Η Eurobank είναι ένας τραπεζικός οργανισμός που στα πλαίσια της δραστηριότητας του επενδύει τόσο στην κοινωνία και το περιβάλλον όσο και στη νέα γενιά, δημιουργώντας αξία και αφήνοντας θετικό αποτύπωμα.
Σχεδόν από την ίδρυση της τράπεζας το 1990 και με παρουσία σε 6 χώρες, τo πρόγραμμα κοινωνικής υπευθυνότητας της Eurobank περιλαμβάνει ένα ευρύ σύνολο πρωτοβουλιών. Αξίζει να σημειωθεί πως η τράπεζα έχει υιοθετήσει μία στρατηγική βασισμένη στη βιώσιμη ανάπτυξη και στα κριτήρια ESG, με στόχο τη δημιουργία κοινωνικής αξίας και μακροπρόθεσμων βιώσιμων επιδόσεων.
Ο κ. Πάνος Καρδάσης, Διευθυντής Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης & Ειδικών Έργων του ομίλου μιλάει στο ESG Stories για τις δράσεις που τρέχουν στα πλαίσια της Εταιρικής Υπευθυνότητας και αν αυτές έχουν διαφοροποιηθεί πλέον που ο κόσμος είναι πιο ευαισθητοποιημένος καθώς και αν η δραστηριότητα ΕΚΕ τους καθιστούν εμπορικά και επενδυτικά πιο ελκυστικούς.
- Ως Οργανισμός κάνετε μεγάλα βήματα σε θέματα Εταιρικής Υπευθυνότητας. Θέλετε να αναφερθείτε στη στρατηγική αυτή;
Ως Οργανισμός, συμμετέχουμε σε έναν πολυετή διάλογο με την ελληνική κοινωνία, γνωρίζουμε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει και επιδιώκουμε διαρκώς να αφουγκραζόμαστε τις τωρινές αλλά και να προβλέπουμε τις μελλοντικές της ανάγκες. To πρόγραμμα κοινωνικής υπευθυνότητας της Eurobank περιλαμβάνει ένα ευρύ σύνολο πρωτοβουλιών, κάποιες από τις οποίες ξεκίνησαν να αναπτύσσονται σχεδόν ταυτόχρονα με την ίδρυση της Τράπεζας.
Αφετηρία στη στρατηγική ΕΚΕ της Eurobank είναι η πεποίθηση ότι οφείλουμε να επιστρέφουμε αξία στους ανθρώπους και το περιβάλλον όπου λειτουργούμε. Προς αυτή την κατεύθυνση επενδύουμε σημαντικά, είτε μεμονωμένα ως Οργανισμός, είτε συχνά και σε συνεργασία με διαφορετικούς κοινωνικούς εταίρους. Με αυτή ως γενική αρχή, στη στρατηγική ΕΚΕ ενσωματώνονται πολλά από τα χαρακτηριστικά και στόχοι της ευρύτερης στρατηγικής του Οργανισμού και πρωτίστως ο διαρκής μας προσανατολισμός στην πρωτοπορία. Αυτό σημαίνει πως σε όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας εμείς αναζητούμε και υποστηρίζουμε τους «καθημερινούς πρωτοπόρους» στα βήματα που κάνουν προκειμένου να πάμε όλοι μαζί «μπροστά».
- Μπορείτε να περιγράψετε τις δράσεις που τρέχετε αυτήν την περίοδο και σε ποιους τομείς ρίχνετε ιδιαίτερο βάρος;
Θα ξεκινήσω από την πρωτοβουλία «ΜΠΡΟΣΤΑ για την Παιδεία», το 20ετές πρόγραμμα βράβευσης αριστούχων μαθητών από όλα τα Λύκεια της χώρας, μέσω του οποίου αναγνωρίζεται και επιβραβεύεται η προσπάθεια, η επιμονή και η ευγενής άμιλλα. Για την Eurobank, το πρόγραμμα της Παιδείας έχει ιδιαίτερη σημασία, γιατί μας φέρνει σε επαφή με μια ιδιαίτερη κοινότητα, μέλη της οποίας είναι νέοι άνθρωποι με λαμπρές επιδόσεις στο ξεκίνημα της ζωής τους, οι εκπαιδευτικοί τους, οι οικογένειες και οι φίλοι με τους οποίους μοιράζονται τη χαρά της επιτυχίας τους και τα όνειρά τους για το μέλλον.
Ένα αναγνωρισμένο, επίσης πολυετές, πρόγραμμα είναι και το egg - enter•grow•go, o επιταχυντής νεανικής επιχειρηματικότητας και καινοτομίας που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια επιτυχημένης πορείας στην ελληνική αγορά. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας αυτής, το egg έχει προσφέρει τη δυνατότητα σε περισσότερους από 1.000 νέους επιχειρηματίες και 300 επιχειρηματικές ομάδες να κάνουν τις ιδέες τους πράξη, εξασφαλίζοντάς τους πρόσβαση σε προηγμένες υποδομές, καθοδήγηση και δικτύωση. Τους παρέχει, όμως και σημαντικές χρηματοδοτικές ευκαιρίες που είναι το μεγάλο ζητούμενο για κάθε νεοφυή επιχείρηση.
Και βέβαια, η πρωτοβουλία «ΜΠΡΟΣΤΑ για την οικογένεια», που ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2021 με στόχο την αντιμετώπιση του δημογραφικού ζητήματος. Πρόκειται για μια προσπάθεια ευρείας κλίμακας, που υλοποιείται σε συνεργασία με Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις και απευθύνεται σε πληθυσμούς στα ανατολικά σύνορα της χώρας, από τον Έβρο ως το Καστελόριζο. Εκεί, δηλαδή, που η πρόσβαση σε υποδομές και υπηρεσίες είναι πιο περιορισμένη, συγκριτικά με την Αθήνα και άλλα μεγάλα αστικά κέντρα. Στόχος της Eurobank είναι να συμβάλλει στην προσπάθεια νέων ζευγαριών να αποκτήσουν ένα ή ακόμα ένα παιδί, με μια δέσμη πρωτοβουλιών. Παράλληλα, επιδιώκουμε να αναδείξουμε το δημογραφικό ψηλά στην agenda του δημόσιου διαλόγου, ενθαρρύνοντας την κινητοποίηση επιχειρήσεων, φορέων και παραγωγικών δυνάμεων της κοινωνίας προς την κατεύθυνση έγκαιρης αντιμετώπισης του.
- Τα τελευταία χρόνια ο κόσμος είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένος και παρακολουθεί τη δραστηριότητα των επιχειρήσεων όσον αφορά το CSR. Σε αυτό το πλαίσιο έχει διαφοροποιηθεί το είδος των δράσεων που εντάσσετε στην Εταιρική Υπευθυνότητα;
Θα έλεγα ότι η Eurobank υλοποιεί πολύ περισσότερες δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης από αυτές που επικοινωνεί. Αυτό δεν είναι τυχαίο, αλλά είναι μία επιλογή της Τράπεζας και των ανθρώπων της που αποδεικνύει ότι προτεραιότητά μας είναι η ουσία και το αποτύπωμα που δημιουργείται στην κοινωνία, παρά οι εντυπώσεις. Θέλουμε οι δράσεις της Τράπεζας να είναι χρήσιμες για όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους και να έχουν θετική απήχηση στο σύνολο της κοινωνίας. Επομένως, παρακολουθούμε τις αντιδράσεις των πολιτών και ωφελούμενων με μεγάλη προσοχή και τις λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη, προκειμένου να βελτιωνόμαστε. Εχθρός του καλού είναι πάντα το καλύτερο και η ανατροφοδότηση που λαμβάνουμε από την κοινωνία είναι κρίσιμη καθώς καθοδηγεί συστηματικά τα επόμενά μας βήματα.
Αξίζει, επίσης, να πω ότι σ’ αυτή τη διαδικασία ευθυγράμμισης των προτεραιοτήτων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, πολύ σημαντικό ρόλο παίζουν και οι ομάδες εθελοντών της Τράπεζας, TeamUp και WeShare, που μέσα από την επιλογή των δράσεών τους, «φωτίζουν» αρκετές φορές περιοχές που απαιτούν περισσότερη προσοχή και επιμέλεια. Η συμβολή τους είναι ουσιαστική σε πολύ σημαντικές δράσεις του Ομίλου. Για παράδειγμα, στηρίζουμε όλοι μαζί μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, σωματεία και ιδρύματα για το παιδί. Παράλληλα, μετά από τις καταστροφικές πυρκαγιές πέρσι το καλοκαίρι, πάλι όλοι μαζί ενεργοποιηθήκαμε για την αποκατάσταση της πυρόπληκτης Αρχαίας Ολυμπίας και των γύρω περιοχών, με ένα σύνολο δράσεων δενδροφύτευσης, καθαρισμού δασών από επικίνδυνα απορρίμματα αλλά και επιμόρφωσης μαθητών για την προστασία του περιβάλλοντος και των ίδιων από τις πυρκαγιές.
- Αυτές οι δράσεις έχουν τελικά απήχηση στους πελάτες σας; Με άλλα λόγια, σας καθιστούν εμπορικά και επενδυτικά πιο ελκυστικούς οι δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης που υλοποιείτε;
Η ιστορία της Eurobank έως σήμερα έχει αποδείξει έμπρακτα μέσα από ένα ευρύ πλέγμα δράσεων με το βλέμμα στην κοινωνία και στο αποτύπωμα που θέλει να έχει σε αυτή, ότι δεν σχεδιάζει τη στρατηγική της αποκλειστικά με εμπορικό πρόσημο. Αντιθέτως, σταθερή ανάγκη και στόχος της Τράπεζας είναι να επιλέγει και να υλοποιεί δράσεις που προσθέτουν αξία στην κοινωνία και προσφέρουν στο σύνολο. Αυτό είναι το κριτήριο και η αφετηρία για τις δράσεις μας. Για το λόγο αυτό προσπαθούμε πάντα να αναγνωρίζουμε τις ανάγκες της κοινωνίας σήμερα και να προβλέπουμε εκείνες που θα προκύψουν αύριο. Προσπαθούμε πάντα να αφουγκραζόμαστε τα προβλήματα των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων και να αντιμετωπίσουμε τις συνέπειες μεγάλων καταστροφών στις τοπικές κοινωνίες. Κάνοντας ένα βήμα παραπέρα, επιδιώκουμε σταθερά να προασπίζουμε τις ίσες ευκαιρίες, την ισότητα των φύλων και την επαγγελματική εξέλιξη και να επενδύουμε σε πρωτοβουλίες που στηρίζουν την παιδεία, τον αθλητισμό και τον πολιτισμό. Γιατί πιστεύουμε ότι μόνο έτσι μπορούμε να βρεθούμε όλοι μαζί ΜΠΡΟΣΤΑ σε ένα καλύτερο αύριο. Φυσικά, είναι μεγάλη η χαρά και η ικανοποίηση όταν διαπιστώνουμε πως κατά πλειοψηφία, η κοινωνία κατανοεί αφενός τη δράση και τις προθέσεις μας και αναγνωρίζει τη συμβολή μας και την προσπάθεια που καταβάλλουμε.
O Διευθυντής Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης & Ειδικών Έργων της Eurobank μιλάει στο ESG Stories για τις δράσεις που τρέχει ο όμιλος στα πλαίσια της Εταιρικής Υπευθυνότητας και αν αυτές έχουν διαφοροποιηθεί με τα χρόνια, αφού σήμερα οι πολίτες είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι σε τέτοια θέματα και απαντά αν η δραστηριότητα ΕΚΕ τους καθιστά εμπορικά και επενδυτικά πιο ελκυστικούς.