Τη σταθερή προσήλωση της Mastercard στο όραμα μίας ψηφιακής και βιώσιμης οικονομίας, υπογράμμισε ο κ. Παναγιώτης Πολύδωρος, Country Manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής συνάντησης.
Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάστηκαν η στρατηγική και οι προτεραιότητες της εταιρείας για τo 2024, με επίκεντρο τη βιωσιμότητα. Ο κ. Πολύδωρος έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην εστίαση της Mastercard στη βιωσιμότητα, η οποία το 2023 επικεντρώθηκε σε πέντε τομείς: στη συνδρομή της εταιρείας στην επισιτιστική ανασφάλεια, στην υποστήριξη της γυναικείας ενδυνάμωσης, στην προώθηση του οικονομικού αλφαβητισμού στη χώρα μας, στην προστασία του περιβάλλοντος, καθώς και στην ενίσχυση του βιώσιμου τουρισμού. Ο κ. Πολύδωρος ανέφερε σχετικά «Έχουμε ένα πλεονέκτημα καθώς είμαστε στο κέντρο ενός οικοσυστήματος και κάνουμε πράγματα προκειμένου να προκαλέσουμε την αντίδραση των υπολοίπων».
Αναφορικά με την επισιτιστική ανασφάλεια, η εταιρεία συνεργάζεται με το Efood υλοποιώντας το πρόγραμμα «Level Up with Mastercard» στο πλαίσιο του οποίου, προσφέρουν σχολικά γεύματα στο World Food Programme, το Παγκόσμιο Πρόγραμμα Σίτισης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Αναφορικά με τον τουρισμό, η εταιρεία έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ), το οποίο μεταξύ άλλων αφορά στη διερεύνηση από κοινού της συμμετοχής του ΕΟΤ στο Mastercard Tourism Innovation Hub, μίας πρωτοβουλίας της Mastercard που στοχεύει στην προώθηση της καινοτομίας και της βιωσιμότητας στον τουριστικό τομέα.
Στο πλαίσιο της γυναικείας ενδυνάμωσης και της συμπερίληψης, η εταιρεία εδώ και 5 χρόνια υλοποιεί την πρωτοβουλία Live A Legacy, σε συνεργασία με το Women On Top για την ενδυνάμωση των γυναικών στον επαγγελματικό τομέα. Η εταιρεία έχει δεσμευτεί, επίσης, για την ευρύτερη ενδυνάμωση των ανθρώπων και την ανάπτυξη μιας νοοτροπίας όπου ο καθένας έχει κάτι να προσφέρει. Μέσα από δράσεις για την καταπολέμηση των έμφυλων διακρίσεων και για τη φυλετική ισότητα μέχρι την πρόσβαση των φτωχών πληθυσμών στην εκπαίδευση, και πολλές άλλες.
Πολύ σημαντικός πυλώνας για τη Mastercard αποτελεί ο οικονομικός αλφαβητισμός. Σύμφωνα με τον κ. Πολύδωρο το 2024 θα δώσουν μεγάλη έμφαση σε αυτόν τον τομέα. «Το περιβάλλον αλλάζει τόσο πολύ που ο καταναλωτής χρειάζεται εκπαίδευση. Τα επίπεδα οικονομικού αναλφαβητισμού είναι μεγάλα σε σχέση με την Ευρώπη. Οι νέοι δεν γνωρίζουν βασικές έννοιες. Ξεκινήσαμε ένα πρόγραμμα σε σχολεία της Μυτιλήνης, ενώ το 2024 θα λανσάρουμε μια εκπαιδευτική πλατφόρμα» ανέφερε ο ίδιος. Όπως αναφέρει η Mastercard, η έλλειψη χρηματοοικονομικών γνώσεων αποτρέπει πολλούς Έλληνες από τη χρήση προϊόντων αποταμίευσης και επενδύσεων, καθώς και πληρωμών. Οι Έλληνες δεν είναι επαρκώς εξοικειωμένοι με τις βασικές χρηματοοικονομικές έννοιες, με τους νέους 16-22 ετών να υστερούν ιδιαίτερα σε οικονομικές γνώσεις και στην κατανόηση εννοιών όπως ο πληθωρισμός ή το μακροπρόθεσμο επιτόκιο. Στο πλαίσιο της στρατηγικής σε θέματα Περιβάλλοντος, Κοινωνικής Ευθύνης και Εταιρικής Διακυβέρνησης (ESG), η εταιρεία έχει ξεκινήσει δράσεις για τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό των νέων, ξεκινώντας από τους εφήβους 14-18 ετών και τους νέους ενήλικες. Το πρόγραμμα απευθύνεται και στις οικογένειές τους, που είναι βασικός παράγοντας επιρροής, αλλά και το πεδίο όπου οι νέοι διαμορφώνουν ουσιαστικά τις αξίες και τις προσεγγίσεις τους ως προς τα οικονομικά και τη διαχείρισή τους. Σε συνεργασία με την Ergo.Academy, έναν μη κυβερνητικό οργανισμό με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων παιδιών, εφήβων και νέων ενηλίκων, δημιουργήθηκε το εγχειρίδιο «Ο δρόμος προς τη χρηματοοικονομική ευημερία». Ένα πολύτιμο εργαλείο, το οποίο γονείς και νέοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να κατανοήσουν βασικές χρηματοοικονομικές έννοιες και να καλλιεργήσουν τις οικονομικές δεξιότητές τους.
Τέλος, στον πυλώνα του περιβάλλοντος τρέχουν πολλές δράσεις τόσο σε διεθνές όσο και σε τοπικό επίπεδο. Μία από τις πιο πρόσφατες δράσεις τις εταιρείας ήταν σε συνεργασία με τη Eurobank, όπου με κάθε νέα έκδοση πιστωτικής κάρτας Eurobank Mastercard φυτεύουν 5 δέντρα στην Ελλάδα και στον κόσμο, μέσω της we4all και της πρωτοβουλίας Priceless Planet Coalition της Mastercard.
Σταθερό όραμα της εταιρείας είναι μία ψηφιακή και βιώσιμη οικονομία, η οποία επενδύει σε βασικούς πυλώνες της βιωσιμότητας σε μία προσπάθεια να παρακινήσει και τους υπόλοιπους stakeholders.