Culture

Η Amazonian fashion κάνει δήλωση στο COP30: Η Normando φέρνει την τέχνη, τη βιοτεχνολογία και την ταυτότητα του δάσους

Μέσα στον θόρυβο των διαδηλώσεων, τις δύσκολες διαπραγματεύσεις και την πολιτική ένταση του COP30 στο Μπελέμ, μια φωνή από τον ίδιο τον Αμαζόνιο καταφέρνει να ξεχωρίσει. Η τοπική fashion brand Normando, των Μάρκο Νορμάντο και Εμίδιο Κοντέντε, δεν παρουσιάζει απλώς ρούχα — παρουσιάζει μια πολιτισμική τοποθέτηση, μια σύγχρονη μορφή διαμαρτυρίας, μια πρόταση για το μέλλον της μόδας μέσα από το ίδιο το δάσος.

.

Η τέχνη μετρά τις δικές της εκπομπές: η Gallery Climate Coalition δείχνει ότι ο κόσμος των εικαστικών μπορεί να αλλάξει πορεία

Η συζήτηση για το κλίμα μπορεί να μοιάζει μακρινή όταν μιλάμε για γκαλερί, μουσεία και εκθέσεις, αλλά ο κόσμος της τέχνης αφήνει ίχνος μεγαλύτερο απ’ όσο παραδέχεται δημοσίως. Αυτό ακριβώς αναδεικνύει η νέα πενταετής έκθεση της Gallery Climate Coalition (GCC), η οποία δείχνει ότι η δημιουργική βιομηχανία μπορεί να μειώσει δραστικά το αποτύπωμά της — αρκεί να το αποφασίσει.

.

“Φως” από τη ΔΕΗ στη νέα γενιά του ελληνικού κινηματογράφου

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, η ΔΕΗ «φώτισε» το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, επιβεβαιώνοντας την πάγια δέσμευσή της να στηρίζει την τέχνη και τη δημιουργικότητα που εμπνέουν και προάγουν την κοινωνία.

.

«Οι Αόρατοι της Γης» Σμαρώ Τζενανίδου Έκθεση ζωγραφικής

Μπορεί μια ζωγραφική δουλειά να αλλάξει τη ματιά μας για όσα συμβαίνουν στον κόσμο; Μπορεί να ευαισθητοποιήσει και να κινητοποιήσει συνειδήσεις; Η νέα δουλειά της Σμαρώς Τζενανίδου που εγκαινιάζεται στις 18 Νοεμβρίου 2025 στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης επιχειρεί να φέρει στο προσκήνιο μια ιδιαίτερη πτυχή της κλιματικής αλλαγής που εστιάζει στον άνθρωπο: την αναγκαστική μετακίνηση πληθυσμών.

,

Νέα σειρά anime στην Ιαπωνία επιχειρεί να ευαισθητοποιήσει τη νεολαία για την κλιματική κρίση

Η NHK Enterprises παρουσιάζει τον Νοέμβριο τη σειρά κινουμένων σχεδίων «Future Kid Takara», που θα προβληθεί από το NHK Educational TV με στόχο να εκπαιδεύσει μαθητές δημοτικού για την κλιματική αλλαγή και τις συνέπειές της.

.

Το Κέντρο Αειφορίας γιόρτασε τα 20 χρόνια του με την παρουσίαση του βιβλίου “Practical Sustainability Strategies”

Με αφορμή τη συμπλήρωση 20 χρόνων διεθνούς δράσης και ηγετικής παρουσίας στη Βιώσιμη Ανάπτυξη, το Κέντρο Αειφορίας (CSE) πραγματοποίησε την Τετάρτη 8 Οκτωβρίου στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας στην Κηφισιά την επίσημη παρουσίαση της 3ης έκδοσης του διεθνώς αναγνωρισμένου βιβλίου “Practical Sustainability Strategies: How to Gain a Competitive Advantage” του Νίκου Αυλώνα  Προέδρου και Ιδρυτή του CSE.

Η επιστήμη στο στόχαστρο: Το νέο βιβλίο των Michael Mann και Peter Hotez

Δύο από τους πιο γνωστούς επιστήμονες των ΗΠΑ, ο κλιματολόγος Michael Mann και ο ειδικός στις λοιμώδεις ασθένειες Peter Hotez, υποστηρίζουν πως το μέλλον του ανθρώπινου πολιτισμού βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι. Στο βιβλίο τους Science Under Siege περιγράφουν μια “αντι-επιστημονική απειλή μυθικών διαστάσεων” που, όπως προειδοποιούν, μπορεί να οδηγήσει σε ανεξέλεγκτη κλιματική καταστροφή και νέες πανδημίες.

.

Κλιματική αλλαγή: Ο Ian McEwan φαντάζεται τον κόσμο που αφήσαμε να χαθεί

Ο Ian McEwan, ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους Βρετανούς συγγραφείς, επιστρέφει με το νέο του μυθιστόρημα What We Can Know, μια αφήγηση που τοποθετείται έναν αιώνα από σήμερα, στο έτος 2119. Πρόκειται για ένα δυστοπικό αλλά και βαθιά ανθρώπινο χρονικό ενός πλανήτη που έχει ήδη υποκύψει στις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής.

.

Η ταινία για την κλιματική αλλαγή «The Wolves Always Come at Night» είναι η πρόταση της Αυστραλίας για Όσκαρ

Η Αυστραλία επέλεξε το δράμα της Γκαμπριέλ Μπρέιντι (Gabrielle Brady), με θέμα το κλίμα και τιτλο «The Wolves Always Come at Night» υποψήφια για την κατηγορία Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους στα Όσκαρ του 2026.

.

Business Model Canvas: το νέο βιβλίο του Γεράσιμου Τζαμαρέλου δίνει απαντήσεις στον επιχειρηματία

Αν έπρεπε να περιγράψεις σε κάποιον την επιχείρησή σου μέσα σε δύο λεπτά, τι θα του έλεγες; Θα το καταλάβαινε;

.

Το βιβλίο αυτό γράφτηκε γιατί όλοι μας, κάποια στιγμή, βρεθήκαμε σε αυτό το σημείο. Να προσπαθούμε να ενώσουμε ιδέες, ανάγκες, «νούμερα» και όραμα... σε ένα χαρτί που να βγάζει νόημα.

Γι’ αυτό, έχουμε το Business Model Canvas.

Δεν είναι άλλη μία θεωρία, αλλά ένας καθαρός καμβάς που ρωτάει:

Τι αξία προσφέρεις;