Επενδύσεις 100 τρις. δολαρίων θα χρειαστεί να υλοποιήσουν οι αλυσίδες εφοδιασμού, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 80% των συνολικών εκπομπών άνθρακα στον κόσμο, προκειμένου να επιτύχουν καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050, σύμφωνα με νέα έρευνα της HSBC και του Boston Consulting Group (BCG).
Η BCG και η HSBC συνεργάστηκαν για να ερευνήσουν τους βέλτιστους τρόπους με τους οποίους οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού θα κατάφερναν να επιτύχουν μηδενικές εκπομπές. Η ανάλυση διαπίστωσε ότι απαιτούνται 100 τρισεκατομμύρια δολάρια, από τα οποία τα 25 - 50 τρισ. πρέπει να κατευθυνθούν σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Αν και οι επιμέρους επιχειρήσεις και οργανισμοί έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου για να δεσμευθούν για καθαρές μηδενικές εκπομπές σε όλες τις δραστηριότητές τους, δεν έχουν κάνει αρκετά για να αντιμετωπίσουν τις έμμεσες εκπομπές από τους προμηθευτές τους, σημειώνει η αναφορά.
Πρόκειται για μία πρόκληση η οποία άπτεται πολλών παραγόντων, σημειώνει η έκθεση. «Δεν είναι μόνο θέμα κόστους ή τεχνολογίας. Περιλαμβάνονται αλλαγές στα επιχειρηματικά μοντέλα και την οργανωτική κουλτούρα. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις χρειάζονται κίνητρα για να μειώσουν το ανθρακικό τους αποτύπωμα, πόρους για την κάλυψη του κόστους, εκπαίδευση για να λειτουργήσει το συγκεκριμένο μοντέλο και τεχνολογικές πλατφόρμες που θα τις βοηθήσουν να ξεπεράσουν τα εμπόδια».
«Παρά το θετικό κλίμα που δημιουργείται από τον αυξανόμενο αριθμό των μεγάλων εταιρειών που αναλαμβάνουν δεσμεύσεις για καθαρές μηδενικές εκπομπές, η πραγματικότητα είναι ότι η επίτευξη των εκπομπών σύμφωνα με το Scope 3 (εφοδιαστική αλυσίδα) θα είναι εξαιρετικά δύσκολη, εκτός εάν ληφθούν επείγοντα μέτρα για την υποστήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων τώρα», υπογραμμίζει η Natalie Blyth, Επικεφαλής Εμπορίου και Χρηματοοικονομικών Απαιτήσεων στην HSBC.
«Κατανοούμε όλο και περισσότερα για το «γιατί» και το «πώς» για την ενεργοποίηση των καθαρών μηδενικών εκπομπών στις αλυσίδες εφοδιασμού. Αλλά δεν έχουμε την πολυτέλεια να παραβλέπουμε έναν τρίτο κρίσιμο παράγοντα: το «πότε». Ο ρυθμός της αλλαγής είναι απίστευτα σημαντικός και τα δεδομένα δείχνουν ξεκάθαρα ότι η απάντηση είναι «τώρα», έγραψαν οι συντάκτες της εργασίας.
Η έρευνα προσφέρει έναν μεταβατικό χάρτη που βασίζεται σε επτά πυλώνες και περιλαμβάνει βήματα για την επανεξέταση του σχεδιασμού του προϊόντος, την υιοθέτηση της συνεργασίας, την ανάπτυξη των ικανοτήτων που απαιτούνται για την αλλαγή, την επένδυση στην τεχνολογία του κλίματος, την ανάπτυξη καλύτερων δομών δεδομένων, την ολιστική σκέψη για την πολιτική και τα πρότυπα και τη χρηματοδότηση.
Πηγή: Insider.gr, ΟilPrice.com
50 τρισ. πρέπει να κατευθυνθούν σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις σύμφωνα με έρευνα των BCG και HSBC.