Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να αγοράσουν πιστώσεις άνθρακα

Body

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν πλέον αυστηρότερους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων το 2025. Τα πρόστιμα είναι μεγάλα και έτσι καταστρώνουν τα πλάνα τους προκειμένου να τα αποφύγουν. Σχεδόν όλες σχεδιάζουν να αγοράσουν πιστώσεις άνθρακα από εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων.

.

Άλλωστε αυτή είναι μια τακτική που εφαρμόζεται εδώ και πολλά χρόνια, με τις εταιρείες που έχουν τις υψηλότερες εκπομπές να αγοράζουν πιστώσεις άνθρακα από άλλες εταιρείες που έχουν χαμηλότερες. Σε αυτή την περίπτωση κάθε εταιρεία θα μπορέσει να εξοικονομήσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από τα πρόστιμα.

Ο όμιλος Stellantis, η Toyota, η Ford, η Mazda και η Subaru σχεδιάζουν να συνεργαστούν με την Tesla για να συμμορφωθούν με τους κανόνες της ΕΕ για το 2025. Από την άλλη η Mercedes θα συνεργαστεί με την Polestar. Για την Tesla, οι πωλήσεις πίστωσης άνθρακα αντιπροσώπευαν σχεδόν το 3% των συνολικών εσόδων της τον προηγούμενο χρόνο. Από την άλλη η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στην κινεζική Geely, δεν έδωσε στοιχεία για τις επόμενες κινήσεις της πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Ωστόσο την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του περασμένου έτους, οι πωλήσεις πίστωσης άνθρακα της εταιρείας αποτελούσαν περίπου το 0,3% των συνολικών εσόδων της Volvo.

Την ίδια στιγμή η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ζητά αναθεώρηση των ορίων, ενώ ορισμένες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας, ζήτησαν την αναστολή των προστίμων του 2025. Οι κατασκευάστριες εταιρείες για να πετύχουν τους στόχους που θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα πρέπει να αυξήσουν τα ποσοστά πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όμως οι υψηλές τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και η ανυπαρξία επιδοτήσεων από πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις τις απομακρύνουν από τους στόχους τους.

Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει το 20% των πωλήσεων να είναι ηλεκτρικά μοντέλα. Σήμερα μόνο το 13% των οχημάτων που πωλήθηκαν στην Ευρώπη κατά τους πρώτους 11 μήνες του 2024 ήταν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Επικεφαλίδα

Ο όμιλος Stellantis, η Toyota, η Ford, η Mazda και η Subaru σχεδιάζουν να συνεργαστούν με την Tesla για να συμμορφωθούν με τους κανόνες της ΕΕ για το 2025.