Η ιαπωνική βιομηχανία ένδυσης προωθεί την επαναχρησιμοποίηση με το βλέμμα στα απόβλητα

Body

Η ιαπωνική βιομηχανία ένδυσης προωθεί όλο και περισσότερο την επαναχρησιμοποίηση των ρούχων, καθώς ελπίζει να καταστήσει τη μόδα πιο βιώσιμη.

.

Η υπερπαραγωγή και η μαζική απόρριψη των ρούχων, η οποία προκαλεί τεράστιες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, επιβαρύνουν το περιβάλλον. Περίπου το 60% των ρούχων που πωλούνται στην Ιαπωνία πετιούνται, σύμφωνα με το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Οι εταιρείες ένδυσης θέλουν οι καταναλωτές να απολαμβάνουν αυτό που αποκαλούν βιώσιμη μόδα με μεταχειρισμένα ρούχα.

Τον περασμένο Νοέμβριο, μια ασυνήθιστη επίδειξη μόδας διοργανώθηκε στη συνοικία Χαρατζούκου του Τόκιο με πολλά καταστήματα εμπορικών σημάτων μόδας. Όλα τα ρούχα και τα αξεσουάρ που φορούσαν τα μοντέλα της πασαρέλας ήταν μεταχειρισμένα αντικείμενα που συλλέχθηκαν από τους καταναλωτές από τις εταιρείες παραγωγής ενδυμάτων ή προσφέρθηκαν από τα ίδια τα μοντέλα.

Ο φορέας εκμετάλλευσης της εφαρμογής Marketplace Mercari φιλοξένησε την εκδήλωση, στην οποία δεν υπήρχαν νεότευκτα προϊόντα. Συμμετείχαν έντεκα εταιρείες, μεταξύ των οποίων και κατασκευαστές ενδυμάτων. Ο χώρος διέθετε περίπτερο όπου οι επισκέπτες μπορούσαν να ανταλλάξουν τα ρούχα τους με αντικείμενα που είχαν τεθεί προς επαναχρησιμοποίηση και να ανανεώσουν παλιά ρούχα χρησιμοποιώντας κεντήματα. Περίπου 900 άτομα παρακολούθησαν την τριήμερη εκδήλωση.

Ο όμιλος ενδυμάτων Onward Holdings ξεκίνησε το 2014 να πωλεί μεταχειρισμένα ρούχα που κατασκευάζει ο όμιλος. Τα έσοδα δαπανώνται για περιβαλλοντικές δραστηριότητες. Τα συλλεγμένα ρούχα που δεν μπορούν να πωληθούν ανακυκλώνονται σε κουβέρτες και γάντια εργασίας και δωρίζονται σε αναπτυσσόμενες χώρες.

«Έχουμε ευθύνη» να μεταβιβάσουμε τα μεταχειρισμένα ρούχα σε νέους πελάτες, δήλωσε ο Takuji Yamamoto, επικεφαλής του τμήματος βιώσιμης διαχείρισης της Onward, εξηγώντας γιατί ο όμιλος προωθεί την επαναχρησιμοποίηση και την ανακύκλωση των ρούχων.

Η εταιρεία κατασκευής ενδυμάτων Sanyo Shokai, η οποία διαθέτει το καθιερωμένο από καιρό εμπορικό σήμα Paul Stuart, άρχισε επίσης να πωλεί μεταχειρισμένα είδη τον περασμένο Ιούνιο. Οι πωλήσεις ξεπέρασαν τον στόχο της κατά περίπου 10%.

«Θέλουμε να τρέξουμε το έργο ως κερδοφόρα επιχείρηση, ενώ θα δαπανήσουμε περίπου δύο χρόνια για να το αξιολογήσουμε», δήλωσε ο ανώτερος υπάλληλος Shinji Sakaida.

Η Daidoh, η οποία κατέχει τη μάρκα μόδας NewYorker μέσω θυγατρικής της, άνοιξε έναν ιστότοπο τον περασμένο Οκτώβριο που πωλούσε μεταχειρισμένα αντικείμενα των δικών της εμπορικών σημάτων. Ελπίζει να απευθυνθεί στους νέους, πολλοί από τους οποίους δεν έχουν πρόβλημα να φορούν μεταχειρισμένα ρούχα.

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Επικεφαλίδα

Οι εταιρείες ένδυσης θέλουν οι καταναλωτές να απολαμβάνουν αυτό που αποκαλούν βιώσιμη μόδα με μεταχειρισμένα ρούχα.