Πέντε βήματα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής από τις επιχειρήσεις

Body

Η Επιτροπή Κλιματικής Αλλαγής (Climate Change Committee) παρουσίασε μια στρατηγική πέντε βημάτων με στόχο την ενίσχυση των επιχειρηματικών προσπαθειών για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, υπό το πρίσμα των ανησυχιών σχετικά με την αξιοπιστία των στόχων και τον απτό αντίκτυπο.

.

Οι προτάσεις δημοσιοποιήθηκαν από συμβουλευτική ομάδα εμπειρογνωμόνων για τη δράση για το κλίμα στον ιδιωτικό τομέα, ενώ η έκθεση υπογραμμίζει τα εμπορικά πλεονεκτήματα της επίτευξης καθαρών μηδενικών εκπομπών και τους οικονομικούς κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις σε περίπτωση αποτυχίας.

Τα οφέλη αυτά περιλαμβάνουν ευκαιρίες για την εισαγωγή νέων προϊόντων και υπηρεσιών σε ανεκμετάλλευτες αγορές, τη βελτίωση της αποδοτικότητας, την επίδειξη καινοτομίας και την οικοδόμηση ανθεκτικότητας έναντι μελλοντικών κινδύνων, όπως οι διαταραχές της αλυσίδας εφοδιασμού.

Επιπλέον, η έκθεση υπογραμμίζει ότι η ανάληψη ηγετικού ρόλου σε πρωτοβουλίες για το μηδενικό ισοζύγιο είναι ζωτικής σημασίας για την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων σε παγκόσμια κλίμακα, καθώς και άλλες χώρες προσπαθούν να εδραιωθούν σε βιομηχανίες με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Η έκθεση περιγράφει πέντε βασικές προσεγγίσεις που πρέπει να υιοθετήσουν οι επιχειρήσεις προκειμένου να ενισχύσουν τη δράση τους για το κλίμα. Πρώτον, ο καθορισμός αξιόπιστων στόχων και η βελτίωση της υποβολής εκθέσεων σχετικά με την πρόοδό τους είναι ουσιαστικής σημασίας. Επί του παρόντος, η ποιότητα των εταιρικών στόχων για τις εκπομπές βελτιώνεται μόνο οριακά, με την πλειονότητα των επιχειρήσεων να εξακολουθεί να μην υιοθετεί επιστημονικά τεκμηριωμένους στόχους.

Δεύτερον, οι επιχειρήσεις πρέπει να αυξήσουν τις επενδύσεις σε λύσεις χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Ενώ πολλές εταιρείες έχουν θέσει στόχους για το κλίμα, λιγότερες έχουν σαφή σχέδια για το πώς θα επενδύσουν σε τομείς όπως οι ηλεκτρικές μεταφορές, η ενεργειακή απόδοση και η καθαρή ενέργεια για να επιτύχουν αυτούς τους στόχους.

Η έκθεση υπογραμμίζει επίσης την ανάγκη για ευρύτερες αλλαγές πέραν των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Υπογραμμίζει τη σημασία των συνεκτικών και φιλόδοξων προσπαθειών για την απαλλαγή των αλυσίδων εφοδιασμού από τις ανθρακούχες εκπομπές, καθώς και τα οφέλη από την ενσωμάτωση απαιτήσεων χαμηλών εκπομπών άνθρακα στις διαδικασίες σύναψης συμβάσεων.

Η καινοτομία και η επιρροή είναι το τέταρτο και πέμπτο σημείο της έκθεσης της Επιτροπής. Η πρώτη αφορά την ηγεσία σε τομείς ή εθνικές αγορές και την επίδειξη των πλεονεκτημάτων αυτής της ηγεσίας στους εργαζομένους, οι οποίοι μπορούν να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες για αναβάθμιση των δεξιοτήτων τους. Το τελευταίο σημείο αναφέρεται στην άσκηση επιρροής στην κουλτούρα, τους καταναλωτές και την πολιτική. 

Ειδικότερα, η υποστηριζόμενη από τον ΟΗΕ εκστρατεία Race to Zero απαιτεί πλέον από τις επιχειρήσεις να συνεργάζονται ενεργά με τους φορείς χάραξης πολιτικής, μεταξύ άλλων μέσω των εμπορικών φορέων.

Όσον αφορά την πολιτική δέσμευση, η έκθεση καλεί την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου να διευκολύνει νέες συμπράξεις μεταξύ κυβερνητικών υπηρεσιών και επιχειρήσεων. Αυτή η συνεργασία θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις να επικοινωνήσουν ένα σαφές και ενιαίο μήνυμα στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, ενώ παράλληλα θα αποκτήσουν καλύτερη κατανόηση των κυβερνητικών διαδικασιών. Ο τίτλος της έκθεσης, "η δύναμη της εταιρικής σχέσης", αντικατοπτρίζει αυτή την έννοια.

Ο Shevaun Haviland, γενικός διευθυντής του Βρετανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου και πρόεδρος της συμβουλευτικής ομάδας της Επιτροπής Κλιματικής Αλλαγής για τον ιδιωτικό τομέα, προειδοποίησε ότι υπάρχει "πραγματικός κίνδυνος" να μείνει η UK Plc πίσω στο παγκόσμιο στάδιο της μετάβασης σε χαμηλές εκπομπές άνθρακα, εάν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής δεν παρουσιάσουν ισχυρά σχέδια για την υλοποίηση των οικονομικών οφελών της μετάβασης στο καθαρό μηδέν.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Επιτροπής, Chris Stark, δήλωσε ότι είναι "ευγνώμων" στην ομάδα για την έκθεση. Και πρόσθεσε: «Η δική μας ανάλυση υπογραμμίζει τον αναπόσπαστο ρόλο που πρέπει να διαδραματίσει ο ιδιωτικός τομέας στη μετάβαση. Οι επιχειρήσεις είναι αυτές που θα αναπτύξουν και θα αναπτύξουν τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, οι επενδύσεις τους είναι οι περισσότερες που απαιτούνται για την επίτευξη του μηδενικού καθαρού κόστους, η προσφορά τους στους καταναλωτές θα οδηγήσει στην αλλαγή του τρόπου ζωής».

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Πέντε βήματα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής από τις επιχειρήσεις
Επικεφαλίδα

Η Επιτροπή Κλιματικής Αλλαγής δημοσίευσε μία έκθεση, στην οποία περιγράφεται η στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις με στόχο την ενίσχυση των προσπαθειών για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.