Μέχρι το 2030, η Gen Z θα αποτελεί τη μεγαλύτερη δημογραφική ομάδα στην παγκόσμια οικονομία, κερδίζοντας περισσότερα από 33 τρισ. δολάρια, ή το 27 τοις εκατό του παγκόσμιου εισοδήματος. Τα μέλη αυτής της γενιάς αξιοποιούν ήδη τα κεφάλαιά τους, ξεκινώντας μεγάλο αριθμό εταιρειών και νέων funds, ενώ πάνω από το 20% και το 19% των νέων, ηλικίας 18 έως 24 ετών, επενδύουν σε μετοχές και ακίνητα, αντίστοιχα.
Η γενιά των Gen Z, πέρα από τα χρήματα αναζητά εργασία με νόημα, ενώ εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερα φιλόδοξη αλλά και συντονισμένη με τις πιο ισχυρές τάσεις που κυριαρχούν στην παγκόσμια επιχειρηματική σκηνή. Το γεγονός αυτό δε θα μπορούσε παρά να έχει σημαντικό αντίκτυπο και στο διεθνές οικοσύστημα των Startups, καθώς η Gen Z διαθέτει όλα τα φόντα για μεταμορφώσει το οικοσύστημα των νεοφυών επιχειρήσεων προς το καλύτερο.
Αρχικά, η Gen Z δεν παρακολουθεί απλώς τις πιο σημαντικές τάσεις του σήμερα, αλλά είναι εκείνη που τις δημιουργεί. Για παράδειγμα, οι νεαροί ενήλικες έλκονται προς τις αναδυόμενες τεχνολογίες και τις ευκαιρίες που αυτές δημιουργούν, όπως τα κρυπτονομίσματα, σε μεγαλύτερο βαθμό από τις προηγούμενες γενιές. Εκτός από τη δημιουργία επιτυχημένων εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον χώρο, το 40 τοις εκατό των επενδυτών που ανήκουν στη γενιά των Gen Z-ers και των millenials κατέχουν μετοχές σε επιχειρήσεις υψηλής τεχνολογίας. Από την επανάσταση των meme μετοχών που γεννήθηκε στο r/WallStreetBets του Reddit, μέχρι τους vlogger που είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τις εμπειρίες τους, τα μέλη της Gen Z γνωρίζουν ίσως καλύτερα από κάθε άλλον τo next big thing στο χώρο της τεχνολογίας.
Παράλληλα, η γενιά των Gen Z-ers είναι ιδιαίτερα καταρτισμένη, με τη μεγάλη πλειοψηφία των μελών της να σπουδάζει σε κολλέγια και ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αποκομίζοντας τα οφέλη από τις αυξανόμενες δαπάνες στον τομέα της Έρευνας & Ανάπτυξης, οι οποίες αυτή τη στιγμή ανέρχονται σε πάνω από 80 δισ. δολάρια ετησίως. Αυτού του είδους η έκθεση στον πραγματικό κόσμο των τεχνολογιών αιχμής παίζει καταλυτικό ρόλο στη διαδικασία λήψης αποφάσεων των Gen Z-ers, ιδιαίτερα από τη στιγμή που αποφασίσουν να ιδρύσουν οι ίδιοι μια εταιρεία μετέπειτα.
Με τη σειρά του, το γεγονός αυτό οδήγησε πολλά ταμεία στο να συνειδητοποιήσουν πως δεν είναι οι μόνοι που κατέχουν εις βάθος γνώση των εξελίξεων στον κόσμο της τεχνολογίας, ενώ τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερα funds προσλαμβάνουν φοιτητές για να εντοπίσουν τις καλύτερες εταιρείες τεχνολογίας. Αυτό αναπτύσσει τις δεξιότητες των Gen Z-ers από πολύ νωρίς, κάτι εξαιρετικά επωφελές για οποιαδήποτε εταιρεία στην οποία θα ενταχθούν αργότερα στη ζωή τους. Αμερικανικά funds όπως η Rough Draft Ventures και η Dorm Room Fund έχουν δημιουργηθεί με επίκεντρο τους φοιτητές των πανεπιστημίων .
Εκτός των άλλων, η Gen Z είναι ενημερωμένη όσο καμία άλλη γενιά στο παρελθόν. Οι νέοι ιδρυτές των νεοφυών επιχειρήσεων έχοντας μεγαλώσει εντός του διαδικτύου, γνωρίζουν περισσότερο από κάθε άλλον πώς να αξιοποιήσουν τον τεράστιο πλούτο πληροφοριών που έχουν στη διάθεσή τους, έναν πλούτο που οι προηγούμενες γενιές θα μπορούσαν μόνο να ονειρευτούν.
Επειδή το 56 τοις εκατό των Gen Z-ers και των millennials λαμβάνουν οικονομικές συμβουλές στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι νέοι ιδρυτές ενδιαφέρονται πρωτίστως για εταιρείες που λειτουργούν ως digital native brands. Ως εκ τούτου, οι νέοι ενήλικες είναι ειδικοί στο να μετατρέπουν το διαδικτυακό hype σε όχημα χρηματοδότησης.
Τέλος, οι Gen Z-ers είναι αποδεδειγμένα περισσότερο ευαίσθητοι σε θέματα συμπερίληψης. Σε έρευνα της Deloitte που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 200 αμερικανικών tech funds, στις ηλικίες από 22 έως 35 είχε καταγράφηκε το μεγαλύτερο ποσοστό διαφορετικότητας όσον αφορά τους partners, με σχεδόν 40 τοις εκατό να είναι μη λευκοί. Αυτή η τάση αναμένεται να συνεχιστεί καθώς η Gen Z αποκτά ολοένα και μεγαλύτερο έρεισμα στην παγκόσμια αγορά. Καθώς ενισχύεται η τάση της συμπερίληψης, ο αντίκτυπος στη χρηματοδότηση εταιρειών που διοικούνται από μειονότητες, γυναίκες και ΛΟΑΤΚΙ+ θα αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια.