AB Bασιλόπουλος: Νet zero μέχρι το 2050 στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας

Body

Ο πληθωρισμός και η ενεργειακή κρίση είναι οι βασικές αιτίες για τις ζημιές που εμφάνισε η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος το 2022. Ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας, Νίκος Λαβίδας, παρουσιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα ανέφερε: «Είχαμε μία κακή χρονιά το 2022. H ενέργεια και o πληθωρισμός ευθύνονται για τις ζημιές προ φόρων ύψους 2 εκατ. ευρώ όταν το 2021 είχαμε κέρδη 42 εκατ.».

.

Ο οργανισμός παρά τις δυσκολίες συνεχίζει να επενδύει. Συγκεκριμένα, το 2022 επένδυσε 65 εκατ. ευρώ σε νέα καταστήματα (4 εταιρικά και 47 franchise) και παρά τις ζημιές θα συνεχίσει να επενδύει και τη νέα χρονιά.

«Τα κέρδη μας κάθε χρόνο τα επαναεπενδύουμε και φέτος τα χρήματα αυτά θα μας λείψουν για αυτό θα προχωρήσουμε σε επενδύσεις με δανεισμό» σημείωσε ο κ. Λαβίδας.

Το 2022 η εταιρεία επέστρεψε 175 εκατ. ευρώ στην ελληνική οικονομία μέσα από φόρους και εισφορές. Παράλληλα υλοποίησε δωρεές για την κοινωνία συνολικού ύψους 4 εκατ, ενώ επένδυσε 9 εκατ. ευρώ για να στηρίξει την κοινωνία και τα ευάλωτα νοικοκυριά προσφέροντας γεύματα μέσω του προγράμματος «Τρόφιμα αγάπης» και 80.000 γεύματα σε μαθητές μέσα από το πρόγραμμα «Διατροφή».

Αναφορικά με το πλάνο ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια, η βιωσιμότητα είναι ψηλά στην ατζέντα. Συγκεκριμένα, η αλυσίδα έχει θέσει στόχο -50% σπατάλη τροφίμων και πλαστικών μέχρι το 2025 και -80% μείωση ρύπων και μηδενικές εκπομπές έως το 2050.

Παράλληλα, επενδύουν σε ψυγεία με χαμηλές εκπομπές, και στοχεύουν σε net zero μέχρι το 2050 στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας που αντιστοιχεί σε 83% μείωση σε σχέση με το 2020. «Τα προϊόντα που πουλάμε ευθύνονται για το 80% των εκπομπών μας. Γι αυτό οι προμηθευτές μας θα κληθούν να καταγράψουν τις εκπομπές του και να δεσμευτούν  σε μείωση. Δεσμευόμαστε να δημιουργήσουμε ένα εκπαιδευτικό hub και ενέργειες για να βοηθήσουμε τους προμηθευτές μας να μετρούν τις εκπομπές και να τις μειώσουν και τους υποστηρίξουμε στην όλη διαδικασία και να υποστηρίξουμε κοινές ενέργειες για την μείωση εκπομπών» σημείωσε ο κ. Λαβίδας.

Η εταιρεία δίνει έμφαση και στην ανακύκλωση, και αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι διαθέτει το μόνο ατομικό σύστημα ανακύκλωσης στην Ευρώπη και 100 σημεία ανακύκλωσης.

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
AB Bασιλόπουλος: Νet zero μέχρι το 2050 στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας
Επικεφαλίδα

Η αλυσίδα έχει συγκεκριμένες δεσμεύσεις για μείωση των εκπομπών του πεδίου 3 και θα δημιουργήσει ένα εκπαιδευτικό hub για να βοηθήσουν τους προμηθευτές να μετρούν τις εκπομπές και να τις μειώσουν.