K. Γεωργουλάκη (Κωτσόβολος): «Ίδιοι στις Ανάγκες, ίσοι στην Τεχνολογία», με πράσινες δράσεις, κοινωνική ευαισθησία και διαφάνεια

Η κα Κάτια Γεωργουλάκη, Chief Supply Chain Officer στην Κωτσόβολος – Dixons South East Europe, μιλάει στο ESG+ Stories για τη στρατηγική της εταιρείας γύρω από το ESG και τις προκλήσεις που συναντάει ο κλάδος του retail και τα επόμενα βήματα που σχεδιάζουν, καθώς και για τα οφέλη που απολαμβάνουν από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα λόγω της προσήλωσης τους στη βιώσιμη ανάπτυξη.  

Παράλληλα, η ίδια κάνει εκτενή αναφορά στο πρόγραμμα «Τεχνολογία χωρίς εμπόδια» με το οποίο δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες, ώστε τα άτομα με αναπηρίες να έχουν ίση πρόσβαση στην τεχνολογία. Αξίζει να σημειώσουμε πως ήδη η Κωτσόβολος, διαθέτει 14 καταστήματα προσβάσιμα σε άτομα με αναπηρίες, τα οποία αναγνωρίζονται επισήμως ως «AμεΑ friendly» από την ΕΛΕΠΑΠ. Τέλος, μιλάει για τις πράσινες πρωτοβουλίες που τρέχουν, στα πλαίσια της δέσμευσής τους για μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα μέχρι το 2040.

  1. Ως εταιρεία δίνετε έμφαση σε θέματα ESG. Θέλετε να αναφερθείτε στη στρατηγική αυτή;

Η αξία μίας επιχείρησης αδιαμφισβήτητα επηρεάζεται από το τρίπτυχο ESG και η Κωτσόβολος δε θα μπορούσε να αποτελέσει την εξαίρεση. Πολιτικές και δράσεις με επίκεντρο το Περιβάλλον, την Κοινωνία και την Εταιρική Διακυβέρνηση, αποτελούν πλέον βασικό μέρος της στρατηγικής της εταιρείας μας, ενσωματώνοντας ολοένα και περισσότερες πρωτοβουλίες με γνώμονα τη βιωσιμότητα και την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Η περιβαλλοντική και κλιματική κρίση, οι κοινωνικές ανισότητες και η επιτακτική ανάγκη για διαφανείς εταιρικές διαδικασίες, έχουν δημιουργήσει μια πρωτοφανή ευαισθητοποίηση προς αυτά τα θέματα, ωθώντας τη μία εταιρεία μετά την άλλη, στην υιοθέτηση της ESG στρατηγικής.

Στην Κωτσόβολος μέσα από μία συντονισμένη προσπάθεια υπογραμμίζουμε μεταξύ άλλων, κρίσιμα θέματα αποδοχής της διαφορετικότητας και καταπολέμησης των διακρίσεων. Με βασικό μήνυμα «Ίδιοι στις Ανάγκες, ίσοι στην Τεχνολογία, τοποθετούμε στον δημόσιο διάλογο καίρια κοινωνικά ζητήματα που χρήζουν αντιμετώπισης, ενδυναμώνοντας τους ανθρώπους να ζήσουν μία Καλύτερη Ζωή μέσα από την τεχνολογία. Παράλληλα, θέτοντας ως προτεραιότητά μας τη βιώσιμη ανάπτυξη, υλοποιούμε δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος, και δεσμευόμαστε, ώστε τόσο οι άνθρωποι και οι συνεργάτες, όσο και οι πελάτες μας, να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέσα και κίνητρα για να υποστηρίζουν ενεργά δράσεις παγκόσμιας κλίμακας για την προστασία του περιβάλλοντος, οδεύοντας σε έναν «πράσινο» πλανήτη.

Αυτή η στρατηγική μας είναι που μας οδήγησε στο να αναδειχθούμε πρόσφατα Brand of the Year στα Green Brand Awards 2023 και αποτελεί αναγνώριση των προσπαθειών των ίδιων των ανθρώπων μας, οι οποίοι σκέφτονται και πράττουν «πράσινα», έχοντας ενσωματώσει στο λειτουργικό μας μοντέλο, στην εφοδιαστική μας αλυσίδα και στις υπηρεσίες μας, πρωτοβουλίες που συμβάλλουν σε ένα Καλύτερο μέλλον και μία Καλύτερη Ζωή για όλους.

  1. Καθώς δραστηριοποιείστε στο retail, πόσο εύκολο είναι να υιοθετήσετε τα κριτήρια ESG και σε ποιους τομείς συναντάτε τις μεγαλύτερες προκλήσεις;

Οι πυλώνες του ESG έχουν την αφετηρία τους στους 17 στόχους του ΟΗΕ για τη βιώσιμη ανάπτυξη, γεγονός που πρακτικά σημαίνει πως υπάρχουν περιοχές εφαρμογής για κάθε κλάδο και πως οι περιοχές εφαρμογής πιθανότατα να διαφέρουν από κλάδο σε κλάδο. Το σημαντικό, λοιπόν, είναι να αναγνωριστούν αυτοί οι τομείς και με μια διαδικασία μελέτης ουσιαστικότητας, η κάθε εταιρεία να επιλέξει αυτούς στους οποίους οφείλει να διαθέσει πόρους και προσπάθεια, καθώς η επίδρασή της μπορεί να έχει σημαντικά θετικές ή αρνητικές επιπτώσεις. Για το retail, έχει μεγάλη σημασία η ενασχόληση με τους καταναλωτές, τόσο από την κοινωνική σκοπιά, όσο και για τις δράσεις που αφορούν στο κλίμα.

Η Κωτσόβολος υλοποιεί πολλαπλές δράσεις ενίσχυσης τοπικών κοινωνιών και κοινωνικών ομάδων με στόχο την ίση πρόσβαση στην τεχνολογία, χωρίς εμπόδια και περιορισμούς. Επιπλέον, αντιλαμβανόμενη την επίδραση που έχει η ενέργεια που καταναλώνει στο περιβάλλον και η οποία οφείλεται, τόσο στη λειτουργία της όσο και στις συσκευές που εμπορεύεται, έχει δεσμευτεί, σε συνάρτηση με τις δεσμεύσεις του ομίλου, να μηδενίσει το ανθρακικό της αποτύπωμα σε scope 1, 2 & 3 έως το 2040. Ο στόχος είναι αρκετά δύσκολος, καθώς η δέσμευση αφορά τόσο στο να ελέγξουμε τις καταναλώσεις σε οχήματα και εγκαταστάσεις, αλλά και να επηρεάσουμε τις συμπεριφορές των καταναλωτών. Για τις αλλαγές που είναι στον έλεγχο της εταιρείας, έχουμε δεσμευτεί στην ευρεία χρήση ηλεκτροκίνησης ως το 2030, παρότι το νομοθετικό πλαίσιο σε θέματα, όπως η μετατροπή καυστήρων εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικούς δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο, καθώς επίσης η αγορά αντιμετωπίζει προβλήματα διαθεσιμότητας και ρευστότητας τιμών στα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Για το σκέλος του scope 3 που αφορά στην ευρύτερη αλυσίδα αξίας της εταιρείας και είναι σαφώς πιο δύσκολο να επηρεαστεί,  δουλεύουμε τόσο στην αξιολόγηση των προμηθευτών στην αλυσίδα εφοδιασμού, χρησιμοποιώντας πλατφόρμες αξιολόγησης ESG, όσο και στο να προσφέρουμε συσκευές υψηλής ενεργειακής απόδοσης, εκπαιδεύοντας, παράλληλα, τους καταναλωτές στο πως να τις λειτουργούν αποδοτικά, ώστε να συμβάλλουμε όλοι μαζί στη μείωση των ρύπων της χώρας. Και φυσικά όλα τα παραπάνω να ακολουθούν κανόνες διακυβέρνησης, δομές και διαδικασίες που διασφαλίζουν διαφάνεια και προστατεύουν μια σταθερή πορεία προς την επίτευξη των στόχων.

  1. Το τελευταίο διάστημα γίνεται μεγάλη συζήτηση γύρω από την πράσινη χρηματοδότηση που προσφέρει ευνοϊκότερους όρους. Έχετε παρατηρήσει διαφορετική αντιμετώπιση από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα λόγω της προσήλωσής σας στη βιώσιμη ανάπτυξη;

Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, ως μέρος του επιχειρηματικού συστήματος, έχουν διττό ρόλο. Έχουν ανάλογη ευθύνη στο να συμβάλουν προς τη μείωση των δικών τους αρνητικών επιδράσεων, αλλά και να ενισχύσουν τις επιχειρήσεις στο ταξίδι τους προς τη βιώσιμη ανάπτυξη, με ευνοϊκούς όρους χρηματοδότησης σε επενδύσεις που έχουν αυτή την κατεύθυνση.

Η Κωτσόβολος στοχεύει στη χρηματοδότηση των επενδύσεων με ίδια μέσα. Πρόσφατα ωστόσο, ανακοινώσαμε  τη συνεργασία μας με την Alpha Bank και το Ταμείο Ανθεκτικότητας και Ανάπτυξης, η οποία αφορούσε σε μία μεγάλη επένδυσή μας που επικεντρώνεται στην αυτοματοποίηση και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εφοδιαστικής μας αλυσίδας, καθώς και στην αναβάθμιση των λειτουργικών μας συστημάτων στο νέο Αποθηκευτικό, Διανεμητικό & Επισκευαστικό μας κέντρο εκτάσεως 56.000 τ.μ.. Μία χρηματοδότηση που ανοίγει το δρόμο για την εισαγωγή ενός τελευταίας τεχνολογίας αυτοματισμού, όπου ειδικά ρομπότ αποθηκεύουν και συλλέγουν προϊόντα, ενώ υπερσύγχρονοι σταθμοί picking & packing του συστήματος, προσφέρουν αυξημένη παραγωγικότητα και εργονομία για τους εργαζομένους μας καθώς και υψηλή ποιότητα στην εκτέλεση παραγγελιών. Ο «πράσινος χαρακτήρας» της επένδυσης αυτής, ήταν το βασικό κριτήριο της θετικής αξιολόγησής της.

  1. Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τις «πράσινες» πρωτοβουλίες που τρέχετε με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος;

Στο πλαίσιο της υλοποίησης δράσεων με περιβαλλοντικό χαρακτήρα, η Κωτσόβολος, ως μέλος του Ομίλου Currys, έχει δεσμευτεί να μειώσει κατά 50% τους ρύπους της στα scope 1&2 και στις κατηγορίες 1,2 & 11 του scope 3 μέχρι το 2030, ενώ δεσμεύεται να επιτύχει μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα μέχρι το 2040. Οι στόχοι είναι πιστοποιημένοι από το Science based targets initiative, ενισχύοντας την ειλικρινή προσπάθεια για την επίτευξή τους.

Επιπρόσθετα, η εταιρεία σε επίπεδο Ομίλου συμμετέχει στην πρωτοβουλία του EV-100 που στοχεύει στην αντικατάσταση των οχημάτων της εταιρείας με ηλεκτροκίνητα και στην ανάπτυξη του δικτύου φορτιστών που απαιτείται, ενώ έχει ενταχθεί στο “Circular Economy Partnership”, μία πρωτοβουλία για την ένταξη της κυκλικής οικονομίας και της ανακύκλωσης στη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης των εταιρειών.

Τέλος, η εταιρεία μας ως μέλος του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ) στηρίζει τη διεθνή πρωτοβουλία “WFA Planet Pledge”, στόχος της οποίας είναι η αξιοποίηση της επικοινωνιακής στρατηγικής των μελών του Συνδέσμου προς ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης, αλλά και η ενημέρωση για σημαντικά περιβαλλοντικά ζητήματα σε παγκόσμια κλίμακα. Συμμετέχοντας επίσημα στο πρόγραμμα, η εταιρεία μας έχει δεσμευθεί να υποστηρίξει και να λάβει ενεργά μέρος στην παγκόσμια καμπάνια “Race to Zero”, διαμορφώνοντας τις επικοινωνιακές μας στρατηγικές με τρόπο που να λειτουργούν ως «εργαλεία» στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, στην εξέλιξη της βιωσιμότητας στο επιχειρείν και στην ανάπτυξη της οικολογικής συνείδησης των καταναλωτών.

kotsovolos

  1. Δίνετε μεγάλη έμφαση στη διαφορετικότητα και στη συμπερίληψη. Θέλετε να μας πείτε για τις δράσεις του προγράμματος «Τεχνολογία χωρίς εμπόδια»;

Το «Τεχνολογία χωρίς εμπόδια» είναι πολλά περισσότερα από ένα πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία που ενσαρκώνει το όραμά μας για μία Καλύτερη Ζωή για Όλους χωρίς περιορισμούς και διακρίσεις. Πρωταρχικό μας μέλημα σε αυτήν την μεγάλη προσπάθεια, είναι να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες, ώστε τα άτομα με αναπηρίες να έχουν ίση πρόσβαση στην τεχνολογία.

Συγκεκριμένα, ένα από τα πιο σημαντικά και βασικά έργα της Κωτσόβολος, είναι η διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων της που είναι προσβάσιμα σε άτομα με αναπηρίες, τα οποία αναγνωρίζονται επισήμως ως «AμεΑ friendly» από την ΕΛΕΠΑΠ. Μέχρι σήμερα έχουμε 14 αναγνωρισμένα καταστήματα και αναμένεται μέχρι το τέλος του οικονομικού μας έτους να ξεπεράσουμε τα 30. Επιπλέον, σε συνεργασία με την ομάδα TheHappyAct, η οποία εστιάζει στη βέλτιστη εξυπηρέτηση ατόμων στο φάσμα του αυτισμού, χαρτογραφήσαμε 11 καταστήματά μας και διαθέτοντας αισθητηριακές πληροφορίες γι’ αυτά μέσα από το site μας, όπως τους αισθητηριακούς χάρτες, δημιουργούμε τις προϋποθέσεις για μία ασφαλή περιήγηση στα άτομα που ανήκουν στο φάσμα. Έτσι, γινόμαστε ο πρώτος retailer στην Ελλάδα που ενσωματώνει την αισθητηριακή προσβασιμότητα στην επιχειρηματική του δραστηριότητα για τη δημιουργία μιας βέλτιστης εμπειρίας για τα άτομα σε αυτό το φάσμα.

Επιπλέον, γνωρίζοντας ότι χιλιάδες άνθρωποι με προβλήματα όρασης δεν έχουν πρόσβαση σε σημαντικές πληροφορίες που θα διευκόλυναν την καθημερινότητά τους, αποφασίσαμε να μεταφράσουμε όλα τα ενημερωτικά έντυπα ασφαλιστικού περιεχομένου καθώς και το πλάνο Πλάνο Δόσεων Κωτσόβολος σε γραφή Braille. Η επιμέλεια των εντύπων έγινε από την Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών και είναι διαθέσιμα στα καταστήματά μας σε όλη την Ελλάδα. Ακόμα, μέσω του website kotsovolos.gr δίνουμε τη δυνατότητα στα άτομα με δυσκολίες στην ακοή ή την ομιλία να εξυπηρετηθούν από πιστοποιημένους συμβούλους πωλήσεων στη Νοηματική γλώσσα, μέσω βιντεοκλήσης.

Πολύ σημαντικό ρόλο στην πρωτοβουλία «Τεχνολογία χωρίς εμπόδια» διαδραματίζουν και οι ίδιοι οι άνθρωποι της Κωτσόβολος. Μεριμνώντας, ώστε το προσωπικό μας να είναι ενημερωμένο και ευαισθητοποιημένο σχετικά με το εν λόγω πρόγραμμα, επενδύουμε στην εκπαίδευσή του, παρέχοντάς του όλα τα απαραίτητα «μέσα» που επιτρέπουν στους ανθρώπους μας να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση στα άτομα με αναπηρίες. Μέσω εξειδικευμένων εκπαιδεύσεων, τόσο για τις ορατές και αόρατες αναπηρίες και τον τρόπο εξυπηρέτησης, όσο και για την ενημέρωση υποστηρικτικών τεχνολογιών που διαθέτουν προϊόντα που θα διευκολύνουν την καθημερινότητα των ΑμεΑ, η εταιρεία μας συμβάλλει έμπρακτα στην ενδυνάμωση των συνανθρώπων μας, διασφαλίζοντάς τους ίση πρόσβαση στην Τεχνολογία.

  1. Ποια είναι τα σχέδια σας  αναφορικά με το ESG το επόμενο διάστημα;

Οι μακροπρόθεσμοι ESG στόχοι και οι δεσμεύσεις, καθώς και το όραμα της εταιρείας μας για έναν καλύτερο κόσμο, είναι ο οδηγός μας για να σχεδιάζουμε τις ενέργειες σε μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Στα άμεσα πλάνα μας υπάρχουν σχέδια που επικεντρώνονται σε 3 πυλώνες, την κυκλική οικονομία, την μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος και φυσικά την ενδυνάμωση όλων των συνανθρώπων μας να απολαμβάνουν μια καλύτερη ζωή με την τεχνολογία.

Στοχεύουμε, λοιπόν, σε αύξηση των ενεργειών που παρατείνουν τη διάρκεια ζωής των προϊόντων, από την επισκευή και τη συντήρηση μέχρι και την ανακύκλωσή τους, σε συνεργασία με εγκεκριμένους φορείς που διασφαλίζουν τον κατάλληλο χειρισμό των υλών κατά το τέλος της ζωής τους, στην αύξηση της προμήθειας ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και στην παράλληλη ενίσχυση με συστήματα και διαδικασίες λειτουργίας μας που στόχο έχουν τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Στοχεύουμε, επίσης, στην αντικατάσταση οχημάτων με ηλεκτροκίνητα και φυσικά στο να διευκολύνουμε με ακόμα περισσότερες ενέργειες όλους τους συμπολίτες μας που αντιμετωπίζουν κάποιου είδους αναπηρία ή άλλης φύσης δυσκολία να απολαμβάνουν τα οφέλη της τεχνολογίας στην καθημερινότητά τους με ευκολία και χωρίς κανένα εμπόδιο και περιορισμό.

Image
K. Γεωργουλάκη: «Στο κλάδο του retail μεγάλη σημασία έχει η ενασχόληση με τους καταναλωτές, τόσο από την κοινωνική σκοπιά, όσο και για τις δράσεις που αφορούν στο κλίμα»
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Αρθρογράφος
Επικεφαλίδα

Η Chief Supply Chain Officer της εταιρείας Κωτσόβολος – Dixons South East Europe, μιλάει στο ESG+ Stories για τη στρατηγική της εταιρείας γύρω από το ESG, για τις προκλήσεις που συναντάει ο κλάδος του retail, όσον αφορά την υιοθέτηση αυτών των κριτηρίων, για τα οφέλη που απολαμβάνουν από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα λόγω της προσήλωσης τους στη βιώσιμη ανάπτυξη, καθώς και για τις δράσεις τους για το περιβάλλον και τη συμπερίληψη.