Φ.Μιχόπουλος(L’Oréal Hellas): «Στο τέλος του 2024 είχαμε πετύχει -51% στα Scope 1 & 2, δουλεύουμε εντατικά και για το Scope 3»

Ο Όμιλος L'Oréalείναι συνώνυμος στο μυαλό των περισσότερων από εμάς με την περιποίηση και τα υψηλής ποιότητας προϊόντα που έχουν γίνει σταθερός φίλος χιλιάδων γυναικών και ανδρών. Σχεδόν έναν αιώνα πριν, το 1937, τα πρώτα προϊόντα L’Oréal κυκλοφόρησαν στην ελληνική αγορά, μέσα από επιλεκτική διανομή. Από το 1970 όμως η L’Oréal Hellas, θυγατρική του Ομίλου L’Oréal, ήρθε στην Αθήνα εδραιώνοντας τη θέση του και τη σχέση του με τον Έλληνα καταναλωτή μέσα από 28 μάρκες.

Τα τελευταία χρόνια, η L'Oréal Hellas τείνει να κατακτήσει και μια ακόμα αριστεία, πέραν από αυτή της δερματολογικής περιποίησης. Μέσα από ένα στιβαρό πρόγραμμα ESG του Ομίλου και της ελληνικής θυγατρικής έρχονται να καλυφθούν σημαντικοί στόχοι που αφορούν τόσο το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, όσο και την θωράκιση της βιοποικιλότητας και την ανταπόδοση σε κοινωνικές ομάδες που βρίσκονται σε ανάγκη.

Για όλα αυτά μιλήσαμε με τον Sustainability Leader L’Oréal Hellas, Φίλιππο Μιχόπουλο, ο οποίος μας έδωσε μια σφαιρική εικόνα των δράσεων ESG. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζουμε και την είδηση για την δημιουργία του 3ου microforest με την σφραγίδα της L'Oréal στην Ελλάδα, στην Βόρεια Ελλάδα στη περιοχή της Θεσσαλονίκης, για το οποίο περιμένουμε περισσότερες ανακοινώσεις τους πρώτους μήνες του νέου έτους.

kkk

  1. Η LOreal Hellas είναι ένας Όμιλος με σταθερή παρουσία στον ESG τομέα. Μπορείτε να μας πείτε επιγραμματικά τους βασικούς άξονες της ESG στρατηγικής σας;

Ο όμιλος L'Oréal έχει αναπτύξει τη στρατηγική του μέσω του προγράμματος L'Oréal for the Future το οποίο καλύπτει το E (Environmental) & S (Social) ενώ το G (Governance) το καλύπτει συστηματικά έχοντας εταιρική δομή (τμήματα, ομάδες) και πολιτικές διακυβέρνησης όπως Diversity & Inclusion, Ethics, Human Rights κλπ, παράλληλα με το πρόγραμμα L'Oréal for the Future. Ο όμιλος L'Oréal καλύπτει και τα 17 Sustainable Development Goals (SDGs) που υιοθετήθηκαν από τα Ηνωμένα Έθνη το 2015. Παράλληλα συμμορφώνεται πλήρως και με τα Διεθνή και Ευρωπαϊκά πρότυπα Sustainability Reporting όπως το CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) το οποίο ήδη εφαρμόζει απο το 2024, το CDP (Carbon Disclosure project), UN Global Compact και άλλα.  

Η L'Oréal Hellas ως θυγατρική του ομίλου LOreal εναρμονίζεται πλήρως τη στρατηγική αυτή και εφαρμόζει τα αντίστοιχα action plans στην Ελλάδα, στους αντίστοιχους πυλώνες και άξονες.

Το ανανεωμένο λοιπόν πρόγραμμα L'Oréal for the Future ομίλου για το L'Oréal for the Future που ισχύει από τον Μάιο του 2025 έχει 4 πυλώνες με συνολικά 15 στόχους για τη βιωσιμότητα εως το 2030:

  • Διαχείριση της Κλιματικής Μετάβασης που έχει να κάνει με τη μείωση των εκπομπών CO2 με χρήση 100% ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις εγκαταστάσεις του ομίλου και μείωση στα Scope 1,2 & 3, δηλαδή στο CO2 που εκπέμπουν απευθείας οι εγκαταστάσεις και ο στόλος αυτοκινήτων μας, το CO2 της ενέργειας που προμηθευόμαστε (ηλεκτρικής για εμάς εδώ στην Ελλάδα) και στο CO2 των έμμεσων εκπομπών, αυτό δηλαδή που εκλύεται σε όλη την αλυσίδα αξίας ανάντι και κατάντι των εγκαταστάσεών μας (μεταφορές, προμήθειες υλικών, υπηρεσίες κλπ).

ff

Οι στόχοι είναι -57% για τα Scope 1&2 και -28% στο Scope 3 για το 2030 σε σχέση με το 2019. Στη L'Oréal Hellas χρησιμοποιούμε 100% ανανεώσιμη ενέργεια στα γραφεία, στο κέντρο διανομών και στα καταστήματά μας, έχουμε στόλο αυτοκινήτων που αποτελείται κατά 60% από ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα, ενώ εργαζόμαστε σε βελτιστοποιήσεις στις μεταφορές στην εφοδιαστική μας αλυσίδα για τη μείωση των εκπομπών CO2 όπως η αντικατάσταση όπου είναι εφικτό της οδικής μεταφοράς με τρένο και πλοίο, τη χρήση ηλεκτρικών βαν στα κέντρα των πόλεων, τη μεγιστοποίηση της πλήρωσης των φορτηγών, τη μείωση του αριθμού παραδόσεων, παραδόσεις κατά το δυνατόν σε κεντρικές αποθήκες πελατών, backhauling, δηλαδή αξιοποίηση φορτηγών που θα επέστρεφαν άδεια ώστε να φορτώνονται, κ.α.

  • Προστασία της Φύσης, σχετικά με τη διαχείριση του Νερού και της Βιοποικιλότητας, για παράδειγμα τη βιώσιμη προμήθεια τουλάχιστον του 90% των υλικών βιολογικής προέλευσης που χρησιμοποιούνται σε φόρμουλες και συσκευασίες, και προμήθεια πάνω από το 75% των συστατικών στις φόρμουλες των προϊόντων μας από τη φύση ή από ανακυκλωμένα υλικά.

kk

Επίσης, δεσμευόμαστε για τη μείωση της κατανάλωσης του νερού στην παραγωγή και στη χρήση των προϊόντων μας  χρησιμοποιώντας νέες & εναλλακτικές τεχνολογίες, καθώς και για την αναγέννηση της γης από την οποία παίρνουμε τις πρώτες ύλες μας, ώστε να αναγεννούμε περισσότερη γη απ’ο,τι το αποτύπωμά μας, ενισχύοντας έτσι την υγεία και την αντοχή των κρίσιμων για εμάς οικοσυστημάτων. Στη L'Oréal Hellas, πέραν των βελτιστοποιήσεων που αφορούν στην κατανάλωση νερού τις εγκαταστάσεις μας όπως  οι αυτοματισμοί και η συλλογή του βρόχινου νερού για πότισμα, έχουμε επενδύσει πολύ στην ενίσχυση της βιοποικιλότητας τόσο στις εγκαταστάσεις μας όσο και μέσα στην πόλη, επιδιώκοντας τη δημιουργία αντίστοιχης κουλτούρας στους εργαζόμενους, τους επισκέπτες μας αλλά και κατ’επέκταση στην κοινωνία. Πέρα από το Green Roof 600 m2 με πάνω από 40 είδη φυτών με στόχο την προσέλκυση αντίστοιχων πουλιών και εντόμων που έχουμε στα γραφεία μας στη Ν. Ιωνία, αλλά και παρεμβάσεις στο κέντρο διανομών μας στον Αυλώνα για τη διατήρηση και ενίσχυση της πλούσιας τοπικής βιοποικιλότητας, τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε εγκαινιάσει 2 Microforests εφαρμόζοντας τη μέθοδο του Ιάπωνα βοτανικού Akira Miyawaki, στην Κυψέλη (Αλεπότρυπα) και στο Πέραμα (Ικόνιο) με στόχο την ενίσχυση της αστικής βιοποικιλότητας μέσα στον αστικό ιστό, με πολλαπλά οφέλη για το οικοσύστημα και τους κατοίκους των αντίστοιχων περιοχών.  

  • Στη συνέχεια, στον 3ο πυλώνα για την Κυκλικότητα, στον όμιλο L'Oréal έχουμε ως στόχο μεταξύ άλλων να μειώσουμε κατά 50% τη χρήση παρθένου πλαστικού στις συσκευασίες των προϊόντων μας σε σχέση με το 2019, να προμηθευόμαστε το 50% του συνόλου των υλικών που χρησιμοποιούνται στη συσκευασία είτε από ανακυκλωμένες είτε βιολογικές πηγές, και να μειώσουμε κατά 20% την ένταση της συσκευασίας.

ff

Στη L'Oréal Hellas, μια και δεν υπάρχει παραγωγή προϊόντων στην Ελλάδα, εργαζόμαστε πολύ πάνω στην προώθηση των προϊόντων “Refills” (Επαναγεμιζόμενες συσκευασίες) με τα οποία αποφεύγεται τελικά η παραγωγή νέων συσκευασιών και άρα η μείωση στη χρήση των αντίστοιχων υλικών και η μείωση CO2. Επιπρόσθετα, σε τοπικό επίπεδο εστιάζουμε στην αξιοποίηση των υλικών σημείων πώλησης (POS Materials) σε 2η ζωή (επαναχρησιμοποίηση).  Η L'Oréal προσπαθεί να αξιοποιεί κάθε μόνιμο έπιπλο που απεγκαθίσταται από ένα κατάστημα επιλεκτικής διανομής λόγω ανακαίνισης, σε κάποιο άλλο κατάστημα, με κατάλληλες τροποποιήσεις, προσαρμογές και αναβαθμίσεις, ώστε να αποφεύγεται κατά το δυνατόν η παραγωγή νέων επίπλων, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος από τα υλικά αυτά, και βέβαια στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας. Επίσης, επαναχρησιμοποιούμε τα Stands Αντηλιακών προϊόντων του κλάδου Δερμοκαλλυντικών σε 2η ζωή . Από το 2022, οι εν λόγω κατασκευές επιστρέφουν στις εγκαταστάσεις του προμηθευτή μετά το τέλος της κάθε σεζόν και ένα μεγάλο ποσοστό αυτών επισκευάζονται και επαναχρησιμοποιούνται την επόμενη χρονιά, περιορίζοντας σημαντικά την παραγωγή νέων stands.

gg
Το μπροστά μέρος του stand

Μέχρι στιγμής έχει αποφευχθεί η παραγωγή πάνω από 2.000 νέων τεμαχίων την τελευταία τριετία που αντιστοιχούν σε μείωση εκπομπών πάνω από 150 τόνους CO2 , ενώ παράλληλα είχαμε και εξοικονόμηση κόστους περίπου 35%, γεγονός που αποδεικνύει ότι το sustainability είναι συνδεδεμένο και με οικονομικά οφέλη.

Το ίδιο ισχύει και με προσωρινά stands, από χαρτόνι κυρίως, που τυχόν περίσσεψαν τη μια χρονιά, τα οποία με αλλαγή των εικαστικών αξιοποιούνται και την επόμενη. Τέλος, επαναχρησιμοποιούμε ορισμένα από τα εργοστασιακά μας κιβώτια για αποστολή παραγγελιών σε πελάτες καθώς και για παραγωγή υλικού σταθεροποίησης του περιεχομένου των κιβώτιών των παραγγελιών των πελατών μας.

hh
Το πίσω μέρος του stand 

  • Και τέλος, στον 4ο πυλώνα, προτεραιότητά μας είναι η Υποστήριξη κοινοτήτων μέσω δημιουργίας σε παγκόσμιο επίπεδο 100.000 θέσεων εργασίας χωρίς αποκλεισμούς στους προμηθευτές μας (inclusive sourcing), εξασφάλιση αξιοπρεπών μισθών στους υπαλλήλους στο 100% των στρατηγικών προμηθευτών μας με υπογραφή αντίστοιχου δεσμευτικού εγγράφου, υποστήριξη και εκπαίδευση 10.000.000 ωφελουμένων από τα brand causes των μαρκών μας, και υποστήριξη 5.000.000 ευάλωτων γυναικών μέσα από φιλανθρωπικά προγράμματα (funds) όπως το Fund for Women και Fondation L'Oréal.

vvv

Εδώ στην Ελλάδα κάνουμε αυτό που μας αντιστοιχεί για όλ’αυτά και έχουμε ήδη πάνω από 60 ωφελούμενους από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (ΑΜΕΑ, εργαζόμενοι άνω των 50 ετών, γυναίκες που χρειάζονται ενδυνάμωση/επιχειρήσεις που ανήκουν σε γυναίκες, πρόσφυγες, Βετεράνοι, μειονότητες)  που εργάζονται σε projects της L'Oréal Hellas μέσω προμηθευτών μας στο πλαίσιο του Inclusive Sourcing  όπως για παράδειγμα η ALTAVIA Hellas, στρατηγικός προμηθευτής της L'Oréal η οποία αναλαμβάνει τις εκτυπώσεις POSM. Αντίστοιχα έχουμε πάνω από 22.000 ωφελούμενους από τα brand causes των μαρκών μας μέσα από συνεργασία με 15 ΜΚΟ. Ενδεικτικά αναφέρω το πρόγραμμα LOrel ParisStand-Up” που αφορά εκπαιδεύσεις-ενημέρωση για την αντιμετώπιση της παρενόχλησης σε δημόσιους χώρους, το “Abuse is not Love” του Yves Saint Laurent που αφορά την καταπολέμηση της ενδοοικογενειακή βίας και το πρόγραμμα “Fight with Care” της La Roche Posay που αφορά στην ευαισθητοποίηση σχετικά με τις παρενέργειες που σχετίζονται με τον καρκίνο του δέρματος, στην εκπαίδευση επαγγελματιών υγείας και πολιτών παγκοσμίως, παρέχοντας παράλληλα οικονομική υποστήριξη σε ασθενείς και δωρεές προϊόντων σε οργανισμούς. Επιπλέον κάθε χρόνο με το πρόγραμμα Citizen Day με τη συμμετοχή πάνω από 300 εργαζομένων και συνεργατών της L'Oréal Hellas, προσφέρουμε εθελοντικές υπηρεσίες υποστηρίζοντας ανάγκες συνανθρώπων μας που το έχουν ανάγκη μέσα από αντίστοιχες ΜΚΟ. Πρόσφατες δράσεις περιλαμβάνουν υποστήριξη με υλικά, οργάνωση και ποιοτικό χρόνο με τους ωφελούμενους σε οργανισμούς όπως το Make-a-wish, η ΦΛΟΓΑ, το Γηροκομείο Αθηνών, το Νοσοκομείο Παίδων Πεντέλης και άλλα.

Τέλος, τα τελευταία χρόνια έχουμε δωρίσει πάνω από 550.000 προϊόντα σε μεγάλους οργανισμούς (ΜΚΟ) όπως ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός, το Habibi.works, η HUMANITY και το UNHCR (Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες)

  1. Ιδιαίτερη έμφαση δίνετε στον τομέα των περιβαλλοντικών δράσεων. Μπορείτε να μας πείτε λίγα παραπάνω πράγματα γύρω από αυτό και συγκεκριμένα για τα δύο Microforests που έχετε δημιουργήσει στην Αθήνα. Να περιμένουμε κάποια αντίστοιχη πρωτοβουλία και σε άλλες ελληνικές πόλεις;

Είναι η αλήθεια ότι η προστασία του πλανήτη, κομμάτι της οποίας είναι η ενίσχυση της βιοποικιλότητας είναι μέσα στους στόχους του ομίλου, αλλά ταυτόχρονα τυχαίνει να είναι και ένα αντικείμενο που αγαπώ και προσωπικά και θεωρώ ότι στην Ελλάδα έχει ιδιαίτερο νόημα και αξία μια και η χώρα μας έχει εξαιρετικά πλούσια βιοποικιλότητα και πολλά σπάνια είδη που ζουν μόνο εδώ, μερικά από τα οποία κινδυνεύουν άμεσα. Την ίδια στιγμή οι πόλεις μας, αν και βελτιώνονται συνεχώς, δεν έχουν τους απαραίτητους χώρους πρασίνου για την διατήρηση και ανάπτυξη της αστικής βιοποικιλότητας ενώ θα μπορούσαν. Όλα αυτά μας οδήγησαν στο να σκεφτούμε κάτι πρωτοποριακό αξιοποιώντας τη μέθοδο του Ιάπωνα βοτανικού Akira Miyawaki ο οποίος παρατήρησε ότι στο Chinju-no-mori, στα ιερά άλση της Ιαπωνίας, τα φυσικά δάση με αυτόχθονα είδη εμφανίστηκαν με σταθερό ρυθμό, όπου δεν επιτρεπόταν η ανθρώπινη παρέμβαση. To micro-forest λοιπόν μιμείται τον τρόπο που θ’αναπτυσσόταν ένα φυσικό δάσος από το μηδέν εάν δεν υπήρχε ανθρωπογενής δραστηριότητα.    

Τα βασικά του χαρακτηριστικά είναι ή πυκνή και μαζική φύτευση ενδημικών και αυτοφυών φυτών της αντίστοιχης περιοχής, με τουλάχιστον 3-4 φυτά/m2 και η ποικιλία φυτών με συνδυασμό δένδρων, θάμνων και ποωδών φυτών. Τα δάση αυτά αναπτύσσονται 10 φορές ταχύτερα, διατηρούν 100 φορές περισσότερη βιοποικιλότητα και απορροφούν 40 φορές περισσότερο άνθρακα από τα συμβατικά δάση. Ένα τέτοιο δάσος μπορεί να δημιουργηθεί μέσα στον αστικό ιστό, όπου υπάρχει φως του ηλίου για τουλάχιστον 8ώρες/ημέρα. Τα οφέλη είναι τεράστια για την τοπική βιοποικιλότητα κυρίως γιατι το δάσος προσελκύει τοπικούς επικονιαστές, πεταλούδες, σαλιγκάρια, αμφίβια και πουλιά. Τεράστια είναι και τα οφέλη για το ευρύτερο οικοσύστημα όπως η ενίσχυση της απορρόφησης των ρύπων οδηγώντας σε καθαρότερο αέρα, η συμβολή στη δέσμευση διοξειδίου του άνθρακα, η μείωση του θορύβου της πόλης, η προσαρμογή του τοπικού μικροκλίματος με μείωση της θερμοκρασίας έως και 6°C και μείωση του φαινομένου της «Αστικής Θερμικής Νησίδας», καθώς και η πρόληψη πλημμυρικών φαινομένων με Απορρόφηση 150 l/m2 βρόχινου νερού.

Το 1ο μας Microforest μεγέθους 1.130 m2 με πάνω από 5.000 δέντρα, θάμνους και πόες εγκαινιάστηκε πέρυσι στην Κυψέλη στο λόφο Αλεπότρυπα σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων, μια περιοχή με ελάχιστο πράσινο και πολύ πυκνή δόμηση όπου άλλοτε υπήρχε πλούσια βιοποικιλότητα και άγρια ζωή. Στο 10ο χρόνο ζωής του υπολογίζουμε να δεσμεύει πάνω από 3.800 kg CO2/έτος. Πριν 1 μήνα περίπου εγκαινιάσαμε το 2ο Microforest στο Ικόνιο στο Πέραμα σε συνεργασία με το Δήμο Περάματος, μια περιοχή πολύ υποβαθμισμένη και χωρίς καθόλου πράσινο. Έχει μέγεθος 530 m2 και περιλαμβάνει 2.350 φυτικά είδη, με περισσότερους από 360 δενδρώδεις οργανισμούς και σχεδόν 2.000 θάμνους. Αντίστοιχα υπολογίζουμε ότι τον 10ο χρόνο ζωής του θα απορροφά περίπου 1.860 kg CO2 ετησίως.

Το πρόγραμμα αυτό θα ολοκληρωθεί το 2026 με ένα 3ο Microforest στην Β. Ελλάδα στη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν το 1ο τρίμηνο του 2026.

Να σημειώσω, τέλος, ότι η L'Oréal Hellas, εκτός από την κατασκευή των Microforests σε συνεργασία με τους αντίστοιχους Δήμους, αναλαμβάνει και τη συντήρηση των Microforests για τουλάχιστον 3 χρόνια, ώστε να διασφαλιστούν οι απαραίτητες συνθήκες για τη σωστή ανάπτυξή τους.

  1. Ένας από τους κύριους συνεργάτες σας είναι τα φαρμακεία και σαφώς η αλυσίδα βιωσιμότητας της L'Oréal Hellas τα περιλαμβάνει. Θα ήθελα να μας μιλήσετε για το πρόγραμμα Pharmacies for the Future που υλοποιείτε, καθώς και ευρύτερα για τις «Πράσινες Συμφωνίες» με τους πελάτες σας.

Το πρόγραμμα Pharmacies for the Future είναι μια πρωτοβουλία του ομίλου L'Oréal στο πλαίσιο του ευρύτερου προγράμματος L'Oréal for the Future που στοχεύει να βοηθήσει φαρμακεία να υιοθετήσουν βιώσιμες περιβαλλοντικές και κοινωνικές πρακτικές, δημιουργώντας μια «πράσινη» κοινότητα φαρμακοποιών που στηρίζουν έμπρακτα τη βιωσιμότητα, οι οποίο θα εμπνεύσουν και θα προσελκύσουν αντίστοιχους καταναλωτές.

Εδώ και περίπου 2 χρόνια ο κλάδος των Δερμοκαλλυντικών προϊόντων της L'Oréal Hellas (LOreal Dermatological Beauty - LDB), στο πλαίσιο του προγράμματος “Pharmacies for the Future” έχει εργασθεί στο κομμάτι της ενδυνάμωσης των φαρμακοποιών ξεκινώντας από ευαισθητοποίηση & ενημέρωση των φαρμακοποιών για το sustainability και τι αυτό σημαίνει σε πρακτικό επίπεδο μέσα σ’ένα φαρμακείο (παρακολούθηση κατανάλωσης ρεύματος, διαχείριση των απορριμμάτων του φαρμακείου κλπ), την τοποθέτηση sustainable corners με προώθηση προϊόντων Refills, προϊόντων που βρίσκονται κοντά στη λήξη ή  με μικρά ελαττώματα στην εξωτερική συσκευασία με έκπτωση ώστε να αξιοποιηθούν αποφεύγοντας επιστροφές,  την επαναχρησιμοποίηση ή την ανακύκλωση των POS Materials, μέχρι και την πιστοποίηση φαρμακείων που πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια που θέτει ο όμιλος L'Oréal, σε συνεργασία με τον αναγνωρισμένο φορέα Bureau Veritas.

Οι πράσινες συμφωνίες βέβαια δεν είναι μόνο τα φαρμακεία αλλά όλες οι συνεργασίες με τους πελάτες μας στο πλαίσιο του sustainability. Οι πράσινες συμφωνίες αναπτύσσονται σε 4 άξονες που είναι 1) Η ευαισθητοποίηση του καταναλωτή από κοινού με τον πελάτη μας και εδώ εντάσσονται τα προγράμματα brand causes αλλά και η χρήση των Refills προϊόντων για την οποία έχουμε πολύ φιλόδοξους στόχους, 2) Η κυκλικότητα των προϊόντων ή αλλιώς το No Waste και εδώ ο στόχος είναι να αξιοποιούνται όλα τα προϊόντα μας στα σημεία πώλησης και να μην υπάρχουν σταδιακά καθόλου επιστροφές προϊόντων στη L'Oréal Hellas δίνοντας κίνητρα τους καταναλωτές να αγοράσουν προϊόντα κοντά στη λήξη, μη κινήσιμους κωδικούς, προϊόντα με μικρά ελαττώματα στην εξωτερική συσκευασία κλπ. Για να υπάρξει σωστή αξιοποίηση θα πρέπει να υπάρχει ανάλυση δεδομένων πωλήσεων ανά σημείο, πληροφορίες stock-in-trade, συνεργασία με τον πελάτη για το μέγεθος του κάθε λανσαρίσματος κ.α. 3) Κυκλικότητα και Eco-design  στα Υλικά των Σημείων Πώλησης (POSM) όπου δεσμευόμαστε από κοινού με τους πελάτες μας στο σωστό σχεδιασμό και επιλογή των υλικών αυτών με χαμηλές εκπομπές CO2 καθώς και τη σωστή διαχείρισή τους στο τέλος της ζωής τους ώστε να επαναχρησιμοποιούνται ή τουλάχιστον να ανακυκλώνονται. 4) Εφοδιαστική Αλυσίδα, με τα όσα ανέφερα και νωρίτερα για τις βελτιστοποιήσεις στις μεταφορές με παραδόσεις σε κεντρικές αποθήκες, τροποποίηση συχνότητας παραγγελιών, μεγιστοποίηση του % φόρτωσης των φορτηγών, χρήση ηλεκτρικών μέσων, αλλά και βιώσιμη συσκευασία.

mk

  1. Ποιος είναι ο στόχος της L'Oréal Hellas για την απανθρακοποίηση και τι ποσοστό μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος έχει πετύχει μέχρι στιγμής; 

Τα αποτελέσματα του ομίλου L'Oréal ανακοινώνονται κεντρικά και συνολικά σε επίπεδο ομίλου από τη μητρική μας εταιρεία. Σε επίπεδο ομίλου, όπως ανέφερα και προηγουμένως, οι στόχοι είναι -57% για τα Scope 1&2 και -28% στο Scope 3 για το 2030 σε σχέση με το 2019. Στο τέλος του 2024 είχαμε πετύχει -51% στα Scope 1 & 2, ενώ στο Scope 3 που είναι λίγο πιο πολύπλοκο μια και περιλαμβάνει όλη την αλυσίδα αξίας, κλείσαμε στο +9% και τώρα εργαζόμαστε πολύ εντατικά ώστε να αναστρέψουμε την αύξηση, αυτή η οποία συνδέεται κυρίως με την ανάπτυξη της εταιρείας που συμπαρασύρει το Scope 3, και να πετύχουμε τους στόχους μας. Όπως είπαμε στην Ελλάδα εστιάζουμε στις εγκαταστάσεις μας όπου ήδη έχουμε επιτύχει τους στόχους μας καθώς και στις μεταφορές (logistics) με διάφορες βελτιστοποιήσεις. Βέβαια να αναφέρω ότι περίπου το 85% του CO2 της L'Oréal Hellas στις μεταφορές αφορά τις εισαγωγές προϊόντων από άλλες χώρες (Inbound) και μόνο το 15% αφορά τις παραδόσεις μας εντός Ελλάδας (Outbound). Και επειδή οι επιλογές για τις μεταφορές προς την Ελλάδα γίνονται σε επίπεδο ομίλου, η L'Oréal Hellas μπορεί να επηρεάσει μόνο το 15% των εκπομπών που αφορά τις μεταφορές προς τους πελάτες όπου εξετάζουμε εναλλακτικούς τρόπους μεταφοράς όπως πχ η μεταφορά προς τη Β. Ελλάδα με πλοίο ή τρένο. Όλο αυτό μέσα από τη συνεργασία με πελάτες μας στο πλαίσιο των πράσινων συμφωνιών για καθορισμό μέτρων μείωσης του συνολικού CO2 της μεταφοράς με διάφορες βελτιστοποιήσεις όπως προανέφερα.

  1. Η γυναίκα είναι διαχρονικά στο επίκεντρο του Ομίλου. Ένα μεγάλο μέρος των ESG δραστηριοτήτων σας αφορά τις θηλυκότητες. Μπορείτε να μας ξεχωρίσετε ορισμένες δράσεις που υλοποιήσατε εντός του 2025 για την ενδυνάμωση των γυναικών; Τι να περιμένουμε για τη νέα χρονιά σ’ αυτό το πεδίο;

Να αναφέρω ότι οι περισσότερες δράσεις για την ενδυνάμωση γυναικών σχετίζονται με τα brand causes των μαρκών μας. Τέσσερις από τις μάρκες μας υλοποίησαν προγράμματα ενδυνάμωσης γυναικών το 2025 όπου υποστηρίχθηκαν ή/και εκπαιδεύτηκαν πάνω από 6.000 γυναίκες. Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα L'Oréal Paris – “Stand-Up” όπως είπαμε αφορά εκπαιδεύσεις-ενημέρωση για την αντιμετώπιση της παρενόχλησης σε δημόσιους χώρους, το “Abuse is not Love” του Yves Saint Laurent, αφορά την καταπολέμηση της ενδοοικογενειακή βίας, το πρόγραμμα LancomeWrite your future αφορά  την υποστήριξη γυναικών που έχουν περιορισμένη πρόσβαση σε εκπαίδευση και πόρους, ώστε να αποκτήσουν δεξιότητες, αυτονομία και επιλογές στη ζωή τους γράφοντας το δικό τους μέλλον, ενώ το πρόγραμμα  VichyHormonAll επιδιώκει να βοηθήσει γυναίκες αλλά και άνδρες να κατανοήσουν τις ορμονικές αλλαγές που βιώνουν οι γυναίκες σε όλα τα στάδια της ζωής τους από την εφηβεία, την έμμηνη ρύση, τον τοκετό έως την εμμηνόπαυση, το πώς οι ορμόνες επηρεάζουν το σώμα, το δέρμα και την ψυχική υγεία, και να δεχθούν συμβουλές για τρόπους φροντίδας και υποστήριξης.

Τα Ελληνικά Βραβεία L’ORÉAL-UNESCO εντάσσονται στο Διεθνές Πρόγραμμα L'ORÉAL-UNESCO Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, το όποιο αναγνωρίζει και υποστηρίζει διεθνώς γυναίκες επιστήμονες, με στόχο να τους δοθεί μεγαλύτερη αναγνώριση, να αναδειχθεί το ταλέντο τους και να εμπνεύσει περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με την επιστήμη.

Το Ίδρυμα L’Oréal σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, έχει πραγματοποιήσει 13 τελετές βράβευσης στην Ελλάδα με τρία σημαντικά βραβεία σε κάθε τελετή σε γυναίκες επιστήμονες, οι οποίες απασχολούνται στους τομείς των Βιοεπιστημών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Μέχρι σήμερα στην Ελλάδα έχουν βραβευτεί 35 γυναίκες επιστήμονες

Το 2026 θα συνεχίσουμε το έργο της ενδυνάμωσης γυναικών σε όλα τα επίπεδα: εκπαιδευτικά, επιχειρηματικά και ψυχολογικά.

Image
xx
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Επικεφαλίδα

Ο Sustainability Leader της θυγατρικής του Ομίλου L'Oréal μιλάει στο www.esgstories.gr για το εκτεταμένο ESG πρόγραμμα με έμφαση στο περιβάλλον και την κοινωνία.