Παπουτσάνης: Το καραβάκι που έγινε... «πράσινο»

Η εταιρεία «Παπουτσάνης» συνεχίζει να διαγράφει μία επιτυχημένη πορεία, βασισμένη στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης, στην καινοτομία, στην εξωστρέφεια και στους ίδιους τους ανθρώπους της. Η εταιρεία όλα αυτά τα χρόνια της πορείας της δε σταμάτησε να προσαρμόζεται και να δημιουργεί νέα προϊόντα, παραμένοντας αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής

Ειρήνη Χατζηιωακειμήδου
Η Ειρήνη Χατζηιωακειμίδου, Marketing Director της Παπουτσάνης

φροντίδας των πολιτών.

Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι πολύ σημαντική για την στρατηγική της εταιρείας, όπως επισημαίνει στο ESG stories η Ειρήνη Χατζηιωακειμίδου, Marketing Director της Παπουτσάνης. «Στην Παπουτσάνης αναγνωρίζουμε τη σημαντικότητα της βιώσιμης ανάπτυξης και στοχεύουμε στο να μειώνουμε σταθερά το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα, χρησιμοποιώντας πρώτες ύλες και υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, αναπτύσσοντας με αυτόν τον τρόπο καινοτόμα προϊόντα με μειωμένη χρήση πλαστικού» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ξεφυλίζοντας τις σελίδες της ιστορίας της Παπουτσάνης

Αλλά ας ρίξουμε μία ματιά στο παρελθόν και να δούμε πως γράφτηκαν οι πρώτες σελίδες της ιστορίας της σαπωνοβιομηχανίας. Πίσω στο 1870, στο κατάφυτο από ελαιόδεντρα νησί του Βορείου Αιγαίου, στη Λέσβο, ο Δημήτρης Παπουτσάνης εμπνέεται από τη φύση και κατασκευάζει το πρώτο ατμοκίνητο εργοστάσιο παραγωγής ελαιόλαδου και σαπωνοποιείου της περιοχής. Με εκλεκτές πρώτες ύλες τα αγνά φυτικά έλαια, αρχίζει να παράγει πράσινο σαπούνι ελαιόλαδου. Το 1913 η εταιρεία μεταφέρθηκε στον Πειραιά, όπου και κατασκευάστηκε ένα από τα πρώτα εργοστάσια παραγωγής σαπουνιού στην Ελλάδα.

Τέσσερα χρόνια αργότερα, ξεκίνησε η παραγωγή πράσινου σαπουνιού μπουγάδας για τις νοικοκυρές της εποχής, αλλά και η παραγωγή κύβων σαπουνιού Μασσαλίας για ευρεία κατανάλωση. Το 1936 η παραγωγή επεκτάθηκε στον τομέα της αρωματικής σαπωνοποιίας, παρουσιάζοντας κάτι πρωτόγνωρο στην ελληνική αγορά της εποχής: Το σαπούνι με άρωμα πασχαλιάς και το σαπούνι «Φλώρα», το πρώτο σαπούνι σε συσκευασία ζελατίνας. Στις αρχές της δεκαετίας του '50 και με την άνοδο του βιοτικού επιπέδου της ελληνικής κοινωνίας, η «Παπουτσάνης» βρήκε πρόσφορο έδαφος και παρουσίασε στην αγορά το εμβληματικό «Καραβάκι», ένα αρωματικό σαπούνι που γνωρίζει διαχρονική επιτυχία μέχρι και σήμερα!

Παπουτσάνης

Το 1967 οι εγκαταστάσεις μεταφέρθηκαν στην Κάτω Κηφισιά κι η εταιρεία επεκτάθηκε σε νέες μονάδες παραγωγής λιπαρών οξέων - γλυκερίνης, καλλυντικών και βρώσιμων ελαίων και λιπών, ενώ τρία χρόνια μετά κατασκευάστηκε το πρώτο σαπούνι γλυκερίνης, με την υπογραφή «Παπουτσάνης». Η επιτυχία εξαργυρώθηκε με τη είσοδο της εταιρείας στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών το 1972.

Το «πράσινο» σαπούνι

Το Καραβάκι είναι ένα μοναδικό προϊόν της Παπουτσάνης, που έχει καταφέρει να χαράξει μια μεγάλη ιστορία στα προϊόντα περιποίησης έχοντας μεγαλώσει γενιές και γενιές. Και μόλις πρόσφατα μπήκε σε νέα οικολογική συσκευασία. Συγκεκριμένα, με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον ακόμη και σε αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες, η Παπουτσάνης το 2020 άλλαξε την παραδοσιακή συσκευασία «σελοφάν» του πράσινου σαπουνιού σε χάρτινη, με αποτέλεσμα αρκετούς τόνους λιγότερο πλαστικό σε υλικά συσκευασίας. «Η καινοτομία των προϊόντων μας είναι συνυφασμένη με τον σεβασμό στον πλανήτη και το περιβάλλον, σε όλα τα στάδια της έρευνας, παραγωγής, συσκευασίας και διάθεσης. Προτεραιότητα αποτελεί η υγεία και ασφάλεια των καταναλωτών καθώς και η επιχειρηματική ηθική και κανονιστική συμμόρφωση» σχολίαζει η κα Χατζηιωακειμίδου.

Παπουτσάνης

Για την εταιρεία η βιώσιμη ανάπτυξη είναι μονόδρομος

Είναι πλέον δεδομένο ότι οι αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης οδηγούν το μέλλον και η Παπουτσάνης όχι απλώς ανταποκρίνεται στην επιταγή της εποχής με συνέπεια, αλλά σε μεγάλο βαθμό οδηγεί τον κλάδο, μέσα από στρατηγικές επιχειρηματικές επιλογές και μέσα από το εργαστήριο της, στο οποίο αναπτύσσονται κάθε χρόνο 100 με 150 νέες φόρμουλες με γνώμονα τη βιώσιμη ανάπτυξη. 

Υιοθετώντας τις αρχές της υπεύθυνης και βιώσιμης ανάπτυξης, εκσυγχρονίζουμε τον εξοπλισμό μας

Η εταιρεία προβαίνει σε κινήσεις που αφενός θα ενισχύσουν την παραγωγικότητα, αφετέρου θα μειώσουν σημαντικά το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, όπως είναι ο εκσυγχρονισμός του εξοπλισμού που σκοπεύει στη μείωση κατανάλωσης ενέργειας και εκπομπών ρύπων. «Υιοθετώντας τις αρχές της υπεύθυνης και βιώσιμης ανάπτυξης, εκσυγχρονίζουμε τον εξοπλισμό μας με στόχο την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, την ορθολογική διαχείριση του νερού, των πρώτων υλών κ.ά. ενώ εργαζόμαστε για την ελαχιστοποίηση των στερεών και υγρών αποβλήτων» αναφέρει η κα Χατζηιωακειμίδου.

Με αυτό τον τρόπο, η Παπουτσάνης έχει μειώσει τα τελευταία χρόνια την κατανάλωση ενέργειας ανά τόνο παραγωγής κατά το εντυπωσιακό ποσοστό της τάξης του 27%! Η  ορθολογική διαχείριση του νερού είναι επίσης μέσα στις προτεραιότητες της εταιρείας, που επενδύει σε στέρεα προϊόντα περιποίησης- η μεγάλη τάση βιώσιμης ανάπτυξης στον κλάδο. Ένα ακόμη εντυπωσιακό γεγονός είναι ότι οι συσκευασίες της Παπουτσάνης, που παράγονται στην υπερσύχρονη καθετοποιημένη μονάδα της στη Ριτσώνα, είναι 100% ανακυκλώσιμες και σε μεγάλο ποσοστό προέρχονται από ήδη ανακυκλωμένα υλικά. 

Παπουτσάνη

Waterless ή solid καλλυντικά: Η νέα τάση που αναπτύσσεται με σεβασμό για τον πλανήτη

Η Παπουτσάνης, μια σύγχρονη εταιρεία που αφουγκράζεται τις παγκόσμιες ανάγκες, μέσα από τα εργαστήρια της επενδύει στην καινοτομία και ηγείται στην έρευνα για την ανάπτυξη waterless καλλυντικών, με σεβασμό στον πλανήτη.  Η επιστροφή της μπάρας σαπουνιού είναι γεγονός, όχι μόνο για τα χέρια, αλλά και για το σώμα και τα μαλλιά.

Οι μπάρες χρησιμοποιούν πολύ λιγότερα υλικά συσκευασίας, καθόλου πλαστικό, είναι ελαφρύτερες και σημαντικά μικρότερες, συνεπώς είναι ευκολότερο να μεταφερθούν και να αποθηκευτούν. Έχουν, επομένως, σημαντικά μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς απαιτείται και λιγότερη ενέργεια για την παραγωγή τους.  Επιπλέον, τείνουν να διαρκούν πολύ περισσότερο. 

Αναγνωρίζουμε ότι οι εποχές αλλάζουν, το ίδιο και η εταιρεία Παπουτσάνης

«Αναγνωρίζουμε ότι οι εποχές αλλάζουν, το ίδιο και η εταιρεία Παπουτσάνης. Αξίες, όμως, όπως η αγνότητα, η καθαρότητα, η Ελληνικότητα και η εμπιστοσύνη παραμένουν αναλλοίωτες για εμάς μέσα στα χρόνια. Με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα την εντυπωσιακή ιστορία των 150 χρόνων και την ικανότητά μας να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες και να προσαρμοζόμαστε, εξελισσόμαστε δυναμικά, έχοντας σε απόλυτη προτεραιότητα τη διαμόρφωση ενός βιώσιμου μέλλοντος για τον κλάδο μας», σημειώνει η Marketing Director της Παπουτσάνης.

Με γνώμονα την εξωστρέφεια

Η «Παπουτσάνης» έχει καταφέρει να κάνει γνωστό το όνομά της και στο εξωτερικό, καθώς συγκαταλέγεται μεταξύ των τριών μεγαλύτερων παραγωγών σαπουνιών στην Ευρώπη. Διαθέτει τη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής του είδους της στα Βαλκάνια, η οποία είναι καθετοποιημένη και μια από τις πιο εξελιγμένες τεχνολογικά σε όλη την Ευρώπη. Επενδύει στρατηγικά στην προώθηση και επεκτάση των εξαγωγών της, οι οποίες πλέον προσεγγίζουν το 50% των συνολικών πωλήσεών της, κι εξάγει καινοτόμα προϊόντα υψηλής ποιότητας σε περισσότερες από 25 χώρες σε όλο τον κόσμο. Οι ΗΠΑ, Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία είναι ανάμεσα στις χώρες που καταγράφουν άνω του 50% του τζίρου των εξαγωγών. Επιπλέον, διατηρεί σειρά μακροχρόνιων συνεργασιών με κορυφαίες πολυεθνικές επιχειρήσεις λιανικής και αλυσίδες ξενοδοχείων, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, για τη διάθεση σαπώνων και υγρών καλλυντικών. Μέσω της διεύρυνσης των υφιστάμενων συνεργασιών και της ανάπτυξης νέων, επεκτείνει διαρκώς την παρουσία της σε ακόμη περισσότερα σημεία λιανικής πώλησης και ξενοδοχειακές μονάδες διεθνώς, με προτεραιότητα τις αγορές των Η.Π.Α., της Ευρώπης και της Ασίας. Με παράδοση στην εξωστρέφεια, η Παπουτσάνης συμβάλλει διαχρονικά στη βελτίωση του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας, την απασχόληση και την ελληνική οικονομία.

Παπουτσάνης

Βελτίωση μέσα από τις επενδύσεις

Η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει €10 εκατομμύρια στη βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας και την ενίσχυση των αυτοματισμών και της τεχνολογίας. Το 2020 εξασφάλισε χρηματοδότηση 5 εκατομμυρίων ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης, με στόχο να ενισχύσει περαιτέρω την εξέλιξη και την παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων με θετικότερο οικολογικό αποτύπωμα. Το 2021 ενισχύει το ανθρώπινο δυναμικό και εστιάζει στην δυναμική ανάπτυξη και επικοινωνία των επώνυμων προϊόντων της, μέσα από μεγάλα λανσαρίσματα, σημαντική επέκταση του χαρτοφυλακίου της και ενδυνάμωση της θέσης της στα καταστήματα. 

Αξίζει να αναφέρουμε πως η εταιρεία επενδύει στους ανθρώπους της προσφέροντάς τους επαγγελματική ανέλιξη και ένα ασφαλές και δίκαιο περιβάλλον εργασίας, όπως επιβεβαιώνει και η Ειρήνη Χατζηιωακειμίδου. 

Παράλληλα, έχει προχωρήσει σε επενδύσεις,  σε νέα συστήματα και εξοπλισμό που υπερ-διπλασιάζουν την παραγωγική της δυναμική σε στερεό σαπούνι και κρεμοσάπουνο, καλύπτοντας την αυξημένη ζήτηση που παρατηρείται στην ευρωπαϊκή αγορά, ενώ προγραμματίζει σύντομα να ξεκινήσει την παραγωγή συνθετικού σαπουνιού.

Image
Παπουτσάνης: Το καραβάκι που έγινε... «πράσινο»
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Αρθρογράφος
Επικεφαλίδα

Η γνωστή σαπωνοβιομηχανία που συμπληρώνει 150 χρόνια ζωής δημιουργεί ιστορία, βασισμένη στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης.