Στο στούντιό του στο Μπέλφαστ, ο Oliver Jeffers κάθεται μπροστά σε μια αφίσα με τις φάσεις της σελήνης. Γέρνει προς τα εμπρός για να μιλήσει για το έργο του, αποκαλύπτοντας περισσότερο την εικόνα πίσω του. Στο κέντρο του σεληνιακού χάρτη, η Γη αναδύεται πίσω από το κεφάλι του Jeffers.
.
Μιλάμε για τη Γη με λάθος τρόπους, λέει ο Τζέφερς. "Δεν είναι αλήθεια ότι ο πλανήτης είναι σπασμένος. Κάνει ακριβώς αυτό που πρέπει με τις εισροές που δέχεται", λέει. "Θα υπάρχει πολύ καιρό μετά την εξαφάνισή μας. Η ζωή όπως την ξέρουμε - αυτό είναι που κινδυνεύει".
Ο Jeffers είναι εικαστικός καλλιτέχνης, συγγραφέας και ακτιβιστής για το κλίμα, το έργο του οποίου εκτείνεται σε βιβλία με εικόνες, έργα τέχνης και εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας. Στην COP26 στη Γλασκώβη, εγκατέστησε δύο "γλυπτά αδελφάκια" της Γης που ήλπιζε ότι θα υπενθύμιζαν στους διαπραγματευτές την ανάγκη για ενιαίες πολιτικές. Το 2022, φιλοτέχνησε μια αναπαράσταση του ηλιακού συστήματος έξι μιλίων στη Βόρεια Ιρλανδία, όπου ζει. Και το 2017, η πατρότητα ενέπνευσε το βιβλίο του Jeffers, Here We Are, το οποίο εξηγεί τον πλανήτη στα παιδιά.
Αυτή την εβδομάδα, ο Jeffers παρουσιάζει και πραγματοποιεί ζωντανή ανάγνωση στο Bloomberg Green Festival στο Σιάτλ, μια συνάντηση καλλιτεχνών, επιχειρηματιών και ακτιβιστών.
Υπάρχει συχνά μια αίσθηση κλίμακας και θαυμασμού στο έργο του Jeffers, μια αντανάκλαση της άποψής του ότι η έμφαση στην ενότητα είναι πιο αποτελεσματική στον αγώνα για το κλίμα από το να σκύβουμε στην επίρριψη ευθυνών. "Η γιαγιά μου πάντα έλεγε ότι πιάνεις περισσότερες μύγες με μέλι παρά με ξύδι", λέει. "Το χιούμορ μπορεί να είναι απίστευτα αφοπλιστικό. Νομίζω ότι είναι ένα από τα πιο ανεκμετάλλευτα εργαλεία στη μάχη κατά της αδιαφορίας για την κλιματική αλλαγή".
Στο Here We Are, για παράδειγμα, ο Jeffers βασίστηκε στα αισιόδοξα συναισθήματα των παιδιών για τον πλανήτη. "Καθώς περπατούσα με ένα νεογέννητο μωρό, σκεφτόμουν... "Η Γη είναι όμορφη και τεράστια"", λέει. "Και σκέφτηκα ότι και άλλοι άνθρωποι θα ωφελούνταν από την υπενθύμιση αυτών των πραγμάτων που διαισθητικά γνώριζαν ως παιδιά".
Ο Jeffers υποστηρίζει ότι ο απομονωτισμός και ο εθνικισμός διευκολύνουν τους ανθρώπους να χάσουν από τα μάτια τους τον πλανήτη. Στο γλυπτό του COP26, έγραψε σε όλη την ξηρά τη φράση "Οι άνθρωποι ζουν εδώ" και στους ωκεανούς τη φράση "Κανείς δεν ζει εδώ", μια κριτική των συνόρων που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να χωρίσουν τους εαυτούς τους. Όταν οι άνθρωποι σκέφτονται για τον πλανήτη με όρους μεγάλων, αφηρημένων ομάδων, αυτό τους δίνει την άδεια να αγνοούν την κλιματική αλλαγή, λέει ο Jeffers.
Ο Jeffers έχει εκπλαγεί από την εμβέλεια ορισμένων έργων του. Αρχικά σχεδίασε το Begin Again - ένα εικονογραφημένο βιβλίο που εξετάζει την ανθρώπινη ιστορία από τις απαρχές της μέχρι σήμερα - ως ένα βιβλίο που απευθυνόταν σε ενήλικο κοινό, θεωρώντας ότι δεν θα άρεσε στα παιδιά. Όταν όμως πήγε το βιβλίο σε περιοδεία, διαπίστωσε ότι είχε απήχηση και στα παιδιά και προκάλεσε ουσιαστικό διάλογο μεταξύ των γονέων και των παιδιών τους. Αυτές οι αντιδράσεις είναι από τις αγαπημένες του, λέει
Ο Jeffers είναι εικαστικός καλλιτέχνης, συγγραφέας και ακτιβιστής για το κλίμα, το έργο του οποίου εκτείνεται σε βιβλία με εικόνες, έργα τέχνης και εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας.