Το Brand της Μυκόνου & η Βιωσιμότητα του

Submitted by jmantzikos on Mon, 02/05/2024 - 07:33

Τα ξενοδοχεία μας στην Μύκονο έκλεισαν για τον χειμώνα αλλά η προετοιμασία τους για ένα νεό και βιώσιμο καλοκαίρι το 2024 ετοιμάζεται από σήμερα. Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ) στις πρωτοβουλίες του κατάρτησε έναν κατάλογο βάση έρευνας, με τις πρώτες θέσεις με τους καλύτερους εναλλακτικούς προορισμούς.

Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Κύθνος για ιδανικές αποδράσεις του Σαββατοκύριακου, η Ιθάκη για καταδύσεις και η κατανυκτική Πάτμος για ποιοτικό θρησκευτικό τουρισμό. Ακολουθούν η Αμοργός με τα πανέμορφα μοναστήρια, η Νάξος με την εντυπωσιακή φύση της, η Σύρος με την ιδιαίτερη νεοκλασική αρχιτεκτονική, η Τήνος με την πλούσια ιστορία. Τη λίστα συμπληρώνουν η Κάρπαθος με την παραδοσιακή τοπική κουζίνα, η μυθική Σέριφος και η Άνδρος που εντυπωσιάζει με τα μονοπάτια της και «ταξιδεύει» τους επισκέπτες σε άγρια φυσικά τοπία και ιστορικά μνημεία. Κατά την γνώμη μας, ο εναλλακτικός τουρισμός έχει και έναν leader με το μεγαλύτερο brand διαχρονικά, η Μύκονος. Η μεγαλύτερη βιώσιμη εικόνα για την χώρα μας.

Η σημασία των θεματικών ή εναλλακτικών μορφών τουρισμού είναι ότι οι σημερινοί ταξιδιώτες δεν είναι απλώς καλύτερα μορφωμένοι και καλύτερα ενημερωμένοι, αλλά ανησυχούν περισσότερο από ποτέ για την υιοθέτηση υπεύθυνων πρακτικών γύρω από τα ταξίδια τους. Το αποτέλεσμα είναι ότι αυτοί οι έξυπνοι ταξιδιώτες αναζητούν ενεργά εμπειρίες και καταλύματα που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους ειδικά όσον αφορά τις περιβαλλοντικές πρακτικές και τις πρακτικές βιωσιμότητας. Υπάρχουν όμως και επιτακτικοί λόγοι πίσω από αυτή την τάση όπως, η αυξημένη συνειδητοποίηση της κλιματικής αλλαγής και των παγκόσμιων συνεπειών που έχει ωθήσει πιο υπεύθυνες επιλογές. Οι ταξιδιώτες κατανοούν ότι τα ταξίδια τους μπορούν να αφήσουν σημαντικά οικολογικά αποτυπώματα και θέλουν να ελαχιστοποιήσουν αυτές τις επιπτώσεις.

Καθώς οι ταξιδιώτες μαθαίνουν περισσότερα για τις κοινωνικο-οικολογικές επιπτώσεις των ταξιδιών, αναγνωρίζουν ότι η υποστήριξη ταξιδιών φιλικών προς το περιβάλλον υπερβαίνει την απλή επιλογή 5 αστέρων ή boutique ξενοδοχείων που ισχυρίζονται ότι μειώνουν τις περιβαλλοντικές βλάβες (π.χ. ανακύκλωση, μείωση των απορριμμάτων, εξοικονόμηση νερού κ.λπ.). Είναι σημαντικό για τους ταξιδιώτες οι αξίες ενός ξενοδοχείου να συμβάλλουν επίσης στις τοπικές κοινότητες και οικονομίες. Τέτοιες πρακτικές βιωσιμότητας έχουν απήχηση στους ταξιδιώτες που θέλουν αυθεντικές και πλήρεις εμπειρίες που έχουν επίσης θετικό αντίκτυπο.

Ο παγκόσμιος τουρισμός ελέγχεται ολοένα και περισσότερο από ομάδες περιβαλλοντικής παρακολούθησης και οι σημερινοί επισκέπτες επιδιώκουν να βυθιστούν στον μοναδικό χαρακτήρα του επιλεγμένου προορισμού τους, ενώ γνωρίζουν ότι συμβάλλουν στη διατήρησή του. Αυτός ο τύπος δέσμευσης εκτιμάται ολοένα και περισσότερο σε σχέση με τη γενική δραστηριότητα και τις επιλογές διαμονής που στερούνται την αίσθηση του τόπου ή της υπευθυνότητας. Εν ολίγοις, η έμφαση του σύγχρονου ταξιδιώτη στις περιβαλλοντικές πρακτικές και τις πρακτικές βιωσιμότητας στα ξενοδοχεία αντιπροσωπεύει μια βαθιά στροφή προς τον υπεύθυνο τουρισμό. Συνεπώς, είναι στο καθένα το συμφέρον του να εξετάσει τις επιπτώσεις αυτού του καλοκαιριού.

Η διαδικασία για την τουριστική βιομηχανία ξεκινά από το να προσδιοριστεί ο στόχος: Ανάλυση των Δεδομένων (Artificial Intelligence): η αξιοποίηση δεδομένων από συνεργασίες με εταιρικές οντότητες και πιστοποιήσεις όπως το LEED για τα κτήρια και τα διάφορα πιστωποιητικά ISO που υπάρχουν, μπορεί να εντοπίσει περαιτέρω τους ταξιδιώτες που ενδιαφέρονται για τη βιωσιμότητα. Συνεργασία με Eco-Friendly & ESG oriented Ταξιδιωτικά Γραφεία: οι προσεγγίσεις που βασίζονται στα δεδομένα επιτρέπουν στα ξενοδοχεία να εντοπίζουν και να εξυπηρετούν τους επισκέπτες που δίνουν προτεραιότητα σε βιώσιμες και περιβαλλοντικά υπεύθυνες ταξιδιωτικές εμπειρίες, ευθυγραμμίζοντας τελικά τις επιχειρηματικές πρακτικές τους με την αυξανόμενη ζήτηση για πράσινες και οικολογικές ταξιδιωτικές επιλογές. Για να ευθυγραμήσουμε τη στρατηγική μάρκετινγκ της τουριστικής μας φιλοξενίας, τα εξής σημεία είναι επίσης σημαντικά:

Οι Τρεις Πυλώνες της Αειφορίας Η περιβαλλοντική, κοινωνική και οικονομική βιωσιμότητα αντιπροσωπεύουν τους ακρογωνιαίους λίθους του υπεύθυνου τουρισμού για τον οικολογικό ταξιδιώτη, επομένως η επίτευξη ισορροπίας μεταξύ αυτών των πυλώνων είναι το κλειδί για τη δημιουργία βιώσιμων καταλυμάτων & εμπειρία. Οι επισκέπτες θέλουν να γνωρίζουν ότι το κατάλυμά τους είναι υπεύθυνο για το περιβάλλον και τον πολιτισμό του. Αυξανόμενη ζήτηση πρόσφατη έκθεση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιών και Τουρισμού (WTTC) αναφέρει ότι το 69% των ταξιδιωτών αναζητούν ενεργά βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές. Gen-Z’s Environmental Awareness σύμφωνα με την ίδια έκθεση, το 56% των τουριστών της GenZ (το δημογραφικό στοιχείο με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη μεταξύ των ταξιδιωτών) είναι πρόθυμοι να πληρώσουν ένα ασφάλιστρο για βιωματικές επιλογές ταξιδιού, επιδεικνύοντας ισχυρές περιβαλλοντικές αρχές.

Αυτό περιλαμβάνει: 1. τις επιλογές τους σε αεροπορικές εταιρείες 2. τοπικές τουριστικές εταιρείες 3. φαγητό και καταλύματα. Προώθηση βιώσιμων προορισμών η προώθηση των προορισμών είναι προς το συμφέρον του ξενοδόχου για να τονίσει τα φιλικά προς το περιβάλλον αξιοθέατα της περιοχής, τις τοπικές περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες και τις προσπάθειες αειφορίας, για να προσελκύσουν ταξιδιώτες που έχουν επίγνωση της βιωσιμότητας. Συμμετοχή στην ιδιοκτησία η ενσωμάτωση περιβαλλοντικών θεμάτων και πρακτικών στην εμπειρία των επισκεπτών είναι επίσης καλή ιδέα.

Η επίδειξη προσπαθειών βιωσιμότητας στις εγκαταστάσεις ενισχύει σημαντικά την ελκυστικότητα της διαμονής για τους υποψήφιους και τους επιστρέφοντες επισκέπτες με περιβαλλοντική συνείδηση. Ηθικές Θεωρήσεις οι επισκέπτες με οικολογική συνείδηση δεν θέλουν απλώς να αισθάνονται άνετα. Θέλουν να μπορούν να αισθάνονται καλά για το πότε, πώς και πού θα μείνουν. Επομένως, είναι καλή πρακτική να συνδυάζονται ηθικές/περιβαλλοντικές εκτιμήσεις στις προσφορές ξενοδοχείων για να ευθυγραμμίζονται καλύτερα με τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών και τους μακροπρόθεσμους στόχους βιωσιμότητας.

Η διαφάνεια είναι το κλειδί Ίσως το πιο σημαντικό, για τους περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένους ταξιδιώτες είναι να αισθάνονται ότι αυτές οι τάσεις θα πρέπει να είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Αυτοί οι επισκέπτες αισθάνονται πιο άνετα όταν δεν χρειάζεται να κάνουν έρευνα για φαινομενικά «κρυμμένες» επιλογές. Επομένως, τα ξενοδοχεία θα πρέπει να κάνουν τις φιλικές προς το περιβάλλον πρωτοβουλίες τους σαφείς και εύκολα προσβάσιμες στους επισκέπτες. Στη σημερινή ψηφιακή/παγκόσμια εποχή, οι γενικευμένοι «περιβαλλοντικοί» ισχυρισμοί στις προσπάθειες μάρκετινγκ ενός ξενοδοχείου δεν αρκούν πλέον. Αντίθετα, καθίσταται κρίσιμο να τονίσουμε πώς η επιλογή ενός επισκέπτη να μείνει μαζί μας συμβάλλει άμεσα στις παγκόσμιες πρακτικές βιωσιμότητας. Αυτό το επίπεδο διαφάνειας εκπαιδεύει τους επισκέπτες και τους δίνει τη δυνατότητα να κάνουν υπεύθυνες επιλογές, ευθυγραμμίζοντας καλύτερα τις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες με τις αξίες τους και τι αξίες της Ελλάδος.

Είναι λοιπόν ένα «Ταξίδι Αρετής & Εταιρικού Τουριστικού Έργου», με θέμα την Ελληνική Αειφορία

Image
©ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ειπώθηκε από:
Γιάννης Έξαρχος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Επικεφαλίδα

Γιάννης Έξαρχος, Chief Strategy Officer (CSO), B.A Econ., MBA, JE Consulting Group - Sustainable Investments & ESG Management Services

Φωτογραφία Μικρή
Γιάννης Έξαρχος