Βιώσιμη μόδα

Τα ρούχα από ανακυκλωμένο πολυεστέρα ρυπαίνουν περισσότερο σε σχέση με αυτά από παρθένο πολυεστέρα

Κατασκευασμένα από πλαστικά μπουκάλια, τα ρούχα από ανακυκλωμένο πολυεστέρα που πωλούνται από τον κλάδο της μόδας με το πρόσχημα της οικολογικής προσέγγισης είναι πιο ρυπογόνα σε σχέση με αυτά από παρθένο πολυεστέρα, σύμφωνα με έκθεση μιας ΜΚΟ που δόθηκε στη δημοσιότητα.

Νέα Υόρκη: Τέλος οι γούνες από το 2026 στην Εβδομάδα Μόδας

Το Συμβούλιο Σχεδιαστών Μόδας Αμερικής (CFDA), το οποίο διοργανώνει την Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης (NYFW) ανακοίνωσε στις 3 Δεκεμβρίου ότι δεν θα προωθεί πλέον γούνα ζώων σε καμία επίσημη εκδήλωση του Προγράμματος της NYFW, στο κανάλι κοινωνικής δικτύωσης και της ιστοσελίδας της, ξεκινώντας από την επερχόμενη NYFW του 2026.

Η Natalie Portman επενδύει στη vegan μόδα και πιέζει τη βιομηχανία για πραγματικά βιώσιμα υλικά

Η βιωσιμότητα στη μόδα δεν είναι για τη Natalie Portman μια τάση της εποχής, αλλά μια προσωπική και μακροχρόνια επιλογή. Χορτοφάγος από παιδί και vegan τα τελευταία 15 χρόνια, η διάσημη ηθοποιός και ακτιβίστρια για τα δικαιώματα των ζώων έχει επανειλημμένα επισημάνει πόσο δύσκολο παραμένει για τους καταναλωτές να βρουν υψηλής ποιότητας ρούχα και αξεσουάρ που να είναι ταυτόχρονα cruelty-free και περιβαλλοντικά υπεύθυνα.

.

Ο Jeff Bezos μπαίνει στη μόδα: νέα συνεργασία με το CFDA Foundation για βιωσιμότητα και καινοτομία

Ο Jeff Bezos και το φιλανθρωπικό του ταμείο Bezos Earth Fund εγκαινιάζουν μια νέα πρωτοβουλία με το CFDA Foundation, με στόχο να επαναπροσδιορίσουν τη μόδα με όρους βιωσιμότητας και περιβαλλοντικής ευθύνης.

.

Η πρωτοβουλία με την ονομασία «The Next Thread Initiative» διαθέτει χρηματοδότηση 6,25 εκατομμυρίων δολαρίων για την επόμενη τριετία και στοχεύει στην υποστήριξη ανεξάρτητων σχεδιαστών, φοιτητών μόδας και δημιουργικών projects που εστιάζουν στην κυκλική μόδα, στην καινοτομία υλικών και στη χαμηλού περιβαλλοντικού αποτυπώματος παραγωγή.

Οι μεγάλες μάρκες μόδας υπόσχονται βιωσιμότητα, αλλά η μισή δουλειά μένει στη μέση

Οι μεγάλες εταιρείες της ευρωπαϊκής μόδας τα τελευταία χρόνια έχουν γεμίσει ανακοινώσεις με δεσμεύσεις για πράσινη μετάβαση, βιώσιμα υλικά, μείωση αποβλήτων και περιορισμό εκπομπών. Όμως μια εκτεταμένη έρευνα δείχνει ότι από τις εκατοντάδες υποσχέσεις που έχουν δώσει, μόλις περίπου οι μισές έχουν υλοποιηθεί. Το υπόλοιπο ποσοστό είτε έχει μείνει πίσω, είτε χαρακτηρίζεται από ασαφή διατύπωση που καθιστά δύσκολη την αξιολόγηση.

.

Μπορούν η Black Friday και η βιώσιμη μόδα να συνυπάρξουν;

Η Black Friday και η Cyber Monday αποτελούν το αποκορύφωμα της παγκόσμιας καταναλωτικής κουλτούρας. Είναι η περίοδος που πολλοί λιανέμποροι βασίζονται για να κλείσουν τη χρονιά με θετικό ισολογισμό — αλλά ταυτόχρονα συμβολίζει ό,τι ακριβώς θέλει να ξεπεράσει η βιώσιμη μόδα. Το ερώτημα πλέον δεν είναι θεωρητικό: για πολλά brands που επενδύουν σε αναγεννητικά υλικά, φυσικές ίνες και slow fashion, το αν θα συμμετάσχουν στη Black Friday είναι κυριολεκτικά θέμα επιβίωσης.

.

Η Amazonian fashion κάνει δήλωση στο COP30: Η Normando φέρνει την τέχνη, τη βιοτεχνολογία και την ταυτότητα του δάσους

Μέσα στον θόρυβο των διαδηλώσεων, τις δύσκολες διαπραγματεύσεις και την πολιτική ένταση του COP30 στο Μπελέμ, μια φωνή από τον ίδιο τον Αμαζόνιο καταφέρνει να ξεχωρίσει. Η τοπική fashion brand Normando, των Μάρκο Νορμάντο και Εμίδιο Κοντέντε, δεν παρουσιάζει απλώς ρούχα — παρουσιάζει μια πολιτισμική τοποθέτηση, μια σύγχρονη μορφή διαμαρτυρίας, μια πρόταση για το μέλλον της μόδας μέσα από το ίδιο το δάσος.

.

Στέλλα ΜακΚάρτνεϊ: «Βάρβαρη» η χρήση φτερών στη μόδα – Παρουσιάζει φυτικές εναλλακτικές στο Παρίσι

Η Βρετανίδα σχεδιάστρια μόδας Στέλλα ΜακΚάρτνεϊ, γνωστή για τον μαχητικό της ακτιβισμό υπέρ των δικαιωμάτων των ζώων, άνοιξε νέο μέτωπο στη βιομηχανία της μόδας: την καταγγελία της χρήσης φτερών. Στην τελευταία της επίδειξη στο Paris Fashion Week, η 51χρονη κόρη του Πολ ΜακΚάρτνεϊ παρουσίασε φυτικές εναλλακτικές που φιλοδοξούν να αντικαταστήσουν τα αληθινά φτερά, χαρακτηρίζοντας την πρακτική της εκτροφής πτηνών για ένδυση «βάρβαρη».

.

Βιωσιμότητα και στυλ: Πώς η Ουντινέζε αξιοποιεί την Εβδομάδα Μόδας και τα ηλιακά πάνελ για να χτίσει το brand της

Τον Αύγουστο, το Bluenergy Stadium, έδρα της Ουντινέζε, φιλοξένησε τον τελικό του UEFA Super Cup 2025 ανάμεσα σε Παρί Σεν Ζερμέν και Τότεναμ — μια στιγμή που ανέδειξε πώς ο σύλλογος προσπαθεί να εξελιχθεί τόσο εντός όσο και εκτός γηπέδου. Με τα χρόνια, η Ουντινέζε έχει χτίσει τη φήμη μιας από τις πιο καινοτόμες ομάδες, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.

.

Η Κριστίνα Χέντρικς υπογράφει βιώσιμη συλλογή μόδας

Η Κριστίνα Χέντρικς, γνωστή στο παγκόσμιο κοινό από τον ρόλο της ως Τζοάν στο Mad Men, προσθέτει έναν ακόμη τίτλο στο βιογραφικό της: σχεδιάστρια μόδας. Η βραβευμένη ηθοποιός συνεργάστηκε με το βρετανικό brand Joanie Clothing, πιστοποιημένο ως B-Corp, και παρουσίασε την πρώτη της capsule συλλογή «Christina Hendricks x Joanie».

.