Ναυτιλία

Παγκόσμια Τράπεζα: Αυτός είναι ο φθηνότερος τρόπος να μειώσουμε τους ρύπους

Μια εναλλακτική και φθηνότερη πρόταση για τη μείωση των ρύπων που εστιάζει στα τρόφιμα έκανε αυτή την εβδομάδα η Παγκόσμια Τράπεζα. Στην τελευταία σχετική έκθεσή της προτείνει ανακατεύθυνση των δισεκατομμυρίων δολαρίων που ξοδεύουν οι πλούσιες χώρες σε προϊόντα με υψηλούς ρύπους, όπως το κόκκινο κρέας και τα γαλακτοκομικά. Αντ’ αυτού συστήνει να επενδύσουν σε περιβαλλοντικά φιλικότερες επιλογές, όπως πουλερικά, φρούτα και λαχανικά. 

.

Δηµιουργία ενός ESG πλαισίου για τη ναυτιλία

Submitted by jmantzikos on Fri, 05/10/2024 - 07:37

H εκπόνηση εκθέσεων για το περιβάλλον, την κοινωνία και την εταιρική διακυβέρνηση (ESG) κρίνεται ολοένα και πιο απαραίτητη και επισηµοποιείται πλέον για τον θαλάσσιο και υπεράκτιο τοµέα.  

Η ενσωµάτωση, παρακολούθηση και επικοινωνία των εταιρικών ESG επιδόσεων θα πρέπει να βασίζεται σε µια εµπεριστατωµένη µελέτη κατανόησης των σηµαντικών ESG πτυχών της επιχείρησης. Στο πλαίσιο αυτό, θα πρέπει να λαµβάνεται υπόψη η άποψη των βασικών ενδιαφεροµένων µερών, τόσο από το εσωτερικό όσο και από το εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης. 

SEA Europe: Τα «πράσινα» πλοία του αύριο πρέπει να είναι ευρωπαϊκά

Την παροχή οικονομικών κινήτρων στους πλοιοκτήτες, προκειμένου να μπορούν να ναυπηγούν και να μετασκευάζουν πλοία στην Ευρώπη, μειώνοντας παράλληλα το χάσμα τιμών μεταξύ ευρωπαϊκών και ασιατικών ναυπηγείων αλλά και παρέχοντας φορολογικά πλεονεκτήματα πλαισιωμένα από ένα ευρωπαϊκό σύστημα, ζητεί η SEA Europe.

.

Σκύρος: Έτοιμη για την «πράσινη» ακτοπλοΐα - Πρόταση για τη ναυπήγηση πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα

 Ήδη ο χρόνος μετράει αντίστροφα έως το 2030 με βάση τους ευρωπαϊκούς στόχους για μείωση των εκπομπών αερίων στο πλαίσιο της δέσμης «Fit for 55», αλλά και του EU ETS από το οποίο η ελληνική ακτοπλοΐα έχει εξαιρεθεί έως το 2030.

«Πράσινη» ακτοπλοΐα: Τρέχει μελέτη για τις άγονες γραμμές στο πλαίσιο ΣΔΙΤ

Σε εξέλιξη βρίσκονται το τελευταίο διάστημα πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας, προκειμένου να προχωρήσουν οι πράσινες επενδύσεις στην ακτοπλοΐα με παράλληλη αξιοποίηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων.

.

Ήδη το υπουργείο Ναυτιλίας μετά από πρόταση της μονάδας Β της επιτελικής δομής ΕΣΠΑ στις 05/04, προχώρησε μετά από σχετική προκήρυξη και διαγωνισμό, στην έγκριση εκπόνησης μελέτης σε ιδιωτική εταιρεία για συγκεκριμένες αντιπροσωπευτικές άγονες γραμμές και στο πλαίσιο σύμπραξης δημοσίου – ιδιωτικού τομέα, σημειώνει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Χρ. Στυλιανίδης: Να εξασφαλιστεί η ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα για «πράσινη» μετάβαση της ναυτιλίας

Στις δυνατότητες αξιοποίησης των ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων για την «πράσινη» μετάβαση των λιμανιών και των πλοίων, αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα στο ίδρυμα Ευγενίδου.

.

Κρουαζιέρα: Η CLIA ξεκινά μελέτη για την απανθρακοποίηση έως το 2050

Πειραϊκές επιχειρήσεις συναντήθηκαν με τους «leaders» της κρουαζιέρας στην πρόσφατη Ευρωπαϊκή Σύνοδο Κορυφής που διοργάνωσε στην Γένοβα, η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας «CLIA». Αυτό γνωστοποίησε με ανακοίνωσή του το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς σχετικά με τις επιχειρηματικές επαφές που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της συνόδου, ενώ όπως σημειώνε

Ναυτιλιακό Κέντρο Μείωσης Εκπομπών Αέριων Ρύπων στην Αθήνα ιδρύουν Lloyd’s Register και 5 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες

Ναυτιλιακό Κέντρο Μείωσης Εκπομπών Αέριων Ρύπων (Maritime Emissions Reduction Centre, M-ERC) στην Αθήνα ιδρύουν ο βρετανικός νηογνώμονας Lloyd's Register και 5 κολοσσοί της ελληνικής ναυτιλίας. Στην πρωτοβουλία συμμετέχουν οι ναυτιλιακές εταιρείες Capital Group, Navios Maritime Partners, Neda Maritime Agency, Star Βulk και η Thenamaris.

.

Το πρώτο μεγάλο containership κατανάλωσης μεθανόλης

Την τελετή ονοματοδοσίας του containership «Ane Maersk» γνωστοποίησε ο κολοσσός των τακτικών γραμμών Maersk την Παρασκευή 26 Ιανουαρίου μέσω ανακοίνωσης. Πρόκειται για μια εξέλιξη-ορόσημο τόσο για την ίδια την εταιρεία όσο και για την παγκόσμια ναυτιλία, καθώς θα είναι το πρώτο containership μεγάλης μεταφορικής ικανότητας που θα είναι σε θέση να καταναλώνει και μεθανόλη.

Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο είναι...πρόβλημα για το περιβάλλον

Όταν το Icon of the Seas της Royal Caribbean ξεκινήσει το πρώτο του επίσημο ταξίδι στις 27 Ιανουαρίου, το ταξίδι είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει κύματα. Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, το Icon έχει μήκος πάνω από 360 μέτρα και ζυγίζει περίπου 250.000 μικτούς εγγεγραμμένους τόνους. Διαθέτει 20 διαφορετικά καταστρώματα, 40 εστιατόρια, μπαρ και σαλόνια, επτά πισίνες, έξι νεροτσουλήθρες και έναν καταρράκτη 55 μέτρων. Η Royal Caribbean λέει ότι το πλοίο της θα εγκαινιάσει "μια νέα εποχή διακοπών".

.