Ισπανία: Ικανοποίηση για την συμμετοχή της Γερμανίας στον αγωγό πράσινου υδρογόνου H2Med

Body

Η Ισπανία υποδέχτηκε με μεγάλη ικανοποίηση την απόφαση της Γερμανίας να συμμετέχει στην επέκταση του αγωγού πράσινου υδρογόνου Η2Med, του υποθαλάσσιου αγωγού που θα ενώνει την Βαρκελώνη με τη Μασσαλία και που αρχικά είχε την ονομασία BarMar. Ηδη συμμετέχουν σε αυτόν η Πορτογαλία, η Ισπανία και η Γαλλία.

.

Πρόκειται για έργο το οποίο συμφωνήθηκε αρχικά μεταξύ Ισπανίας και Πορτογαλίας, προστέθηκε η Γαλλία και στη χθεσινή γαλλογερμανική συνάντηση στο Παρίσι, ο Γερμανός καγκελάριος Ολαφ Σόλτς συμφώνησε για την επέκτασή του καθώς το Βερολίνο θα αποτελέσει τον μεγάλο καταναλωτή αυτού του ενεργειακού φορέα. Έτσι η Ισπανία θα μπορεί να πουλά τα πλεονάσματά της στην υπόλοιπη Ευρώπη από το 2030. Για το 2050 υπολογίζεται ότι το 20% της συνολικής ενέργειας στην Ευρώπη θα είναι το πράσινο υδρογόνο και το κόστος του αγωγού θα είναι περίπου 2,5 δισ. ευρώ.

Την ανακοίνωση έκανε ο Γάλλος πρόεδρος, Εμανουέλ Μακρόν, μετά το γαλλογερμανικό Συμβούλιο Υπουργών που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή στο Παρίσι στο πλαίσιο της συμπλήρωσης 60 χρόνων της Γαλλογερμανικής συμμαχίας: «Αποφασίσαμε να επεκτείνουμε τον H2Med -ο οποίος χάρη στα ευρωπαϊκά κονδύλια ενώνει την Πορτογαλία, την Ισπανία και τη Γαλλία – στη Γερμανία, η οποία θα είναι εταίρος στην υποδομή αυτού του έργου».

Ο Γάλλος πρόεδρος υπενθύμισε ότι αυτό το έργο είναι πιο βιώσιμο από το MidCat, το σχέδιο που αρχικά υπερασπίστηκαν η Ισπανία και η Πορτογαλία για τη μεταφορά φυσικού αερίου. «Το MidCat δεν ήταν η σωστή στρατηγική, που ήταν η μεταφορά φυσικού αερίου και που θα διέσχιζε τα Πυρηναία, τώρα είναι σωστή η στρατηγική που περνάει από τη Μεσόγειο», δήλωσε.

Ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ χαιρέτισε την απόφαση της Γερμανίας να ενταχθεί στο H2Med τονίζοντας ότι “ο πράσινος διάδρομος ενισχύει την πανευρωπαϊκή του διάσταση. Μια νέα ιβηρική λύση, υπέρ της ευρωπαϊκής ενεργειακής κυριαρχίας.” Ανέφερε στο τουίτερ.

Ο αγωγός H2Med θα τεθεί σε λειτουργία το 2030

Η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Γαλλία παρουσίασαν τις πρώτες λεπτομέρειες αυτού του διαδρόμου στις 9 Δεκεμβρίου στο Αλικάντε, ο οποίος αναμένεται να μεταφέρει μόνο πράσινο υδρογόνο.

Στη συνέχεια, η ισπανική Enagás και άλλοι φορείς από τη Γαλλία και την Πορτογαλία που προωθούν το H2Med ζήτησαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αυτός ο πράσινος διάδρομος υδρογόνου, κλειδί για τους στόχους του REPowerEU, να θεωρηθεί Έργο Κοινοτικού Ενδιαφέροντος -χρηματοδοτούμενο έως και 50% από ευρωπαικούς πόρους.

Το έργο περιλαμβάνει δύο διασυνοριακές υποδομές, μία μεταξύ του Celorico daBeira (Πορτογαλία) και Zamora (Ισπανία) , και έναν δεύτερο υποθαλάσιο αγωγό μεταξύ Βαρκελώνης και Μασσαλίας.

«Ο αγωγός H2Med θα τεθεί σε λειτουργία το 2030 και αναμένεται να είναι σε θέση να μεταφέρει δύο εκατομμύρια τόνους πράσινου υδρογόνου ετησίως από την Ισπανία, που θα αντιπροσωπεύει το 10% της συνολικής κατανάλωσης από την ΕΕ. Το 2050 υπολογίζεται ότι το 20% της ενέργειας στην Ευρώπη θα είναι το ανανεώσιμο υδρογόνο», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικολογικής Μετάβασης της Ισπανίας.

Το έργο θεωρείται “ένα μεγάλο βήμα προς την ενεργειακή αυτονομία της ΕΕ” σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του Πέδρο Σάντσεθ καθώς εκπληρώνει τη βούληση της Ισπανίας να «είναι στην πρώτη γραμμή του αγώνα για την ενεργειακή μετάβαση, οδηγώντας στην ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, με σημείο αναφοράς το πράσινο υδρογόνο».

Πηγή: ΕΡΤ

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Επικεφαλίδα

Θα τεθεί σε λειτουργία το 2030.