Βιώσιμη μόδα

Μπορούν η Black Friday και η βιώσιμη μόδα να συνυπάρξουν;

Η Black Friday και η Cyber Monday αποτελούν το αποκορύφωμα της παγκόσμιας καταναλωτικής κουλτούρας. Είναι η περίοδος που πολλοί λιανέμποροι βασίζονται για να κλείσουν τη χρονιά με θετικό ισολογισμό — αλλά ταυτόχρονα συμβολίζει ό,τι ακριβώς θέλει να ξεπεράσει η βιώσιμη μόδα. Το ερώτημα πλέον δεν είναι θεωρητικό: για πολλά brands που επενδύουν σε αναγεννητικά υλικά, φυσικές ίνες και slow fashion, το αν θα συμμετάσχουν στη Black Friday είναι κυριολεκτικά θέμα επιβίωσης.

.

Η Amazonian fashion κάνει δήλωση στο COP30: Η Normando φέρνει την τέχνη, τη βιοτεχνολογία και την ταυτότητα του δάσους

Μέσα στον θόρυβο των διαδηλώσεων, τις δύσκολες διαπραγματεύσεις και την πολιτική ένταση του COP30 στο Μπελέμ, μια φωνή από τον ίδιο τον Αμαζόνιο καταφέρνει να ξεχωρίσει. Η τοπική fashion brand Normando, των Μάρκο Νορμάντο και Εμίδιο Κοντέντε, δεν παρουσιάζει απλώς ρούχα — παρουσιάζει μια πολιτισμική τοποθέτηση, μια σύγχρονη μορφή διαμαρτυρίας, μια πρόταση για το μέλλον της μόδας μέσα από το ίδιο το δάσος.

.

Στέλλα ΜακΚάρτνεϊ: «Βάρβαρη» η χρήση φτερών στη μόδα – Παρουσιάζει φυτικές εναλλακτικές στο Παρίσι

Η Βρετανίδα σχεδιάστρια μόδας Στέλλα ΜακΚάρτνεϊ, γνωστή για τον μαχητικό της ακτιβισμό υπέρ των δικαιωμάτων των ζώων, άνοιξε νέο μέτωπο στη βιομηχανία της μόδας: την καταγγελία της χρήσης φτερών. Στην τελευταία της επίδειξη στο Paris Fashion Week, η 51χρονη κόρη του Πολ ΜακΚάρτνεϊ παρουσίασε φυτικές εναλλακτικές που φιλοδοξούν να αντικαταστήσουν τα αληθινά φτερά, χαρακτηρίζοντας την πρακτική της εκτροφής πτηνών για ένδυση «βάρβαρη».

.

Βιωσιμότητα και στυλ: Πώς η Ουντινέζε αξιοποιεί την Εβδομάδα Μόδας και τα ηλιακά πάνελ για να χτίσει το brand της

Τον Αύγουστο, το Bluenergy Stadium, έδρα της Ουντινέζε, φιλοξένησε τον τελικό του UEFA Super Cup 2025 ανάμεσα σε Παρί Σεν Ζερμέν και Τότεναμ — μια στιγμή που ανέδειξε πώς ο σύλλογος προσπαθεί να εξελιχθεί τόσο εντός όσο και εκτός γηπέδου. Με τα χρόνια, η Ουντινέζε έχει χτίσει τη φήμη μιας από τις πιο καινοτόμες ομάδες, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.

.

Η Κριστίνα Χέντρικς υπογράφει βιώσιμη συλλογή μόδας

Η Κριστίνα Χέντρικς, γνωστή στο παγκόσμιο κοινό από τον ρόλο της ως Τζοάν στο Mad Men, προσθέτει έναν ακόμη τίτλο στο βιογραφικό της: σχεδιάστρια μόδας. Η βραβευμένη ηθοποιός συνεργάστηκε με το βρετανικό brand Joanie Clothing, πιστοποιημένο ως B-Corp, και παρουσίασε την πρώτη της capsule συλλογή «Christina Hendricks x Joanie».

.

ΕΕ: Νέοι κανόνες για το fast fashion και τα βιώσιμα υφάσματα

Η κατανάλωση ενδυμάτων στην Ευρώπη συνεχίζει να αυξάνεται, με κάθε πολίτη να αγοράζει κατά μέσο όρο 19 κιλά κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων ετησίως. Την ίδια στιγμή, περίπου 12 κιλά ανά άτομο καταλήγουν κάθε χρόνο στα σκουπίδια, την ώρα που μόλις το 1% ανακυκλώνεται σε νέα ρούχα. Το υπόλοιπο είτε θάβεται είτε καίγεται, συχνά περιλαμβάνοντας ακόμη και αχρησιμοποίητα απούλητα προϊόντα.

.

Το φετινό φεστιβάλ της Βενετίας ανέδειξε μια νέα δυναμική στο κόκκινο χαλί: τη βιωσιμότητα στη μόδα

Η Τζούλια Ρόμπερτς εμφανίστηκε με σύνολο Versace – ψηλόμεσο σκούρο τζιν, μπλε μάλλινο κοστούμι, πουκάμισο σε γήινες ρίγες και ζώνη με χρυσή αγκράφα. Το look σχεδιάστηκε από τον Ντάριο Βιτάλι, τον νέο καλλιτεχνικό διευθυντή του οίκου, λίγο πριν από την επίσημη παρουσίαση της συλλογής του στο Παρίσι.

.

Πώς η μόδα μπορεί να γίνει πιο οικολογική

Submitted by jmantzikos on Wed, 08/20/2025 - 08:12

Παρά τις έντονες εκκλήσεις για μεγαλύτερη βιωσιμότητα της βιομηχανίας της μόδας και τις φιλόδοξες δεσμεύσεις των εμπορικών σημάτων, ο κλιματικός αντίκτυπος του τομέα έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ, σημειώνοντας αύξηση άνω του 7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Πώς η βιώσιμη εταιρεία μόδας Magnolia Pearl απέκτησε παγκόσμια φήμη

Το 2001, η Robin Brown έραψε μια τσάντα με το χέρι χρησιμοποιώντας κορδόνι από χαρταετό και την πούλησε σε έναν άγνωστο για 100 δολάρια. Δεν ήταν μια μεγαλοπρεπής έναρξη. Αλλά αυτή η τσάντα σηματοδότησε την αρχή μιας μάρκας μόδας που θα αποκτούσε παγκόσμια απήχηση, με μια φιλοσοφία που είναι βαθύτερη από τις εποχιακές τάσεις.

.

H πρώην πρόεδρος της Crocs αναλαμβάνει τα ηνία του βιώσιμου brand Pact

Η Michelle Poole, πρώην πρόεδρος της γιγαντιαίας εταιρείας υποδημάτων Crocs, ορίστηκε νέα πρόεδρος της Pact, μιας μάρκας που ακολουθεί βιώσιμες αξίες με στόχο τη βελτίωση της ζωής των αγροτών και των εργαζομένων.

.