Το Pinterest καταπολεμά την παραπληροφόρηση σε θέματα που αφορούν την κλιματική αλλαγή, επικαλούμενο την ανάγκη παροχής αξιόπιστων πληροφοριών στους χρήστες. Την περασμένη Τετάρτη, η εταιρεία προχώρησε στην ανακοίνωση μιας νέας πολιτικής με θέμα την παραπληροφόρηση, η οποία έχει σχεδιαστεί με σκοπό να αποτρέπει την κυκλοφορία ψευδών και παραπλανητικών ισχυρισμών με επίκεντρο την κλιματική αλλαγή στην πλατφόρμα της.
«Η νέα αυτή πολιτική καθιστά το Pinterest ως την μόνη μεγάλη ψηφιακή πλατφόρμα που έχει καθορίσει σαφές κατευθυντήριες οδηγίες κατά των ψευδών ή παραπλανητικών πληροφοριών για την κλιματική αλλαγή, όπως επίσης και κατά των θεωριών συνωμοσίας», ισχυρίζεται η εταιρεία.
Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, το Pinterest θα μπορεί πλέον να αφαιρεί περιεχόμενο «που αρνείται την ύπαρξη ή τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, την ανθρώπινη επιρροή εις βάρος των κλιματικών αλλαγών ή ότι τα θέματα περί κλιματικής αλλαγής υποστηρίζονται συναινετικά από την επιστημονική κοινότητα». Αυτό θα περιλαμβάνει και δημοσιεύσεις που παραποιούν τα επιστημονικά δεδομένα αναδεικνύοντας επιλεκτικά σημεία σχετικά με την κλιματική αλλαγή.
Επιπλέον, θα απαγορεύονται «τα ψευδή ή παραπλανητικά περιεχόμενα που αφορούν λύσεις για την κλιματική αλλαγή και έρχονται σε αντίθεση με την καθιερωμένη συναίνεση της επιστημονικής κοινότητας».
Η νέα πολιτική θα ισχύσει και για τις διαφημίσεις της πλατφόρμας. Σύμφωνα με το Pinterest, οι οδηγίες που θα ισχύουν για τις διαφημίσεις θα απαγορεύουν αυστηρά τις θεωρίες συνωμοσίας, την προπαγάνδα και την παραπληροφόρηση σχετικά με την κλιματική αλλαγή.
«Το Pinterest πιστεύει στην δημιουργία ενός χώρου αξιοπιστίας και ειλικρίνειας για τους χρήστες του», δήλωσε η επικεφαλής πολιτικής της εταιρείας, Sarah Bromma. «Η επέκταση της πολιτικής για την παραπληροφόρηση των κλιματικών αλλαγών είναι ένα ακόμη βήμα στο ταξίδι του Pinterest για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και τη δημιουργία ενός ασφαλούς χώρου στο διαδίκτυο».
Η νέα πολιτική αντιπροσωπεύει επίσης την επέκταση προηγούμενων προσπαθειών του Pinterest να σταματήσει την παραπληροφόρηση σχετικά με τη δημόσια υγεία, η οποία περιλάμβανε και τον αναπροσανατολισμό αναζητήσεων με θέμα τον εμβολιασμό από έγκυρες πληροφορίες ειδικών στον αντίστοιχο τομέα της υγείας. Στην ανακοίνωση της περασμένης Τετάρτης, το Pinterest σημείωσε επίσης ότι οι αναζητήσεις από τους χρήστες για μια "πιο πράσινη ζωή" έχουν παρουσιάσει αύξηση.
"«Οι άνθρωποι στρέφονται τακτικά στο Pinterest για να βρουν και να ενσωματώσουν βιώσιμες ιδέες στην καθημερινότητά τους, οι αναζητήσεις για «συμβουλές μηδενικών αποβλήτων» ήταν 6Χ φορές μεγαλύτερες, και οι «ιδέες ανακύκλωσης ρούχων» ήταν 4X φορές υψηλότερες, επίσης η «ανακυκλώσιμη διακόσμηση σπιτιού» αυξήθηκε κατά 95% και ο «τρόπος ζωής μηδενικών αποβλήτων» κατά 64% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος», δήλωσε η εταιρεία.
Οι υπόλοιπες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης απέφυγαν να εφαρμόσουν μια πιο σκληρή πολιτική όσον αφορά την παραπληροφόρηση για την κλιματική αλλαγή. Εναλλακτικά, το Facebook και το Twitter προσπάθησαν να ανακατευθύνουν τους χρήστες σε πιο έγκυρες πηγές σχετικά με το θέμα, ωστόσο κάποιοι ερευνητές αναφέρουν ότι οι συγκεκριμένες προσπάθειες δεν κατάφεραν να χαλιναγωγήσουν τον αρνητισμό ως προς τα θέματα που αφορούν τις κλιματικές αλλαγές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.