Attica Group: Άνοδος 27,4% στον κύκλο εργασιών το 9μηνο - Στα 593,4 εκατ. ευρώ

Body

Αύξηση σημείωσε ο κύκλος εργασιών της Attica Group και στους δύο γεωγραφικούς τομείς δραστηριοποίησής της (ακτοπλοΐα και διεθνείς πλόες) για το εννεάμηνο του 2024. Σημειωτέον ότι, για πρώτη φορά ενσωματώνονται σε ολόκληρη την εννεάμηνη περίοδο αναφοράς των εργασιών της ΑΝΕΚ μετά την από 4.12.2023 ολοκλήρωση της συγχώνευσης με απορρόφηση από την Εταιρία.

.

Συνολικά, στο εννεάμηνο 2024 σε σχέση με τo εννεάμηνο 2023, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 27,4% φτάνοντας τα 593,4 εκατ. ευρώ από 465,6 εκατ. ευρώ κυρίως λόγω της ενσωμάτωσης της ΑΝΕΚ.

Τα ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 93,5 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 121,3 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2023 και τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους σε 45,3 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 59,9 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2023.

Επισημαίνεται πως τα αποτελέσματα του εννεαμήνου και γενικότερα της χρήσης 2024 επιβαρύνονται με μη επαναλαμβανόμενα έξοδα που σχετίζονται με τη συγχώνευση και τη λειτουργική ενσωμάτωση της ΑΝΕΚ, όπως ενδεικτικά το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, το κόστος αναβάθμισης των πλοίων, το κόστος εκπαίδευσης και ενσωμάτωσης των πληρωμάτων και του προσωπικού ξηράς, καθώς και λοιπά κόστη συγχώνευσης συνολικού ύψους € 18,5 εκατ. Επιπλέον, το λειτουργικό κόστος του Ομίλου επηρεάσθηκε από την επιβάρυνση για αγορά δικαιωμάτων ρύπων, ποσού € 14,1 εκατ., σύμφωνα με το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εφαρμόζεται για πρώτη φορά από 1.1.2024.

Ο δανεισμός του Ομίλου μειώθηκε από 588,5 εκατ. ευρώ την 31.12.2023 σε 578,2 εκατ. ευρώ την 30.9.2024, ενώ τα αχρησιμοποίητα όρια χρηματοδότησης ανήλθαν σε 34 εκατ. ευρώ.

Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στις 30.9.2024 ανέρχονται σε 42,3 εκατ. ευρώ μειωμένα από 103,4 εκατ. ευρώ στις 31.12.2023, κυρίως λόγω του εκτεταμένου επενδυτικού προγράμματος που υλοποιείται. Ο Όμιλος έχει προβεί σε συνολικές επενδυτικές ταμειακές εκροές 145,1 εκατ. ευρώ σε ολόκληρη την εννεάμηνη περίοδο αναφοράς περιλαμβανομένων της προκαταβολής για την μακροχρόνια ναύλωση με δικαίωμα αγοράς 2 πλοίων τύπου Ε-Flexer υπό ναυπήγηση, την απόκτηση του επιβατηγού – οχηματαγωγού (Ε/Γ-Ο/Γ) ταχυπλόου πλοίου «Highspeed 3» (ex. «THUNDER»), την άσκηση του σχετικού δικαιώματος εξαγοράς των επιβατηγών – οχηματαγωγών πλοίων «ΚΙΣΣΑΜΟΣ» και «ΚΥΔΩΝ», την αγορά του νέου ξενοδοχειακού συγκροτήματος στη Νάξο, τις εργασίες ανακαίνισης του ξενοδοχείου στην Τήνο, εκτεταμένα έργα ψηφιοποίησης, καθώς και τις περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις και συντηρήσεις των πλοίων του Ομίλου.

Αγορές και μεταφορικό έργο

Ο στόλος του Ομίλου με τα εμπορικά σήματα «Superfast Ferries», «Blue Star Ferries», «Hellenic Seaways» και «Anek Lines», αριθμεί 43 πλοία, από τα οποία τα 28 είναι συμβατικά επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία, τα 13 είναι ταχύπλοα και 2 πλοία είναι φορτηγά – οχηματαγωγά. Όλα τα πλοία του Ομίλου είναι ιδιόκτητα πλην δύο (2) επιβατηγών – οχηματαγωγών, τα οποία είναι ναυλωμένα.

Κατά το εννεάμηνο 2024, τα πλοία του Ομίλου πραγματοποίησαν δρομολόγια στην Ελλάδα (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη, Β.Α. Αιγαίο, Σαρωνικό, Σποράδες) και στη Διεθνή γραμμή Ελλάδας - Ιταλίας (Ανκόνα, Μπάρι, Βενετία).

Το μεταφορικό έργο του Ομίλου παρουσιάζει αύξηση σε σύγκριση με το εννεάμηνο 2023. Ειδικότερα, το εννεάμηνο του 2024 τα πλοία του Ομίλου μετέφεραν 6,1 εκατ. επιβάτες (5,4 εκατ. επιβάτες το εννεάμηνο του 2023- αύξηση 12,2%), 1,1 εκατ. Ι.Χ. οχήματα (853 χιλ. Ι.Χ. οχήματα το εννεάμηνο του 2023- αύξηση 25,3%) και 407 χιλ. φορτηγά οχήματα (319 χιλ. φορτηγά οχήματα το εννεάμηνο του 2023 αύξηση 27,4%). Τα δρομολόγια των πλοίων για το εννεάμηνο 2024 ανήλθαν σε 14.411 (13.412 το εννεάμηνο του 2023- αύξηση 7,4%).

Η Εταιρία σχεδιάζει να οργανώσει παρουσίαση προς το διεθνές επενδυτικό κοινό στο Λονδίνο τον Ιανουάριο 2025.

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Επικεφαλίδα

Συνολικά, στο εννεάμηνο 2024 σε σχέση με τo εννεάμηνο 2023, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 27,4% φτάνοντας τα 593,4 εκατ. ευρώ από 465,6 εκατ. ευρώ κυρίως λόγω της ενσωμάτωσης της ΑΝΕΚ.