η ποιότητας. 

Στο πλαίσιο αυτό προχώρησε σε μια επένδυση 400.000 ευρώ για την δημιουργία της Coffeeco. Μια εταιρεία που μετατρέπει τα υπολείμματα καφέ σε πρώτη ύλη για την δημιουργία καλλυντικών. Χρησιμοποιώντας δηλαδή το upcycling, μετατρέπουν τα παραπροϊόντα του εσπρέσο σε συστατικά για τη δημιουργία καλλυντικών. 

Από το 2016 η εταιρεία ξεκίνησε την έρευνα και ανάπτυξη σε συνεργασία με το τμήμα Χημικών της Πάτρας και σήμερα διαθέτει 14 σημεία συλλογής, συλλέγοντας 2 τόνους υπολειμμάτων την εβδομάδα με τους οποίους δημιουργούν συστατικά με αντιρυτιδική και αντιηλιακή δράση. 

Ήδη έχουν συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες καλλυντικών, όπως η Apivita, ο Korres και η Dust and Cream.

Πιο συγκεκριμένα, η Coffeeco σε συνεργασία με την Coffee Island χρησιμοποιεί 18 γραμμάρια από κάθε εσπρέσο shot για να παράγει 180 γραμμάρια συστατικών για καλλυντικά ενώ ταυτόχρονα εξαλείφει 3,3 γραμμάρια ισοδύναμου CO2. 

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Δευτερεύων χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Επικεφαλίδα

Ολιστική είναι η προσέγγιση της εταιρείας καφέ για τη βιωσιμότητα, η οποία αποτελεί προτεραιότητα στη στρατηγική της, ενώ μέσα από την Coffeeco δίνει δεύτερη ζωή στο καφέ μετατρέποντας το σε καλλυντικά με ευεργετική δράση.