Ο Μπιλ Γκέιτς είχε στο παρελθόν αποτελέσει μια εξαίρεση μεταξύ των δισεκατομμυριούχων, καθώς επέλεξε να μην αποκτήσει ένα σουπερ γιοτ, αλλά να το νοικιάσει κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών του ταξιδιών στη Μεσόγειο.
.
Όλα αυτά άλλαξαν το 2020, όταν ο Γκέιτ; παρήγγειλε το πρώτο υδρογονοκίνητο σκάφος του είδους του στον κόσμο, ξοδεύοντας περισσότερα από 500 εκατομμύρια λίρες για αυτό που έγινε γνωστό ως Project 821. Το ενδιαφέρον του Γκέιτς για ένα οικολογικό γιοτ αναφέρθηκε για πρώτη φορά από την Telegraph, όταν οι φήμες σάρωσαν την άκρως μυστικοπαθή βιομηχανία.
Τέσσερα χρόνια και μια πανδημία αργότερα, το σκάφος έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Όμως ο Γκέιτς, ο οποίος είναι συνιδρυτής της Microsoft και ο τέταρτος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, το έθεσε προς πώληση μέσω ειδικού πριν καν παραδοθεί. Οι μεσίτες της Edmiston έχουν αναλάβει να βρουν αγοραστή για το σκάφος, το οποίο εξακολουθεί να στεγάζεται στο ναυπηγείο της Feadship στην Ολλανδία.
Η τιμή που ζητείται είναι απ' ό,τι φαίνεται 675 εκατ. ευρώ (579 εκατ. στερλίνες), ενώ οι λόγοι της πώλησης δεν είναι σαφείς. Ωστόσο, η πώληση του σκάφους του Γκέιτς έρχεται σε μια δύσκολη στιγμή για τη βιομηχανία σκαφών αναψυχής, η οποία βρίσκεται σε πτώση από τότε που ξεκίνησε ο πόλεμος του Βλαντιμίρ Πούτιν στην Ουκρανία πριν από δύο χρόνια.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της Berenberg, η πρόσφατη πτώση των πωλήσεων "συνδέεται με την αντίληψη ότι το γιώτινγκ είναι σημαντικά εκτεθειμένο στη ρωσική πελατεία", όπως ο πρώην ιδιοκτήτης της Τσέλσι Ρομάν Αμπράμοβιτς.
Η τιμή που ζητείται είναι απ' ό,τι φαίνεται 675 εκατ. ευρώ (579 εκατ. στερλίνες), ενώ οι λόγοι της πώλησης δεν είναι σαφείς.