Τα διαπιστευτήρια της βιωσιμότητας σας παρακαλώ;

Submitted by jmantzikos on Mon, 07/29/2024 - 10:55

Καθώς η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών έχει πλέον έντονες ανησυχίες για τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των αγοραστικών τους αποφάσεων, τώρα είναι η ώρα να αναλάβουμε τολμηρά μέτρα που θα μεταμορφώσουν τα βιώσιμα διαπιστευτήρια του οργανισμού μας. Πρόσφατα, έχει εμφανιστεί μια ανησυχητική τάση και πολλές εταιρείες αναγνωρίζουν πλεόν και δημόσια ότι δεν θα επιτύχουν τους στόχους βιωσιμότητας τους έως το 2025.

Αυτή η πραγματικότητα υπογραμμίζει τις βαθιές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις στην εξισορρόπηση φιλόδοξων και φιλικών προς το περιβάλλον στόχων με τις πρακτικές απαιτήσεις της οικονομικής απόδοσης και των ενδιαφερομένων προσδοκιών τους για το ESG & το Sustainability. Η πίεση όμως για την επίτευξη βραχυπρόθεσμων αποτελεσμάτων συχνά έρχεται σε σύγκρουση με το μακροπρόθεσμο όραμα που απαιτείται για τις ουσιαστικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, αφήνοντας πολλές εταιρείες να αγωνίζονται να βρουν μια βιώσιμη πορεία για το αποτύπωμά τους.

Σε μια εποχή λοιπόν που η βιωσιμότητα δεν είναι απλώς ένα buzzword, αλλά μια επιχειρηματική στρατηγική, η πλοήγηση και οι πρακτικές για το περιβάλλον έχουν καταστεί πρωταρχικής σημασίας για τις επιχειρήσεις που θέλουν να ξεχωρίσουν. Οι καταναλωτές σήμερα, δεν είναι πλέον παθητικοί συμμετέχοντες στην αγορά αλλά είναι ενεργοί παράγοντες της αλλαγής, απαιτώντας πιο βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις στα παραδοσιακά προϊόντα που αγορἀζουν.

Ένα συντριπτικό 80% των καταναλωτών στην ΗΠΑ ανησυχεί για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των προϊόντων και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα στο άμεσο μέλλον, με αποτέλεσμα, οι καταναλωτές να προβλέπεται να δαπανήσουν επιπλέον ένα τεράστιο ποσό ($200 δισ.) για φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα στο μέλλον. Επίσης, μια πρόσφατη μελέτη αποκάλυψε ότι το 75% των Αμερικανών εργαζομένων ανησυχούν για την κλιματική αλλαγή και θέλουν να δουν τις εταιρείες τους να υιοθετούν πιο ισχυρές περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες και πρακτικές στην αγορά.

Οι εργαζόμενοι επίσης είναι πρόθυμοι να εφαρμόσουν αυτές τις πρακτικές, με το 51% να λέει ότι θα σκέφτονταν να εγκαταλείψουν τις εταιρίες τους εάν οι περιβαλλοντικές προσπάθειες του εργοδότη τους δεν ευθυγραμμιστούν με τις προσωπικές τους αξίες. Ωστόσο, το ταξίδι προς τη βιωσιμότητα δεν είναι χωρίς προκλήσεις. Παρά τα σαφή οφέλη, πολλές εταιρείες εξακολουθούν να αντιλαμβάνονται τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ως απαγορευτικές, από πλευράς κόστους και διστάζουν να δεσμευτούν χωρίς τις εγγυήσεις για τις αποδόσεις του. Καθώς σήμερα οι καταναλωτές απαιτούν ολοένα και περισσότερο οικολογικές εναλλακτικές και οι εργαζόμενοι αναζητούν ευθυγράμμιση με τις εταιρικές αξίες, οι εταιρείες πρέπει όχι μόνο να ανταποκρίνονται αλλά και να ξεπερνούν αυτές τις προσδοκίες για να ευδοκιμήσουν.

Συνεπώς, όλα τα παραπάνω περιλαμβάνουν μια ενδελεχή στροφή της εταιρικής στρατηγικής προς βιώσιμες πρακτικές που θα διαπερνούν και θα «παρακολουθούν» ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού τους (κυκλική οικονομία). Αγκαλιάζοντας λοιπόν αυτήν την βιώσιμη «επιταγή» και αξιοποιώντας τη δύναμη της καινοτομίας (έρευνα & ανάπτυξη), οι επιχειρήσεις μπορούν να προστατεύσουν τον πλανήτη για τις μελλοντικές γενιές και παράλληλα να ξεκλειδώσουν νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη. Ας αδράξουμε τη στιγμή (carpe diem) που είναι εδώ και ας αρχίσουμε να εργαζόμαστε προς έναν πιο βιώσιμο κόσμο, σήμερα & τώρ

Image
©ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ειπώθηκε από:
Γιάννης Έξαρχος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Επικεφαλίδα

Ο κ. Γιάννης Έξαρχος είναι Chief Sustainability Officer at JE Consulting Group.

Φωτογραφία Μικρή
Γιάννης Έξαρχος