Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Mercedes-Benz ανακοίνωσε τη Δευτέρα τον στόχο της να μειώσει έως το 2030 τις εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο κατά 50% σε σύγκριση με το 2020, στρεφόμενη στην ηλεκτροδότηση και λιγότερο ρυπογόνο παραγωγή.
Ο στόχος αφορά «όλο τον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου», συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής και της χρήσης, εξηγεί σε δελτίο τύπου η εταιρεία, υπό πίεση όπως και ολόκληρος ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας να μειώσει γρήγορα τις επιπτώσεις του στο κλίμα.
.
Η εταιρεία, στοχεύει σε μερίδιο υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ των παγκόσμιων πωλήσεων τουλάχιστον 50% το 2025. Σκοπεύει να πάει πλήρως ηλεκτρικά έως το 2030 «όπου η αγορά επιτρέπουν οι συνθήκες. Από την πλευρά της παραγωγής, ο όμιλος σκοπεύει να καλύψει το 70% των ενεργειακών του αναγκών από ανανεώσιμες πηγές, ιδίως με την εγκατάσταση ανεμογεννητριών ή ηλιακών συλλεκτών στις εγκαταστάσεις».
«Ο μεγαλύτερος μοχλός για τη μείωση των εκπομπών CO2 είναι η μπαταρία» των ηλεκτρικών οχημάτων, με την αλυσίδα εφοδιασμού και την παραγωγή να αντιπροσωπεύουν «περισσότερο από το ήμισυ των εκπομπών CO2 του κύκλου ζωής ενός αυτοκινήτου», εξηγεί η Mercedes.
Ο όμιλος ποντάρει εδώ στην παραγωγή που χρησιμοποιεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και νέες, λιγότερο ρυπογόνες τεχνολογίες, όπως οι πιο πυκνές μπαταρίες. Το μερίδιο των ανακυκλωμένων υλικών στα μοντέλα της Mercedes πρέπει επίσης να φτάσει το 40% έως το 2030.
Η Mercedes κατηγορείται ότι έμεινε πίσω στην ηλεκτρική αλλαγή, ειδικά έναντι της ανταγωνίστριας και πρωτοπόρου Tesla, και τώρα επενδύει δεκάδες δισεκατομμύρια σε αυτήν. Η Volkswagen ανακοίνωσε πέρυσι τον στόχο της μείωσης των εκπομπών CO2 κατά 30% έως το 2030, σε σύγκριση με το 2018. Η BMW στοχεύει έως το τέλος της δεκαετίας στο 40% των εκπομπών σε μήνες σε σύγκριση με το 2019.
Η εταιρεία, στοχεύει σε μερίδιο υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ των παγκόσμιων πωλήσεων τουλάχιστον 50% το 2025.