Στην Mars, η προστασία του περιβάλλοντος και η ευημερία των ανθρώπων αποτελούν βασικούς πυλώνες της δραστηριότητάς τους και μένουν πιστοί στη δέσμευσή τους για ένα βιώσιμο μέλλον, χωρίς αποκλεισμούς.
Δεν είναι τυχαίο ότι η Mars Hellas, βρίσκεται για περισσότερα από 10 χρόνια στις εταιρείες με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως, καθώς δίνει μεγάλη έμφαση στην Ισότητα των Φύλων, σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και επενδύει στην κατάρτιση και την εκπαίδευση.
Η εταιρεία διαθέτει μία μεγάλη γκάμα καταναλωτικών προϊόντων, όπως οι σοκολάτες M&M’s®, Mars®, Snickers®, Twix®, Maltesers® και Bounty®, οι τσίχλες Orbit® και 5®, το ρύζι και οι σάλτσες Ben’s Original και τέλος, οι τροφές κατοικιδίων Pedigree®, Whiskas®, Sheba®, Cesar®, και Catisfactions®.
Συναντήσαμε τον κ. Άλκη Γέραλη, Market Director της Mars Multisales South Europe, για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα για να μας μιλήσει γύρω από τη δέσμευσή τους για τη δημιουργία ενός κόσμου χωρίς αποκλεισμούς και τις ευκαιρίες που προσφέρουν στους ανθρώπους που εργάζονται στην εφοδιαστική τους αλυσίδα, για τις προσκλήσεις που συναντά μια βιομηχανία τροφίμων στην πράσινη μετάβαση, για τη στρατηγική του ομίλου γύρω από τη βιώσιμη ανάπτυξη, καθώς και για τη στρατηγική τους για την Ισότητα των Φύλων, μέσα από προγράμματα και παροχές που προσφέρουν.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο κ. Γέραλης διαθέτει πολυετή εμπειρία και μακρόχρονη επαγγελματική πορεία στον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών. Ξεκίνησε την καριέρα του στην Procter & Gamble όπου εργάστηκε για 10 χρόνια, αναλαμβάνοντας σημαντικές θέσεις στο κομμάτι των πωλήσεων ενώ ηγήθηκε επί σειρά ετών του τμήματος Trade Marketing Fabric Care με αντικείμενο το σχεδιασμό της εμπορικής πολιτικής για την ελληνική αγορά. Ο κ. Γέραλης έχει εμπειρία και στον τομέα της λιανικής καθώς έχει εργαστεί ως Athletics BU Μanager στο τμήμα αγορών της Intersport για 5 χώρες. Τα τελευταία 2 χρόνια ηγήθηκε της ομάδας Key AccountManagers της Mars για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα ως National Account Manager. Σπούδασε Χημικός Μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, με μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA).
1. κ. Γέραλη, μπορείτε να αναφερθείτε στην στρατηγική του ομίλου γύρω από την βιώσιμη ανάπτυξη και το ESG;
Στη Mars προσαρμόζουμε τον τρόπο με τον οποίο δραστηριοποιούμαστε σήμερα, ώστε να έχουμε θετικό αντίκτυπο για τους ανθρώπους και τον πλανήτη αύριο.Πιστεύουμε ακράδαντα ότι από την αρχή μέχρι το τέλος, η δραστηριότητά μας επιβάλλεται να είναι επωφελής τόσο για την επιχείρησή μας, όσο και για τον κόσμο γύρω μας και τις μελλοντικές γενιές.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, μένουμε πιστοί στη δέσμευσή µας για ένα πιο βιώσιμο μέλλον µέσω του σχεδίου µας Sustainable in a Generation Plan (μια επένδυση δισεκατομμυρίων δολαρίων με στόχους και δράσεις από το 2015), που κινείται γύρω από τρεις βασικούς πυλώνες: Υγιής Πλανήτης, Άνθρωποι που Ευδοκιμούν και Θρεπτική Ευημερία. Πιο αναλυτικά:
Υγιής Πλανήτης
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι με στόχο τη μείωση στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, το 84% της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιούμε στην Ευρώπη προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές. Επίσης στοχεύουμε έως το 2025 οι συσκευασίες των προϊόντων μας να προέρχονται από 100% επαναχρησιμοποιούμενο, ανακυκλώσιμο ή βιοδιασπώμενοπλαστικό, και να έχουμε μειώσει τη χρήση καθαρού πλαστικού κατά 25%.
Άνθρωποι που Ευδοκιμούν
Στόχος μας είναι βελτιώσουμε ουσιαστικά τις ζωές 1εκατομμυρίου ανθρώπων που εργάζονται στην εφοδιαστική μας αλυσίδα με τους εξής τρόπους: να αυξήσουμε το εισόδημά τους, να εξασφαλίσουμε τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και να δώσουμε σημαντικές ευκαιρίες στις γυναίκες να βελτιώσουν τις συνθήκες στις οποίες εργάζονται.
Η εφαρμογή αυτών των στόχων αποτυπώνεται έμπρακτα στη στρατηγική μας «Κακάο για τις επόμενες Γενεές». Ως εταιρεία που παράγει μερικά από τα πιο διάσημα brandsσοκολάτας στον κόσμο αγοράζουμε κακάο για την παραγωγή των προϊόντων μας για περισσότερα από 100 χρόνια. Έχουμε λοιπόν την ευθύνη να συμβάλουμε στη δημιουργία μιας βιώσιμης και χωρίς αποκλεισμούς αλυσίδας εφοδιασμού κακάο, και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο επενδύουμε στους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτόν τον τομέα. Εφαρμόζουμε λοιπόν ένα πρόγραμμα πουξεκίνησε το 2018 και υποστηρίζεται από μια επένδυση $1 δισ. δολαρίων, με ορίζοντα συνεχούς υλοποίησης 10 ετών (2018-2028). Ενδεικτικά να αναφέρω ότι ένας άξονας στον οποίο δίνουμε βαρύτητα μέσα από αυτό το πρόγραμμα είναι η εκπαίδευση των καλλιεργητών κακάο σε νέες τεχνολογίες και παράλληλα το να χτίσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης μαζί τους. Έτσι, σε συνεργασία με εξειδικευμένους παρόχους τεχνολογίας, τους έχουμε δώσει πρόσβαση σε ψηφιακά εργαλεία (δημιουργία software και παροχή φορητών συσκευών) ώστε να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο και με πλήρη διαφάνεια την πορεία της πληρωμής τους.
Επίσης, την περίοδο της COVID-19 πήραμε την πρωτοβουλία να υποστηρίξουμε τις οικογένειες των προμηθευτών μας σε πρώτες ύλες σε όλο τον κόσμο, επενδύοντας περισσότερα από $39 εκατ. σε μετρητά και δωρεές σε είδος, για την ανακούφιση των πληγέντων από την COVID-19, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα σε γυναίκες και παιδιά.
Θρεπτική Ευημερία
Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου πυλώνα επενδύουμε στην επιστήμη, την καινοτομία & τη διατροφή, για τη δημιουργία των προϊόντων μας. Βασικός στόχος μας εδώ είναι να προσφέρουμε όλο και πιο υγιεινά γεύματα στο τραπέζι των καταναλωτών μας. Ειδικότερα, στην κατηγορία των τροφίμων (ρύζι, σάλτσες) έχουμε θέσει αυστηρά κριτήρια για την περιεκτικότητα των προϊόντων μας σε θερμίδες, αλάτι, ζάχαρη και κορεσμένο λίπος. Και μάλιστα έχουμε ήδη ξεπεράσει τον στόχο μας για τη μείωση αλατιού κατά 21,3% σε ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο προϊόντων, γεγονός που ισοδυναμεί με την αφαίρεση 1,218 τόνων αλατιού από τα προϊόντα μας, από το 2015 ως σήμερα. Την ίδια στιγμή έχουμε προσθέσει περισσότεραλαχανικά και φυτικές ίνες.
2. Ποιες είναι οι προσκλήσεις που συναντά μια βιομηχανία τροφίμων στην πράσινη μετάβαση αν συνυπολογίζουμε και την αλυσίδα εφοδιασμού καθώς είναι γνωστό πως για πολλές εταιρείες τροφίμων, οι εκπομπές πεδίου 3, που αφορούν τις εκπομπές από αλυσίδες εφοδιασμού, αντιπροσωπεύουν περίπου το 80% ή περισσότερο των συνολικών εκπομπών τους.
Οι προκλήσεις από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής συνεχίζουν να εντείνονται– και η επιστήμη είναι σαφής ως προς τα βήματα που οφείλουν να ακολουθήσουν όλοι οι κλάδοι της βιομηχανίας.
Από την πλευρά μας έχουμε ανακοινώσει τη δέσμευσή μας να επιτύχουμε καθαρές, μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (net zero GHG) στην πλήρη αλυσίδα δραστηριοτήτων μας έως το 2050, ευθυγραμμιζόμενοι με τον φιλόδοξο στόχο της Συμφωνίας του Παρισιού για τον περιορισμό της αύξησης της παγκόσμιας θερμοκρασίας κατά 1,5 °C.
Ο στόχος αυτός που βασίζεται στα επιστημονικά δεδομένα, περιλαμβάνει όλες τις εκπομπές πεδίου 3, που δημιουργούνται από προμηθευτές και πελάτες μας στον χώρο του λιανεμπορίου, αλλά και από τα επαγγελματικά ταξίδια. Παράλληλα, για να επιτύχουμε το λεγόμενο net zero, κάποιες από τις σημαντικότερες ενέργειές μας είναι η μετάβαση σε 100% ανανεώσιμες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας και ο άμεσος ανασχεδιασμός της εφοδιαστικής αλυσίδας.
3. Η νέα δέσμευση των M&M’S παγκοσμίως είναι η δημιουργία ενός κόσμου χωρίς αποκλεισμούς. Πώς σκοπεύετε να το επιτύχετε αυτό και τι άλλες δεσμεύσεις έχετε αναλάβει ή σχεδιάζετε να αναλάβετε το επόμενο διάστημα;
Τα M&M’S®, ένα από τα αγαπημένα brands που ανήκουν στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων της Mars, ανακοίνωσαν την παγκόσμια δέσμευσή τους για τη δημιουργία ενός κόσμου όπου όλοι αισθάνονται ευπρόσδεκτοι και μέλη μιας κοινωνίας χωρίς αποκλεισμούς. Έρευνες δείχνουν ότι η επιθυμία μας να ανήκουμε κάπου, είναι τόσο δυνατή όσο η επιθυμία μας να νιώσουμε την αγάπη, και αυτού του είδους η επιθυμία είναι κοινή για όλους τους ανθρώπους, ανεξαρτήτως κουλτούρας, φυλής, εθνικότητας ή γεωγραφικής θέσης.
Απώτερος στόχος μας για το συγκεκριμένο brand είναι να προσφέρει πόρους, καθοδήγηση, ευκαιρίες και οικονομική υποστήριξη στον χώρο των τεχνών και της ψυχαγωγίας,ώστε να διασφαλίσουμε ότι όλοι οι άνθρωποι θα έχουν πρόσβαση σε εμπειρίες όπου θα νιώθουν ευπρόσδεκτοι.Αυτή τη στιγμή η υλοποίηση του πλάνου ξεκινά από τις ΗΠΑ και μέσα στους επόμενους μήνες θα μπορούμε να μοιραστούμε περισσότερα νέα για ενέργειες που θα απευθύνονται και στην ελληνική αγορά.
4. Καθώς εργάζεστε σε μία πολυεθνική, παρατηρείτεδιαφορές στο πώς εσείς ή άλλες εταιρείες σε άλλες χώρες συμπεριλαμβάνουν στρατηγικές εναρμονισμένες με τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης σε σχέση με την ελληνική αγορά;
Βλέπουμε ότι πολλές εταιρείες αρχίζουν να προσαρμόζουν τη στρατηγική τους προς αυτή την κατεύθυνση – αυτό είναι απολύτως κρίσιμο προκειμένου να αλλάξουμε την τροχιά στην οποία βρισκόμαστε. Oι πολυεθνικές εταιρείες πουθέτουν τα πλάνα τους πρώτα σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι συνήθως εκείνες που εισάγουν νέες και εξελιγμένες στρατηγικές και πρακτικές στις τοπικές αγορές. Και είναι φυσικά πολύ αισιόδοξο το γεγονός ότι βλέπουμε πλέον και ελληνικές εταιρείες να αναλαμβάνουν δράση και να επενδύουν σε προγράμματα βιώσιμης ανάπτυξης. Στη Mars έχουμε ήδη αναλάβει δράση για πολλούς από αυτούς τους στόχους όπως ήδη αναφέραμε στην αρχή με το Sustainable in a Generation Plan.
Από την πλευρά μας, ένας πολύ σημαντικός πυλώνας στον οποίο έχουμε δώσει έμφαση μέσα από τη στρατηγική μας,και ο οποίος αποτελεί μέρος των 17 Παγκόσμιων Στόχων,είναι η Ισότητα των Φύλων. Ως κορυφαία παγκόσμια εταιρεία, διαδραματίζουμε έναν ρόλο συνεισφοράς σε μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς, όπου όλοι μπορούν να ευδοκιμήσουν. Τα δεδομένα άλλωστε είναι ξεκάθαρα για τη σημασία της ισότητας των φύλων. Όταν οι γυναίκες έχουν ευκαιρίες να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους, αυτό αποφέρει μετρήσιμα οφέλη σε επιχειρήσεις, κοινότητες και ολόκληρες οικονομίες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι πολύ σημαντικό για τους εργοδότες να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον με ίσες ευκαιρίες για όλους.
Το 2021 η Mars παρουσίασε τα αποτελέσματα της διεθνούς έρευνας #HereToBeHeard (Η φωνή μας έχει δύναμη) με στόχο να δώσει βήμα σε όλες τις γυναίκες, μέσα από έναν εποικοδομητικό διάλογο, για τη δημιουργία ενός κόσμου με λιγότερους αποκλεισμούς. Καλέσαμε λοιπόν τις γυναίκες να απαντήσουν σε μια βασική ερώτηση: «Τι πρέπει να αλλάξει ώστε περισσότερες γυναίκες να μπορούν να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους;» Μέσα από τις απαντήσεις τους οι γυναίκες ζήτησαν συστημικές αλλαγές από τους εργοδότες, τις κυβερνήσεις, τις κοινωνίες και τους άνδρες, για την κατάργηση των εμποδίων που αντιμετωπίζουν. Τα αποτελέσματα ήταν πραγματικά εντυπωσιακά.
Για παράδειγμα, ένα σημαντικό σημείο στο οποίο θα ήθελα να αναφερθώ, είναι ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έκθεσης το 30% των γυναικών δήλωσε ότι η έλλειψη στο θέμα «Υποστήριξη στους Γονείς» αποτελεί εμπόδιο ώστε οι γυναίκες να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της μητρότητας, της φροντίδας της οικογένειας και της επαγγελματικής ζωής. Οι μητέρες, ειδικότερα, επισήμαναν τη δυσκολία να ισορροπήσουν μεταξύ των προσωπικών ευθυνών και της αμειβόμενης εργασίας από τη μια, και της μικρής ευελιξίας σχετικά με τις ώρες εργασίας, την τοποθεσία και τις προσδοκίες από την άλλη. Στη Mars, αναζητούμε διάφορους τρόπους για να βοηθήσουμε τους ανθρώπους μας απέναντι σε αυτές τις δυσκολίες. Ένα παράδειγμα είναι η ευέλικτη εργασία. Μια υβριδική προσέγγιση που θα επιτρέψει στους εργαζόμενους να εστιάσουν στην εργασία τους, χωρίς να παραμελήσουντους υπόλοιπους ρόλους τους και προσφέρει στους εργαζόμενους γονείς την ελευθερία να διαχειρίζονται ευέλικτα τον τρόπο που εργάζονται και εκτός του χώρου εργασίας.
Προφανώς έχουμε όλοι μας πολλή δουλειά ακόμα να κάνουμε, αλλά αναζητούμε συνεχώς ευκαιρίες να επεκτείνουμε τις επιλογές που προσφέρουμε, πάντα σε συνδυασμό με τη φιλοδοξία μας να είμαστε ηγέτης στον τομέα της ευέλικτης εργασίας.
Τέλος, να αναφέρουμε ότι η Mars προσφέρει την ευκαιρία στους εργαζόμενους, να συμβουλευτούν την υπηρεσία του «Διαμεσολαβητή» της Mars (Ombudsman), ο οποίος μπορεί να βοηθήσει σε θέματα ισορροπίας μεταξύεπαγγελματικής και προσωπικής ζωής ή σε συναφή θέματα. Επίσης προσφέρουμε το Πρόγραμμα Βοήθειας Συνεργατών, το οποίο υποστηρίζει τους εργαζόμενους με 5 δωρεάν συνεδρίες από έναν επαγγελματία σύμβουλο που μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση προσωπικών θεμάτων που σχετίζονται με την εγκυμοσύνη, τη φροντίδα των παιδιών, την υγιεινή διατροφή, την προσωπική φροντίδα, την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής κ.α. Στόχος μας είναι να εξελισσόμαστε και να βελτιωνόμαστε διαρκώς, φέρνοντας πραγματική αξία στις ζωές των ανθρώπων μας.
O κ. Άλκης Γέραλης, Market Director της Mars Multisales South Europe για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα μιλάει στο ESG stories για τη δέσμευσή τους για τη δημιουργία ενός κόσμου χωρίς αποκλεισμούς και τις ευκαιρίες που προσφέρουν στους ανθρώπους που εργάζονται στην εφοδιαστική τους αλυσίδα, για τις προσκλήσεις που συναντά μια βιομηχανία τροφίμων στην πράσινη μετάβαση, για τη στρατηγική του ομίλου γύρω από τη βιώσιμη ανάπτυξη, καθώς και για την πολιτική τους για την Ισότητα των Φύλων, μέσα από προγράμματα και παροχές που προσφέρουν.