WEF: Τα προσόντα του Chief Sustainability Officer

Body

Πριν από μια δεκαετία, ο ρόλος του Chief Sustainability Officer (CSO) δεν υπήρχε σε πολλούς οργανισμούς. Όμως, με τους κινδύνους που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή να κυριαρχούν στους μακροπρόθεσμους παγκόσμιους κινδύνους που εντοπίστηκαν από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, οι επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο επιδιώκουν να μειώσουν τον περιβαλλοντικό τους αντίκτυπο. Και οι CSO έχουν αυξανόμενη επιρροή και ευθύνη.

.

Ποια προσόντα απαιτούνται λοιπόν για να ευδοκιμήσει κανείς σε αυτόν τον ρόλο; Το World Economic Forum με κορυφαίες παγκόσμιες CSO για να αποκαλύψουμε τέσσερα βασικά χαρακτηριστικά που τους επιτρέπουν να επιτύχουν.

1. Συνεργασία

Η ικανότητα σύναψης συνεργασιών εντός και εκτός του οργανισμού είναι ζωτικής σημασίας, λέει η Shargiil Bashir, CSO στην First Abu Dhabi Bank. "Μπορούμε να μάθουμε τόσα πολλά από διαφορετικούς κλάδους", εξηγεί. "Δεν βλέπω κανέναν ανταγωνισμό στη βιωσιμότητα. Χρειαζόμαστε τον κόσμο και τον πλανήτη για να κερδίσουμε σε αυτό το ταξίδι. Επομένως, για μένα δεν υπάρχει ανταγωνισμός με τους συναδέλφους μου στη βιωσιμότητα. Μπορούμε να ανταλλάσσουμε γνώσεις ... για να καταλάβουμε τι έχει λειτουργήσει καλά σε άλλα μέρη, επειδή είναι ακόμη ένα τόσο εξελισσόμενο θέμα".

2. Αξιοπιστία

Σε ένα δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον, είναι επιτακτική ανάγκη για τις  CSO να αποδείξουν την αξία των συστάσεών τους. "Η βιωσιμότητα είναι πιο ισχυρή αν αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του τρόπου με τον οποίο βλέπετε την επιχείρησή σας", λέει η Judith Wiese, CSO της Siemens. "Στη Siemens, ήμασταν πολύ σαφείς σχετικά με τον δικό μας οδικό χάρτη απαλλαγής από τον άνθρακα, και αυτό που βοήθησε σημαντικά είναι ότι μετατρέπετε πραγματικά κάποιους από τους στόχους σας για τη βιωσιμότητα σε νόμισμα που κατανοεί η επιχείρηση". Κάνοντας εκτιμήσεις για την τιμολόγηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2030, η Wiese μπόρεσε να υποδείξει τα οικονομικά οφέλη από τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα της εταιρείας. "Υπάρχουν επιχειρηματικές υποθέσεις [για] τη βιωσιμότητα που μπορείτε να αναπτύξετε πολύ αξιόπιστα", καταλήγει.

3. Εμπορική ευαισθητοποίηση

Φυσικά, η βιωσιμότητα είναι κάτι περισσότερο από τη μείωση του κόστους ή την αντίδραση στις κοινωνικές πιέσεις. Με τη σωστή νοοτροπία, οι CSO μπορούν να συμβάλουν στην προώθηση νέων επιχειρηματικών γραμμών. Ως εταιρεία με επίκεντρο την πληροφόρηση και την καινοτομία, η Google μπόρεσε να αντιδράσει στις τάσεις αναζήτησης για να παρέχει καλύτερα αποτελέσματα στους πελάτες της.

"[Οι άνθρωποι] θέλουν χρήσιμες πληροφορίες για τη βιωσιμότητα", λέει η Kate Brandt, CSO, Google. "Το βλέπουμε αυτό στις τάσεις της Google. Οι άνθρωποι θέλουν να μάθουν πώς να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα, πώς να βάλουν ηλιακή ενέργεια στη στέγη τους. Και έτσι προσπαθούμε να τους δώσουμε χρήσιμα εργαλεία για να το κάνουν αυτό - υπολογιστές για την αγορά ενός EV, πληροφορίες για το ηλιακό δυναμικό της στέγης τους".

H Brandt προσθέτει ότι, ενώ οι εμπορικές ευκαιρίες θα φαίνονται διαφορετικές για άλλους οργανισμούς, η κατανόησή τους αποτελεί σημαντικό μέρος της ιδιότητας του CSO. "Η εξισορρόπηση αυτού με τους κινδύνους και τη διαφάνεια και τη δημόσια αναφορά γίνεται όχι μόνο ένα ωραίο πράγμα, αλλά μια απαίτηση για πολλές εταιρείες", λέει.

4. Δέσμευση

Ίσως είναι αυτονόητο ότι η δέσμευση αποτελεί πολύτιμη ιδιότητα όταν ηγείσαι προσπαθειών βιωσιμότητας. Η Melanie Nakagawa, CSO της Microsoft, σκέφτεται μια γνωστή παροιμία. "Ο πλανήτης μας σήμερα δεν είναι κάτι που κληρονομήσαμε από τους προγόνους μας, αλλά που δανειστήκαμε από τα παιδιά μας. Νομίζω ότι αυτό είναι ένα εξαιρετικό απόφθεγμα που ενσαρκώνει γιατί το διακύβευμα είναι τόσο μεγάλο", λέει η Nakagawa.

"Αυτός είναι ένας πλανήτης στον οποίο όλοι μας πρέπει να ζήσουμε, να ευημερήσουμε και να είμαστε παραγωγικοί. Και δυστυχώς, καθώς οι θερμοκρασίες συνεχίζουν να θερμαίνονται στον πλανήτη μας, αυτό γίνεται πολύ πιο δύσκολο. Ο ρόλος της συνεργασίας όλων μας, από τις κυβερνήσεις μέχρι τις επιχειρήσεις και τους μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, είναι ζωτικής σημασίας αν πρόκειται πραγματικά να δημιουργήσουμε αυτόν τον πλανητικό μετασχηματισμό.

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Επικεφαλίδα

Πριν από μια δεκαετία, ο ρόλος  δεν υπήρχε σε πολλούς οργανισμούς, ωστόσο τώρα έχει αυξημένη βαρύτητα.

Tags