Ευνοημένες οι επιχειρήσεις που θέτουν το κλίμα ψηλά στην ατζέντα τους

Body

Η πανδημία έφερε στο προσκήνιο την ανάγκη για πλήρη κατανόηση των κινδύνων και των επιπτώσεων στις επιχειρήσεις, καθώς και για αυξημένη ανθεκτικότητα και βιωσιμότητα, αλλά υπάρχει και ένας ακόμη κίνδυνος στο μητρώο: η κλιματική αλλαγή.

Η δημοσίευση της έκθεσης της Διακυβερνητικής Επιτροπής για την Κλιματική Αλλαγή (IPCC) την περασμένη εβδομάδα έφερε την κλιματική αλλαγή στο επίκεντρο, μεταφέροντας το πρόβλημα από έναν μελλοντικό κίνδυνο στο εδώ και τώρα.

Και, καθώς ο κόσμος κοιτάζει μπροστά και σχεδιάζει να βγει από την COVID, υπάρχει αυξανόμενη εστίαση στο ESG (περιβάλλον κοινωνία και διακυβέρνηση), το οποίο θα πρέπει επίσης να λάβει υπόψη τις κλιματικές αλλαγές.

Οι επενδυτές σε όλο τον κόσμο απαιτούν ολοένα και περισσότερο από τους οργανισμούς να περιγράφουν το πλαίσιο και την προσέγγισή τους σε θέματα ESG, προκειμένου να αξιολογούν τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του οργανισμού.

Κάποια στιγμή στο μέλλον, κάθε επιχείρηση θα πρέπει να είναι βιώσιμη. Ωστόσο, έως ότου φτάσουμε σε αυτόν τον στόχο, εκείνοι που έχουν ήδη αντιμετωπίσει τα θέματα βιωσιμότητας θα έχουν πλεονέκτημα.

Στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός, τον Ιανουάριο του 2021, ο Larry Fink, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Blackrock, σημείωσε ένα αυξανόμενο χάσμα στις αποτιμήσεις των επιχειρήσεων μεταξύ εκείνων που λαμβάνουν σοβαρά υπόψη την κλιματική αλλαγή και εκείνων των εταιρειών που δεν το κάνουν.

Πολλοί άλλοι επενδυτές ζητούν από τις εταιρείες να είναι διαφανείς όσον αφορά τις επιπτώσεις του κλίματος στις τρέχουσες και μελλοντικές δραστηριότητές τους. Η πραγματικότητα είναι ότι, αν οι επιχειρήσεις δεν αποδεχθούν την ανάγκη να ενσωματώσουν την κλιματική αλλαγή στη στρατηγική και τον σχεδιασμό τους, θα πληρώνουν υψηλότερο κόστος κεφαλαίου ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, δεν θα μπορούν να αντλήσουν καθόλου κεφάλαια.

Οι εταιρείες που θα γίνουν μέρος της λύσης, ξεκινώντας τη μετάβασή τους σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα νωρίτερα παρά αργότερα, θα έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν και να διατηρήσουν βιώσιμα επιχειρηματικά μοντέλα που θα ευδοκιμήσουν βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

Σύνδεση των κινήτρων με τη βιωσιμότητα

Για την επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας και άλλων στόχων ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να εφαρμόζουν συστήματα μακροπρόθεσμων κινήτρων που ευθυγραμμίζουν τους στόχους με τους δείκτες απόδοσης των στελεχών, τα μπόνους και τις μετοχές.

Συγκεκριμένα, οι διευθυντές πρέπει να κατανοήσουν τα θέματα βιωσιμότητας  και να διασφαλίσουν ότι οι αμοιβές των διευθυντών και των στελεχών, καθώς και τα συστήματα παροχής κινήτρων, είναι ευθυγραμμισμένα με αυτά τα συγκεκριμένα στοιχεία και στόχους. Για να είναι αποτελεσματικοί θα πρέπει να υπάρχουν μετρήσεις και στόχοι για βραχυπρόθεσμη, μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη περίοδο.

Βιωσιμότητα - μια στρατηγική ανάπτυξης

Εν τέλει, το ESG δεν πρέπει να θεωρείται ως αυτόνομη στρατηγική, αλλά μάλλον ως μέρος της ευρύτερης εικόνας. Η συζήτηση δεν θα πρέπει να αφορά μόνο τη στρατηγική βιωσιμότητας, αλλά μάλλον τον τρόπο ενσωμάτωσης της βιωσιμότητας στην επιχειρηματική στρατηγική.

Μια ισχυρή στρατηγική μπορεί να βοηθήσει στην προσέλκυση των κατάλληλων ταλέντων και επενδυτών. Για να επιτύχουμε μια στροφή προς τη βιωσιμότητα, πρέπει να σταματήσουμε να θεωρούμε το ESG ως ένα "nice to have", αλλά θα πρέπει να αποτελεί μέρος της επιχειρηματικής στρατηγικής και της διαχείρισης κινδύνων που μπορεί να έχει άμεσο και θετικό αντίκτυπο στις οικονομικές επιδόσεις.

Αυτό υποστηρίζεται από ανεξάρτητη έρευνα, η οποία έχει αποδείξει ότι οι εταιρείες με ισχυρό πλαίσιο ESG έχουν καλύτερες επιδόσεις και είναι πιο ανθεκτικές σε επιπτώσεις όπως το COVID-19.

Αυτές οι στρατηγικές μπορεί να χρειαστούν χρόνια συντονισμένων προσπαθειών και να απαιτούν ουσία για να έχουν αντίκτυπο στις επιδόσεις και στο κλίμα των επενδυτών, αλλά αποτελούν μια επένδυση που αξίζει τον κόπο.

Οι προοδευτικές εταιρείες είναι πιθανό να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι θα είναι καλύτερο για την αξία της επιχείρησης (και των μετόχων) αν το κλίμα τεθεί ψηλά στην ατζέντα τους νωρίτερα παρά αργότερα.

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Ευνοημένες οι επιχειρήσεις που θέτουν το κλίμα ψηλά στην ατζέντα τους
Επικεφαλίδα

Αν οι εταιρείες δεν αποδεχθούν την ανάγκη να ενσωματώσουν την κλιματική αλλαγή στη στρατηγική τους, θα πληρώνουν υψηλότερο κόστος κεφαλαίου ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, δεν θα μπορούν να αντλήσουν καθόλου κεφάλαια.