Β. Αδαμίδου: Στη Lidl Ελλάς βαδίζουμε προς ένα καλύτερο αύριο με τη δύναμη των αξιών ESG

Η Lidl είναι μία πολυεθνική εταιρεία που έχει αποδείξει αρκετές φορές, ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης, ότι στηρίζει τις κοινωνίες στις οποίες δραστηριοποιείται. Στην Ελλάδα υλοποιεί δράσεις τόσο για την προστασία του περιβάλλοντος όσο και για τη στήριξη της κοινωνίας, ενώ αποτελεί σημαντικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης κοινωνικο-οικονομικού αποτυπώματος που δημοσίευσε η εταιρεία, η συνολική συνεισφορά της Lidl στο ΑΕΠ της χώρας ανήλθε για το 2021στα 830εκ.€ που αντιστοιχεί στο 0,45% του ΑΕΠ της χώρας, δημιουργώντας 6.763 άμεσες θέσεις απασχόλησης, 18.257 έμμεσες και 4.803 επαγόμενες θέσεις απασχόλησης.

«Η βιωσιμότητα για εμάς δεν είναι απλά μία τάση της εποχής. Είναι μία διαχρονική πρόκληση στην οποία ανταποκρινόμαστε εδώ και χρόνια» όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στη συνέντυξη που παραχωρεί στο ESG+ Stories η Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς, Βασιλικής Αδαμίδου.

1.    Ακολουθείτε μία συγκεκριμένη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης και πώς ενσωματώνετε σε αυτήν τα κριτήρια ESG;

Στη Lidl Ελλάς η βιώσιμη ανάπτυξη είναι αναπόσπαστα δεμένη με τη φιλοσοφία και τον αξιακό πλούτο που κάνει ξεχωριστό το επιχειρηματικό μας μοντέλο. Δρούμε με πλήρη συναίσθηση του τι σημαίνει, πώς ερμηνεύεται, τι αντίκτυπο έχει κάθε μας κίνηση στην αγορά, την κοινωνία, το περιβάλλον. H στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης που εφαρμόζουμε δεν είναι στατική. Εξελίσσεται στον χρόνο και προσαρμόζεται στον τόπο, κρατώντας πάντα τις προτεραιότητες που απαντάνε στα μεγάλα, παγκόσμια προβλήματα. Βασιζόμαστε σε δύο ισχυρούς πυλώνες οφέλους που καταλήγουν στο ατομικό καλό: Καλό για τον Πλανήτη, Καλό για τους ανθρώπους, Καλό για Σένα. Οι επιμέρους τομείς δραστηριοποίησης αφορούν στην προστασία του κλίματος, τον σεβασμό της βιοποικιλότητας, το δίκαιο επιχειρείν, την προάσπιση της υγείας, τη συμμετοχή σε διάλογο και τη διατήρηση των πόρων.

«Για εμάς στη Lidl Ελλάς η βιώσιμη ανάπτυξη είναι πλέον προϋπόθεση εξέλιξης και όχι απλώς ένας νέος συμπληρωματικός ρόλος.»

Θωρακίζουν εμάς και τους ανθρώπους μας και εγγυώνται το δικό μας μοντέλο ευθύνης, που είναι παράλληλα και μοντέλο επιχειρηματικού ήθους. Γνωρίζουμε ότι η επικοινωνία των επιδόσεων μίας εταιρείας σύμφωνα με τα κριτήρια ESG, δηλαδή στο περιβάλλον, την κοινωνία και την εταιρική διακυβέρνηση, προδιαγράφει την ικανότητά της να προσαρμόζεται στις προκλήσεις της εποχής. Να δείχνει αντοχή αλλά και δυνατότητα παραγωγής πρόσθετης αξίας για όλους τους stakeholder της, σε βάθος χρόνου.  Παράλληλα, ισχυροποιεί τις αξίες, την εικόνα και τη συνοχή της εταιρείας στα εσωτερικά και τα εξωτερικά κοινά. Aπό τη διαφάνεια και τη βέλτιστη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, την καινοτομία στη διαχείριση φυσικών πόρων και την κυκλική οικονομία μέχρι τα ατομικά δικαιώματα, τη συμπερίληψη και τη διαφορετικότητα, η συνεπής εφαρμογή σχετικών πρακτικών διασφαλίζουν ισχυρά συγκριτικά πλεονεκτήματα. Αναδεικνύουν την επιχειρηματική ευθύνη και σφραγίζουν τη βιώσιμη πορεία προς το μέλλον. Ως εταιρεία που ανοίγει βιώσιμους δρόμους στην ανάπτυξη δεν μπορούμε παρά να επενδύουμε σταθερά σε αυτά τα κριτήρια.

2.    Ποιες είναι οι μεγάλες δράσεις εταιρικής υπευθυνότητας που υλοποιείτε και σε ποιους τομείς δίνετε περισσότερο έμφαση;

Η κλιματική κρίση παραμένει αιχμή των προτεραιοτήτων μας. Η Lidl έχει δεσμευτεί για την προστασία του κλίματος με διάφορα μέτρα και έχει αναπτύξει μια παγκόσμια στρατηγική για το κλίμα σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται με συγκεκριμένους στόχους έως το 2030. Στοχεύουμε στη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου που προκύπτουν από τις λειτουργίες μας σε όλες τις χώρες κατά 80%, σε σύγκριση με το 2019.

«Υλοποιούμε τη χρήση 100% πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας, σε όλες μας τις εγκαταστάσεις.»

Όλα αυτά στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Science Based Targets,  η οποία υποστηρίζει τις επιχειρήσεις στον καθορισμό και στην υλοποίηση επιστημονικά τεκμηριωμένων κλιματικών στόχων, οι οποίοι πλέον έχουν επίσημα επικυρωθεί από τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία τον Σεπτέμβριο του 2021.

Σε αυτό το πλαίσιο, επιδιώκουμε να δεσμεύσουμε τους προμηθευτές και τους συνεργάτες μας, που ευθύνονται για το 75% των εκπομπών που σχετίζονται με προϊόντα, να θέσουν τους δικούς τους κλιματικούς στόχους μέχρι το 2026 βασισμένους στη μεθοδολογία αυτής της πρωτοβουλίας.

Θυμίζω ότι σταθήκαμε αρωγοί της πολιτείας, προσφέροντας 500.000 ευρώ για την αναδάσωση και αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος στις πυρόπληκτες περιοχές στη Βόρεια Εύβοια και στις Αφίδνες Αττικής. Παράλληλα, παραμένουμε ενεργοί στην προσπάθεια μείωσης της χρήσης το πλαστικού με συγκεκριμένους στόχους μέχρι το 2025, αλλά και με πρωτοβουλίες για την ανακύκλωση και τη μείωση της απώλειας και σπατάλης τροφίμων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η συνεργασία μας με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, εδώ και τρία χρόνια, στο πλαίσιο της καμπάνιας «Plastic Free Greece» και των δύο μαραθωνίων καινοτομίας ανάπτυξης λύσεων και εφαρμογών, το Sup Free και Sustainability Hackathon. 

Φυσικά, βρισκόμαστε σταθερά δίπλα στους ευπαθείς συμπολίτες μας, αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής τους. Ενώσαμε τις δυνάμεις μας με το Δίκτυο Κοινωνικής Αλληλεγγύης & Αρωγής (Δίκτυο) και το Κέντρο Υποδοχής & Αλληλεγγύης Δήμου Αθηναίων. Έτσι, στηρίζουμε κάθε χρόνο 340 οικογένειες που βρίσκονται κάτω από το όριο της φτώχειας, έχοντας προσφέρει πάνω από 250.000€ σε προϊόντα από το 2020 μέχρι σήμερα. Συνεργαζόμαστε με ΜΚΟ και στηρίζουμε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες σε όλη τη χώρα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο οργανισμός «Το Χαμόγελο του Παιδιού» τον οποίο ενισχύουμε, χρηματικά και προϊοντικά από το 2012. Επί πρόσθετα του έχουμε παραχωρήσει και εξοπλίσει δύο χώρους, στην Επανομή Θεσσαλονίκης και στη Νέα Μάκρη Αττικής, τους οποίους λειτουργούν ως Κέντρα Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας. Σκοπός μας η στήριξη παιδιών και οικογενειών με προβλήματα διαβίωσης. 

Επιπλέον μαζί με τους πελάτες μας έχουμε γεμίσει πάνω από 50.000 καρότσια με τρόφιμα στο πλαίσιο προσφοράς αγάπης «Όλοι μαζί μπορούμε» από το 2011 έως και σήμερα, ενώ συνεργαζόμαστε με τις Τράπεζες Τροφίμων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με τη βοήθεια των οποίων δίνουμε σκοπό και αξία σε προϊόντα ακατάλληλα προς πώληση, αλλά κατάλληλα προς κατανάλωση. 

3.    Μπορείτε να αναφερθείτε στα πιο βασικά σημεία της τελευταίας Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης που δημοσιεύσατε;

«Στην Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης αφηγούμαστε το ταξίδι μας προς ένα καλύτερο αύριο, με συνοδοιπόρους μας τους συνεργάτες μας και τους εταίρους μας και με σταθμούς τα ορόσημα της περιόδου αναφοράς.»

Η τελευταία Έκθεση αφορά στα οικονομικά μας έτη 2019-2020 και αποτελεί την τρίτη κατά σειρά Έκθεση της εταιρείας μας. Σε αυτήν παρουσιάζονται 15 ουσιαστικά θέματα από τα 4 επίπεδα της αλυσίδας αξίας μας. Για να καλύψουμε επαρκώς την ανάλυση της θεματολογίας χρησιμοποιήσαμε περισσότερους από 220 δείκτες. 

Στην τελευταία Έκθεση λοιπόν, γίνεται για πρώτη φορά αναφορά στην κλιματική στρατηγική της εταιρείας μας. Επιπλέον, στην έκδοση αυτή περιλαμβάνονται και παρουσιάζονται τα δεδομένα μιας πιο διευρυμένης παρακολούθησης του ανθρακικού αποτυπώματος της Lidl Ελλάς, σύμφωνα με τις κατηγορίες του Greenhouse Gas (GHG) Protocol. 

Διατυπώνουμε στόχους και δεσμεύσεις στα θέματα που είναι στρατηγικής σημασίας για εμάς και έχουν υψηλή επιχειρηματική συνάφεια. Δεσμευόμαστε στη χρήση πιστοποιημένων κρίσιμων πρώτων υλών στο 100% έως το 2025, στηρίζοντας την προστασία της βιοποικιλότητας.

Παρουσιάζουμε ενέργειες και μετρήσιμα αποτελέσματα στο πλαίσιο της στρατηγικής μας για το πλαστικό, REset Plastic. Περιγράφουμε το πλαίσιο των συνεργασιών μας. Επενδύουμε σε στρατηγικούς εταίρους και παρουσιάζουμε τη συμβολή μας στη στήριξη της κοινωνίας και των συνανθρώπων μας. 

Η βιωσιμότητα για εμάς δεν είναι απλά μία τάση της εποχής. Είναι μία διαχρονική πρόκληση στην οποία ανταποκρινόμαστε εδώ και χρόνια. Διαπερνάει το σύνολο της εταιρικής μας στρατηγικής και της αλυσίδας αξίας μας. Με την Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης λογοδοτούμε με μετρήσιμα αποτελέσματα για το πώς. Για όποιον/όποια επιθυμεί να ανατρέξει σε περισσότερες πληροφορίες, η Έκθεση είναι διαθέσιμη στο corporate site της Lidl Ελλάς.

4.    Παράλληλα τρέχετε και τη μελέτη κοινωνικο-οικονομικού αποτυπώματος. Θέλετε να μας πείτε λίγα λόγια για τα αποτελέσματα που έβγαλε η μελέτη; 

Η διαφάνεια και η εξωστρέφεια είναι έννοιες και αξίες, ιδιαίτερα σημαντικές για εμάς και για τον τρόπο που λειτουργούμε και επιχειρούμε.  Σε αυτό το πλαίσιο ο διάλογος με τα ενδιαφερόμενα μέρη έχει ιδιαίτερη σημασία. Για τον λόγο αυτόν προχωράμε σε ετήσια βάση στην εκπόνηση μίας κοινωνικο-οικονομικής μελέτης, προκειμένου να εξάγουμε και να επικοινωνήσουμε το αποτύπωμα της εταιρείας μας στην οικονομία και την απασχόληση της χώρας, αλλά και την προστιθέμενη αξία που δημιουργείται για την ελληνική κοινωνία. 

«Πρόκειται, λοιπόν, για μία μελέτη που αποτυπώνει την άμεση, έμμεση και επαγόμενη επίδραση της Lidl Ελλάς στην οικονομία της χώρας, τα φορολογικά έσοδα και την απασχόληση.»

Η τελευταία κοινωνικο-οικονομική μελέτη αφορά στο οικονομικό έτος 2021. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης η συνολική συνεισφορά μας στο ΑΕΠ της χώρας ανήλθε στα 830εκ.€ που αντιστοιχεί στο 0,45% του ΑΕΠ της χώρας. Δημιουργούνται 310εκ.€ συνολικά φορολογικά έσοδα από τη δραστηριότητά μας για το κράτος, αποτελώντας το 0,45% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους. Με 6.763 άμεσες θέσεις απασχόλησης, 18.257 έμμεσες και 4.803 επαγόμενες θέσεις απασχόλησης, στηρίζουμε το 0,78% της συνολικής απασχόλησης της χώρας. Ενώ από κάθε άμεση θέση εργασίας μας, υποστηρίζονται 3,4 επιπλέον θέσεις εργασίας στην ελληνική οικονομία. 

Το 2021 υπήρξε μία χρονιά, με ιδιαίτερες κοινωνικό-οικονομικές συνθήκες. Στη Lidl Ελλάς αφουγκραστήκαμε τις αυξημένες ανάγκες των συνανθρώπων μας και της κοινωνίας, προχωρώντας σε νέες συνεργασίες και στηρίζοντας έμπρακτα πρωτοβουλίες με κοινωφελείς, αλλά και περιβαλλοντικούς σκοπούς.

Το αποτέλεσμα των ενεργειών εταιρικής υπευθυνότητας της εταιρείας μας ήταν αξιοσημείωτο, καθώς για πρώτη φορά το συνολικό ποσό που επενδύσαμε σε πρωτοβουλίες για τη στήριξη της κοινωνίας και του περιβάλλοντος σε όλη την ελληνική επικράτεια ξεπέρασε συνολικά τα 1,6 εκ.€. Η συνολική μελέτη είναι διαθέσιμη στον παρακάτω σύνδεσμο: https://corporate.lidl-hellas.gr/responsibility/dimosieuseis/socioecono…

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στα πλαίσια του αφιερώματος «Οι προκλήσεις και οι προσδοκίες των εταιρειών για το 2023»

Δείτε όλο το αφιέρωμα

Image
Β. Αδαμίδου: Στη Lidl Ελλάς βαδίζουμε προς ένα καλύτερο αύριο με τη δύναμη των αξιών ESG
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Αρθρογράφος
Επικεφαλίδα

Η Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς περιγράφει τα βασικά αποτελέσματα από την τελευταία Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης που δημοσίευσαν αλλά και από την πρόσφατη μελέτη κοινωνικο-οικονομικού αποτυπώματος που έβγαλαν, για τη στρατηγική που έχουν γύρω από τους πυλώνες ESG, αλλά και τις δράσεις εταιρικής υπευθυνότητας που υλοποιούν.