Οι μεγάλοι νικητές του Sustainability Hackathon της Lidl Ελλάς

Body

H Lidl Ελλάς, μία από τις κορυφαίες επιχειρήσεις λιανεμπορίου τροφίμων, πιστή στις αρχές της πράσινη ανάπτυξης έχει αποδείξει επανειλημμένα, ότι αναγνωρίζει την ευθύνη που της αναλογεί για το περιβάλλον. Η εταιρεία μέσα από τις εξαιρετικά σημαντικές δράσεις της μάχεται για ένα καλύτερο αύριο. Στο πλαίσιο αυτό, το τριήμερο 15 – 17 Απριλίου 2022 πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία και πρωτοφανή συμμετοχή ο δεύτερος μαραθώνιος καινοτομίας ανάπτυξης λύσεων και εφαρμογών για τη βιωσιμότητα (Sustainability Hackathon), όπου ομάδες και Startups από όλη την Ελλάδα είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις καινοτόμες προτάσεις τους για την προστασία του πλανήτη. Η δεύτερη δράση ανοιχτής καινοτομίας οργανώθηκε σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, αποσκοπώντας στην ενθάρρυνση της ανάπτυξη της καινοτομίας και στη συνδρομή στη διασφάλιση της βιωσιμότητας. Η πρωτοβουλία αυτή πραγματοποιείται με την τεχνολογική και οργανωτική υποστήριξη της Crowdpolicy, στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης», υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

.

Βασικός στόχος της δράσης είναι η ενημέρωση τόσο της κοινωνίας όσο και των επιχειρήσεων πάνω στον σημαντικό ρόλο που μπορεί να παίξει η «πράσινη» τεχνολογία στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Δεν χωράει αμφιβολία πως η δημιουργία πρωτότυπων εφαρμογών και τεχνολογικών λύσεων συμβάλλουν στην επίτευξη μιας πιο βιώσιμης καθημερινότητας.

Η εταιρεία αναγνωρίζει ιδιαίτερα τον σημαντικό ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι νέοι άνθρωποι στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Για τον λόγο αυτό, στο πλαίσιο της εταιρικής στρατηγικής για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος, η εταιρεία αναπτύσσει ενέργειες και συμμετέχει σε δράσεις που στοχεύουν στην ανάδειξη του ταλέντου και της δημιουργικότητας νέων ανθρώπων. Λαμβάνοντας υπόψη τα εξαιρετικά δείγματα γραφής, τη δυναμική ανάπτυξης, και το ταλέντο που έχει δείξει έως σήμερα το ελληνικό οικοσύστημα τεχνολογίας και επιχειρηματικότητας, καταλαβαίνει κανείς γιατί η Lidl Ελλάς το υποστηρίζει έμπρακτα όλο αυτό το διάστημα.

Το τριήμερο τα είχε όλα. Οι ομάδες και οι Startups κατάφεραν να δημιουργήσουν τις πιο πρωτότυπες και καινοτόμες λύσεις για τη βιωσιμότητα, την αειφορία και την επιχειρηματικότητα. Οι συμμετέχοντες μέσα σε μόλις 48 ώρες ανέπτυξαν τις καινοτόμες εφαρμογές και προτάσεις και την Κυριακή 17 Απριλίου τις παρουσίασαν στην επιτροπή αξιολόγησης. Οι διοργανωτές στάθηκαν ενεργά στο πλευρό των συμμετεχόντων καθόλη τη διάρκεια του μαραθωνίου. Τους βοήθησαν να δημιουργήσουν τις ομάδες τους, να συνεργαστούν αποτελεσματικά, αλλά και να αναπτύξουν την ιδέα τους με το καλύτερο δυνατό τρόπο. Συγχρόνως, πραγματοποιήθηκαν περισσότερα από 110 mentoring sessions στα οποία συμμετείχαν ακαδημαϊκοί και στελέχη της αγοράς. Χάρη στην καθοδήγηση και την υποστήριξή τους, τις οι ομάδες μπόρεσαν να διαμορφώσουν και να προχωρήσουν περαιτέρω τις προτάσεις τους.

Το ενδιαφέρον για τον μαραθώνιο καινοτομίας ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Συνολικά, δήλωσαν συμμετοχή περισσότεροι από 375 διαγωνιζόμενοι, 35 ομάδες και 35 μέντορες. Από αυτούς, 30 ομάδες παρουσίασαν τις ιδέες τους και οι 5 από αυτές διασφάλισαν την είσοδό τους στο 5μηνο πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης. Ο τελικός του μαραθωνίου θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο, με ακόμα μεγαλύτερα βραβεία να περιμένουν τη μεγάλη νικήτρια της διοργάνωσης.

Οι 5 ομάδες που διακρίθηκαν είναι οι ακόλουθες:

  •  Dataphoria: Ανέπτυξε Analytics-as-a-Service υπηρεσίες, τις οποίες μπορούν αξιοποιήσουν οι εταιρείες και οι οργανισμοί ώστε να μετρήσουν, να επιταχύνουν και να αναδείξουν τη μετάβασή τους προς την αειφορία.
  • Rethinkers: Δημιούργησε μία εφαρμογή με σύστημα επιβράβευσης, η οποία συμβάλλει στην οικολογική εκπαίδευση και τη χρήση eco-friendly προϊόντων από τους πολίτες.
  • Hagirls: Έφτιαξε το SmartBin, έναν έξυπνο κάδο, ο οποίος κάνει την ανακύκλωση παιχνίδι.
  • JBM: Ανέπτυξε το Water Manager SaaS, το οποίο επιλύει το πρόβλημα της αλόγιστης χρήσης νερού στα αστικά κέντρα.
  • Let’s Park: Δημιούργησε το Crowdsourcing, μία πλατφόρμα που διασυνδέει ομάδες πολιτών και Δήμους με το πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Κοινωνικής Ενεργοποίησης (ESG) εταιρειών.

Περισσότερες πληροφορίες για το Sustainability Hackathon θα βρείτε εδώ.

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Δευτερεύων χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Επικεφαλίδα

Συνολικά, δήλωσαν συμμετοχή περισσότεροι από 375 διαγωνιζόμενοι, 35 ομάδες και 35 μέντορες.