Ακτιβιστές «κόλλησαν» πάνω σε πίνακα του Βαν Γκογκ διαμαρτυρόμενοι για την κλιματική αλλαγή

Body

Δύο ακτιβιστές – μέλη της οργάνωσης «Just Stop Oil» κόλλησαν τις παλάμες τους πάνω στον πίνακα «Ανθισμένες Ροδακινιές» του Βίνσεντ βαν Γκογκ, με σκοπό να διαμαρτυρηθούν σχετικά με την κλιματική αλλαγή. Αυτό έγινε μια μέρα αφότου άλλα μέλη της ίδιας οργάνωσης έκαναν κάτι αντίστοιχο σε ένα έργο τέχνης του Οράτιου Μακάλοχ σε μουσείο στη Γλασκώβη και συνελήφθησαν.

.

Η αρχική ιδέα, σύμφωνα με τους διαδηλωτές, ήταν να παροτρυνθούν τα ιδρύματα τέχνης να ενωθούν μαζί τους στο αίτημα κατά των νέων βρετανικών πρότζεκτ για τα ορυκτά καύσιμα.

«Δεν θέλουμε να το κάνουμε αυτό», ανέφερε συγκεκριμένα ο 21χρονος Λούις ΜακΚένι, ο ένας από τους δύο ακτιβιστές που κόλλησαν τα χέρια τους στον πίνακα του Βαν Γκογκ, σε βίντεο που δημοσίευσε η ίδια η οργάνωση «Just Stop Oil».

«Είναι ανήθικο για τα πολιτιστικά ιδρύματα να στέκονται δίπλα στις κυβερνήσεις και να παρακολουθούν την ώρα που η κοινωνία μας καταρρέει», συνέχισε. «Οι γκαλερί πρέπει να κλείσουν. Οι διευθυντές καλλιτεχνικών ιδρυμάτων πρέπει να καλέσουν την κυβέρνηση να σταματήσει αμέσως όλα τα νέα πρότζεκτ για ορυκτά καύσιμα».

Σύμφωνα με την «Just Stop Oil», το βουκολικό τοπίο του Βαν Γκογκ στοχοποιήθηκε επειδή η περιοχή που απεικονίζει στην Προβηγκία μπορεί σύντομα να αντιμετωπίσει σοβαρή ξηρασία.

Πλάνα που μοιράστηκε η ομάδα διαμαρτυρίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνουν την αστυνομία του Λονδίνου να ανεβαίνει τις σκάλες της Courtauld Gallery, προκειμένου να συλλάβει τους διαδηλωτές.

«Ένα έργο τέχνης λαμβάνει αυτή την προστασία και την ανησυχία του κράτους», έγραφε η λεζάντα που συνόδευε το βίντεο. «Ενώ οι λαοί στην Αιθιοπία, τη Σομαλία, την Ινδία, το Πακιστάν, τις ΗΠΑ, την Αυστραλία (για να αναφέρουμε μερικούς) που υποφέρουν από την κλιματική αλλαγή ΤΩΡΑ αγνοούνται και αφήνονται στην τύχη τους». «Τι είναι πιο σημαντικό; Αυτή η ζωγραφιά; Ή ένα μέλλον;».

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Δευτερεύων χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Επικεφαλίδα

Η αρχική ιδέα, σύμφωνα με τους διαδηλωτές, ήταν να παροτρυνθούν τα ιδρύματα τέχνης να ενωθούν μαζί τους στο αίτημα κατά των νέων βρετανικών πρότζεκτ για τα ορυκτά καύσιμα.