Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και το Ινστιτούτο Οικονομικής Ανάλυσης και Επιχειρηματικότητας, εκπροσωπώντας την Ελλάδα, συμμετέχουν στο πρωτοποριακό ευρωπαϊκό πρόγραμμα EIT Food RIS Consumer Engagement Labs 2024, ένα έργο που χρηματοδοτείται από το EIT - European Institute of Innovation and Technology. Αυτή η σημαντική πρωτοβουλία, που συντονίζεται από το Πανεπιστήμιο της Βαρσοβίας, στοχεύει στη συν-δημιουργία καινοτόμων προϊόντων διατροφής μέσω της συνεργασίας ανάμεσα σε πανεπιστήμια, επιχειρήσεις και καταναλωτές από 10 ευρωπαϊκές χώρες.
.
Μια Πρωτοβουλία Συν-Δημιουργίας Χωρίς Προηγούμενο
Το πρόγραμμα EIT Food RIS Consumer Engagement Labs είναι μια από τις μεγαλύτερες πρωτοβουλίες συν-δημιουργίας τροφίμων στην Ευρώπη. Από το 2019 έως σήμερα, έχει εμπλέξει περισσότερα από 106 πάνελ καταναλωτών και 55 επιχειρήσεις, οδηγώντας στη δημιουργία 30 καινοτόμων προϊόντων διατροφής. Το 2024, η Ελλάδα διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο μέσω του Ινστιτούτου Οικονομικής Ανάλυσης και Επιχειρηματικότητας, του Πανεπιστημίου Δυτικής μακεδονίας σε συνεργασία με την κορυφαία ελληνική εταιρεία τροφίμων ΑΡΟΣΙΣ ΑΕ.
Διασύνδεση Πανεπιστημίου και Επιχειρήσεων
Η στρατηγική συνεργασία μεταξύ του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και της ΑΡΟΣΙΣ ΑΕ αποτελεί υπόδειγμα της επιτυχούς σύνδεσης του ακαδημαϊκού χώρου με τη βιομηχανία. Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες είχαν τη μοναδική ευκαιρία να εργαστούν μαζί με επιστήμονες, εμπειρογνώμονες και επαγγελματίες της βιομηχανίας για να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν προϊόντα που βασίζονται στις ανάγκες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Η ΑΡΟΣΙΣ ΑΕ, με έδρα την Καστοριά, έχει αναλάβει να υλοποιήσει την ιδέα του νέου προϊόντος που αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων και να το εισαγάγει στην αγορά μέσω των δικτύων διανομής της. Αυτή η συνεργασία ενισχύει τη σημασία της διασύνδεσης πανεπιστημίων και επιχειρήσεων για τη δημιουργία προϊόντων με πραγματική αξία και αντίκτυπο.
Οι Φοιτητές στην Πρώτη Γραμμή της Καινοτομίας
Η συμμετοχή 25 φοιτητών και φοιτητριών στα Labs Συν-Δημιουργίας προσέφερε μια μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία. Οι φοιτητές εργάστηκαν σε διαδραστικές συνεδρίες, διερευνώντας τις συμπεριφορές και τις προτιμήσεις των καταναλωτών, και ανέπτυξαν λύσεις που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες διατροφικές ανάγκες. Υπό την καθοδήγηση εξειδικευμένων επιστημόνων, είχαν τη δυνατότητα να μετατρέψουν τις ιδέες τους σε προϊόντα που μπορούν να φέρουν επανάσταση στον τομέα της διατροφής.
Ο Ρόλος του Πανεπιστημίου της Βαρσοβίας
Η πολύτιμη συμβολή του Πανεπιστημίου της Βαρσοβίας στη μεθοδολογία συν-δημιουργίας υπήρξε καθοριστική. Η καινοτόμος προσέγγισή τους στη δέσμευση καταναλωτών και παραγωγών έχει εμπλουτίσει τη διαδικασία και έχει θέσει τα θεμέλια για αποτελεσματική και δημιουργική συνεργασία.
Κοιτώντας το Μέλλον της Καινοτομίας στα Τρόφιμα
Το EIT Food RIS Consumer Engagement Labs 2024 αποτελεί ένα φωτεινό παράδειγμα του πώς η συνεργασία ανάμεσα σε ακαδημαϊκά ιδρύματα, επιχειρήσεις και καταναλωτές μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία καινοτόμων λύσεων με κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο. Με βάση τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και τη δέσμευση όλων των εμπλεκόμενων, το πρόγραμμα ανοίγει νέους ορίζοντες για το μέλλον της βιομηχανίας τροφίμων στην Ευρώπη και παγκοσμίως.
Μείνετε συντονισμένοι για τις επόμενες εξελίξεις και τα νέα προϊόντα που θα προκύψουν από αυτή την εξαιρετική πρωτοβουλία!
Το πρόγραμμα EIT Food RIS Consumer Engagement Labs είναι μια από τις μεγαλύτερες πρωτοβουλίες συν-δημιουργίας τροφίμων στην Ευρώπη.