Ποιες αυτοκινητοβιομηχανίες προωθούν περισσότερο την ηλεκτροκίνηση;

Body

Μεταξύ των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, η Volkswagen (VOWG_p.DE) και η Volvo επενδύουν αρκετά για να εξηλεκτρίσουν τις σειρές οχημάτων τους στην Ευρώπη, σύμφωνα με μελέτη.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και υβριδικών plug-in σχεδόν τριπλασιάστηκαν πέρυσι, καθώς ενισχύθηκαν τα αυστηρά πρότυπα εκπομπών, όπως και οι κρατικές επιδοτήσεις (σ.σ. Στην Ελλάδα έτρεξε το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»).

Η Volkswagen στοχεύει να έχει 55% πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων με συσσωρευτές (BEV) σε όλη την Ευρώπη έως το 2030, ενώ η Σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo, που ανήκει στην China Geely (GEELY.UL), λέει ότι οι σειρές της θα είναι πλήρως ηλεκτρικές μέχρι τότε. 

Σύμφωνα με τη μελέτη της ευρωπαϊκής ομάδας εκστρατειών Transport and Environment (T&E), η Volkswagen και η Volvo έχουν υιθετήσει «επιθετικές και αξιόπιστες στρατηγικές» για τη μετάβαση από αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά οχήματα.

Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Ford Motor, ναι μεν έχουν θέσει φιλόδοξους στόχους, «αλλά δεν έχουν ένα ισχυρό  και αξιόπιστο σχέδιο για να τους πετύχουν», δήλωσε η T&E.

Η T&E δήλωσε ότι οι BMW, Jaguar Land Rover, Daimler και Toyota κατατάσσονται στις χαμηλότερες θέσεις στον αγώνα για τον εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων, καθώς έχουν χαμηλές πωλήσεις BEV, δεν έχουν "φιλόδοξους στόχους σταδιακής κατάργησης, όχι ξεκάθαρη βιομηχανική στρατηγική και υπερβολική εξάρτηση στην περίπτωση των BMW, Daimler και Toyota στα υβριδικά. "

Η JLR, που ανήκει στην Tata Motors της Ινδίας (TAMO.NS), αναφέρει ότι η πολυτελής μάρκα Jaguar θα είναι ηλεκτρική έως το 2025, αλλά δεν ήταν σαφείς σχετικά με τον εξηλεκτρισμό της μάρκας Land Rover.

Η BMW και η Daimler διστάζουν να ορίσουν δύσκολες προθεσμίες για τη σταδιακή κατάργηση αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η T&E σημείωσε ακόμη και αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επιτύχει όλους τους στόχους τους το 2030, οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων θα μπορούσαν να είναι 10 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερες από εκείνες που απαιτούνται για την επίτευξη της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ - η οποία στοχεύει στις καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050.

Αντί για μείωση κατά 50% των εκπομπών CO2 έως το 2030, βάσει των υφιστάμενων σχεδίων παραγωγής των κατασκευαστών αυτοκινήτων, η ΕΕ θα μπορούσε να θέσει πιο φιλόδοξους στόχους, όπως μείωση έως και 35% των εκπομπών CO2 από τα νέα αυτοκίνητα έως το 2025, περίπου 50% το 2027 και έως 70% το 2030.

«Οι στόχοι πρέπει να ενισχυθούν σταδιακά έτσι ώστε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να δεσμεύονται όχι μόνο να καταργήσουν τα ορυκτά καύσιμα, αλλά να αναπτύξουν μια στρατηγική για να επιτευχθούν οι στόχοι», ανέφερε σε δήλωση η Julia Poliscanova, ανώτερη διευθύντρια οχημάτων και ηλεκτροκίνησης της T&E.

Για την περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων ηλεκτροκίνητων, λοιπόν, η ΕΕ πρέπει να ορίσει αυστηρότερα όρια εκπομπών CO2 εάν θέλει να επιτύχει τους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι τους επόμενους μήνες, η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να ανακοινώσει πιο φιλόδοξους στόχους CO2. Μέχρι το 2030, οι μέσες εκπομπές CO2 των νέων αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι 50% κάτω από τα επίπεδα του 2021, έναντι του υφιστάμενου στόχου του 37,5%.

Πηγή: Reuters
 

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Επικεφαλίδα

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη οι μάρκες Volkswagen και Volvo φαίνεται ότι οδηγούν τις εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση. Τι γίνεται με BMW, Jaguar Land Rover, Daimler και Toyota;