Η Emirates, η μεγαλύτερη διεθνής αεροπορική εταιρεία, και η Neste επεκτείνουν τη συνεργασία τους με στόχο την προμήθεια άνω των 3 εκατ. γαλονιών μίγματος Neste MY Sustainable Aviation Fuel το 2024 και το 2025. Το Βιώσιμο Αεροπορικό Καύσιμο (SAF), το οποίο θα αναμειχθεί με συμβατικό καύσιμο jet, θα παρέχεται κατά τη διάρκεια του 2024 και του 2025 για τις πτήσεις της Emirates που αναχωρούν από τα αεροδρόμια Schiphol του Άμστερνταμ και Changi της Σιγκαπούρης.
.
Η διευρυμένη συνεργασία της Emirates με τη Neste αντιπροσωπεύει τον μεγαλύτερο όγκο SAF που έχει αξιοποιηθεί από οποιαδήποτε αεροπορική εταιρεία με έδρα τη Μέση Ανατολή και την Αφρική μέχρι σήμερα. Το μίγμα SAF θα αποτελείται από πάνω από ένα εκατ. γαλόνια καθαρού SAF, αντιπροσωπεύοντας μια αναλογία μίγματος με περισσότερο από 30% καθαρό SAF σε συνδυασμό με συμβατικό καύσιμο jet A-1.
Πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους, η αεροπορική εταιρεία αναμένεται να αξιοποιήσει - για πρώτη φορά- SAF από τον κόμβο του Ντουμπάι. Το SAF μειώνει τις εκπομπές άνθρακα που συνδέονται με τα αεροπορικά ταξίδια έως και 80%* κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του καυσίμου σε σύγκριση με τη χρήση συμβατικού καυσίμου jet.
Ο Sir Tim Clark, Πρόεδρος της Emirates Airline, δήλωσε: «Η συγκεκριμένη εξέλιξη αποτελεί ορόσημο για την Emirates και αντιπροσωπεύει την επιτάχυνση της προμήθειας SAF στο πλαίσιο της λειτουργίας μας. Επιπλέον, αποτελεί μία από τις πολυάριθμες πρωτοβουλίες μας με στόχο τη μείωση των εκπομπών άνθρακα, η οποία περιλαμβάνει τον χειρισμό αεροσκαφών που χαρακτηρίζονται από αποδοτικότητα καυσίμων, την περαιτέρω ανανέωση του στόλου μας από το 2024, καθώς και την αύξηση της λειτουργικής απόδοσης καυσίμων. Η συνέχιση της συνεργασίας μας με τη Neste αντικατοπτρίζει την έμπρακτη δέσμευσή μας και τη συμβολή μας στον ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο του SAF και ελπίζουμε ότι η ισχυρή ζήτηση από την Emirates και άλλες αεροπορικές εταιρείες ενθαρρύνει την κλιμάκωση της χρήσης SAF και άλλων αναδυόμενων καθαρών τεχνολογιών πρόωσης».
Ο Alexander Kueper, Αντιπρόεδρος EMEA του τμήματος Renewable Aviation της Neste, δήλωσε: «Το SAF αποτελεί μία άμεσα διαθέσιμη λύση για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που προέρχονται από τα αεροπορικά ταξίδια. Είμαστε περήφανοι που επεκτείνουμε την υφιστάμενη συνεργασία μας με την Emirates έως το 2024 καθώς αυξάνουμε την παγκόσμια παραγωγή SAF και συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε τη δέσμευση της εταιρείας να μειώσει τις εκπομπές μέσω της προμήθειας του Neste MY Sustainable Aviation Fuel».
Νωρίτερα εντός της χρονιάς, η Emirates, σε συνεργασία με τη Neste και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη του κλάδου, ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη δοκιμαστική πτήση με κινητήρα αεροσκάφους τύπου Boeing 777-300ER που τροφοδοτήθηκε από 100% SAF. Η αεροπορική εταιρεία έχει καταγράψει σημαντική πρόοδο μαζί με τους συνεργάτες της στον κλάδο των αερομεταφορών στο πλαίσιο των απαιτήσεων που αφορούν στην τεχνική ανάλυση και την πιστοποίηση, οι οποίες που προωθούν την τυποποίηση και τη μελλοντική έγκριση των πτήσεων που τροφοδοτούνται από 100% SAF.
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρείας με τη χρήση μίγματος SAF και συμβατικού καυσίμου jet πραγματοποιήθηκε το 2017 από το Σικάγο. Έκτοτε, η αεροπορική εταιρεία τροφοδοτεί με SAF πτήσεις από τη Στοκχόλμη και επί του παρόντος εκτελεί πτήσεις με μίγμα SAF από το Παρίσι, τη Λυών και το Όσλο.
Η Emirates συμμετέχει σε ομάδες εργασίας του κλάδου και της κυβέρνησης των ΗΑΕ και σε συνέργειες από τα ενδιαφερόμενα μέλη, με στόχο τη συμβολή της στην κλιμάκωση της παραγωγής και της προσφοράς SAF. Πέρυσι, μαζί με την Γενική Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΑΕ, η αεροπορική εταιρεία συνέβαλε στην ανάπτυξη του οδικού χάρτη για καύσιμα Power-to-Liquid (PtL), ο οποίος εκπονήθηκε από το Υπουργείο Ενέργειας και Υποδομών των ΗΑΕ και το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, ενώ έχει συμμετάσχει ενεργά στον Εθνικό Οδικό Χάρτη για Βιώσιμα Αεροπορικά Καύσιμα των ΗΑΕ, ο οποίος ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2023 από το Υπουργείο Ενέργειας και Υποδομών και την Γενική Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας.
Η διευρυμένη συνεργασία της Emirates με τη Neste αντιπροσωπεύει τον μεγαλύτερο όγκο SAF που έχει αξιοποιηθεί από οποιαδήποτε αεροπορική εταιρεία με έδρα τη Μέση Ανατολή και την Αφρική μέχρι σήμερα.