Καλλυντικά, όπως αντηλιακές κρέμες ή ενυδατικά balm για τα χείλη, από… υπολείμματα καφέ εσπρέσο παράγει η ελληνική startup Coffe-eco, η οποία μπορεί να επαναχρησιμοποιήσει μερικούς από τους περίπου 40.000 τόνους καφέ που καταναλώνουν οι Ελληνες ετησίως, μέγεθος που μεταφράζεται σε 1,5 με 2 φλιτζάνια ημερησίως.
.
Το «ερευνητικό πείραμα» του Αλέξη Πάντζιαρου και του Μάριου Βλαχογιάννη και η μετουσίωσή του σε δική τους σειρά καλλυντικών με το όνομα AuraSkin έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον της Coffee Island, που επένδυσε πρόσφατα 400.000 ευρώ στη νεοφυή εταιρεία, επιτρέποντας στη startup, μεταξύ άλλων, να αποκτήσει τη δική της βιομηχανική μονάδα στη ΒΙΠΕ Πατρών.
«Παράλληλα με το διδακτορικό μου στο Τμήμα Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών, εγώ και ο Μάριος αναπτύξαμε μια μεθοδολογία μέσω της οποίας αξιοποιούμε το υπόλειμμα του καφέ εσπρέσο από τις μηχανές του καφέ, το επεξεργαζόμαστε και παράγουμε πρώτες ύλες οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε όλα τα καλλυντικά, όπως σε κρέμες ενυδάτωσης, αντιγήρανσης, scrub κ.λπ.», εξηγεί στην «Κ» ο Αλέξης Πάντζιαρος, CEO και συνιδρυτής της Coffe-eco. «H τεχνολογία που χρησιμοποιούμε είναι μια φυσικοχημική διαδικασία γνωστή ως εκχύλιση. Επεξεργαζόμαστε το υπόλειμμα του καφέ και αξιοποιούμε μια ουσία, το χλωρογενικό οξύ, το οποίο έχει αντιοξειδωτική δράση», αναφέρει, συμπληρώνοντας πως η ομάδα ξεκίνησε την έρευνα το 2016, ιδρύοντας την εταιρεία τρία χρόνια μετά.
Την πρώτη ύλη από το υπόλειμμα του καφέ εσπρέσο πουλάει η Coffe-eco σε μεγάλες εταιρείες καλλυντικών (Β2Β), ενώ την αξιοποιεί για να παράγει και τα δικά της προϊόντα AuraSkin (B2C), διαθέτοντας από το eshop της –που είναι στον «αέρα» εδώ και περίπου ένα μήνα– τρία καλλυντικά είδη (αντηλιακό, scrub, lip balm). «Αυτή τη στιγμή, με εξαίρεση το scrub, δεν υπάρχουν στην παγκόσμια αγορά παρόμοια προϊόντα με πρώτες ύλες από υπολείμματα καφέ».
Ο κ. Πάντζιαρος τονίζει πως η ομάδα θέλει να ενισχύσει και τις συνεργασίες εκτός Ελλάδας, συζητώντας με εταιρείες στο Ισραήλ αλλά και στην Αγγλία. «Ωστόσο τα έσοδά μας δεν μπορούν να αυξηθούν μόνο από την πώληση πρώτων υλών καφέ σε τρίτους. Ετσι σκεφτήκαμε το εξής: αφού παράγουμε την πρώτη ύλη, γιατί να μην καθετοποιήσουμε το επιχειρηματικό μας μοντέλο;». Οπως λέει, τα προϊόντα της εταιρείας στοχεύουν στην ενίσχυση του μικροβιώματος της επιδερμίδας. «Σε τελευταίες κλινικές μελέτες που διενεργήσαμε σε συνεργασία με διαπιστευμένο εργαστήριο μελετών διαπιστώσαμε πως η αντηλιακή μας κρέμα ενισχύει το μικροβίωμα και συμβάλλει στη μείωση της ακμής κατά 60%», αποτέλεσμα που βοηθάει την ομάδα να εστιάσει στην ανάπτυξη προϊόντων για εφήβους και τη λεγόμενη γενιά Gen Z. «Με τη συνεργασία που έχουμε με τα Coffee Island συλλέγουμε δύο τόνους υπολειμμάτων καφέ τον μήνα από 15 καταστήματα στην Πάτρα, ποσότητα που σχεδιάζουμε να αυξήσουμε σε 10-15 τόνους, ανάλογα και με την ανάπτυξη των προϊόντων μας», αναφέρει.
Το επόμενο διάστημα η εταιρεία θα προσθέσει στο χαρτοφυλάκιό της τρεις κρέμες σώματος, ενώ επιδιώκει να ολοκληρώσει και την ανάπτυξη βιοπλαστικού, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως συσκευασία για τα προϊόντα της. «Ακολουθούμε την ίδια λογική, επεξεργαζόμαστε δηλαδή το υπόλειμμα του καφέ και συνεργαζόμαστε με άλλες εταιρείες για να παράγουμε βιοπλαστικό. Ετσι, θα επαναχρησιμοποιούμε το υπόλειμμα του καφέ για την παραγωγή ενός νέου προϊόντος από την αρχή έως το τέλος».
Πηγή: Moneyreview
Το επόμενο διάστημα η εταιρεία θα προσθέσει στο χαρτοφυλάκιό της τρεις κρέμες σώματος, ενώ επιδιώκει να ολοκληρώσει και την ανάπτυξη βιοπλαστικού, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως συσκευασία για τα προϊόντα της.