λιανεμπόριο

Bain & Company: Πόσο ακριβότερα είναι διατεθειμένοι οι καταναλωτές να πληρώσουν για βιώσιμα προϊόντα

Καθώς τα ακραία καιρικά φαινόμενα προκαλούν αυξανόμενες περιβαλλοντικές ανησυχίες σε όλο τον κόσμο, νέα μελέτη από την Bain & Company δείχνει ότι περισσότερο από το 60% των επιχειρήσεων είναι εκτός τροχιάς για να επιτύχουν τους τρέχοντες στόχους βιωσιμότητας τους. Η πρόοδος θα απαιτήσει συνδυασμό τεχνολογίας, πολιτικής και αλλαγής συμπεριφοράς. Μια ολοένα και πιο συνειδητή βάση καταναλωτών και εργαζομένων μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμη.

.

Πώς μπορούν οι 6 μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερμάρκετ του κόσμου να σώσουν τον πλανήτη

Μια και μόνο στροφή κατά 50% από το κρέας σε φυτικές πρωτεΐνες από έξι μεγάλους retailers, όπως την Carrefour, τη Lidl, την Ahold Delhaize, την Tesco, τη CP All της Ταϊλάνδης και τον κολοσσό των υπηρεσιών εστίασης Sodexo, θα μείωνε τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 31,6 εκατομμύρια τόνους ετησίως.

.

Έρευνα ΙΕΛΚΑ: Πληθωρισμός, κόστος ενέργειας και κλιματική αλλαγή οι κύριες ανησυχίες των καταναλωτών

Ερευνα σε δείγμα 1.044 καταναλωτών πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) την περίοδο 25-31 Οκτωβρίου, η οποία έδειξε ότι ο πληθωρισμός αποτελεί το νούμερο ένα πρόβλημα για τους καταναλωτές (82%), με το κόστος ενέργειας (53%) και την κλιματική αλλαγή (21%) να ακολουθούν.

.

Έρευνα Tetra Pak Index 2023: Οι climatarians είναι η νέα τάση

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα Index της Tetra Pak για τις καταναλωτικές συνήθειες, οι αγορές τροφίμων των καταναλωτών επηρεάζονται άμεσα από τον αντίκτυπο που αυτά έχουν στην υγεία τους, αλλά και το περιβάλλον. Οι «climatarians», όπως είναι γνωστοί οι περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένοι καταναλωτές, είναι πρόθυμοι να αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες για να προστατεύσουν τον πλανήτη.

ΕΥ: Η αύξηση του κόστους ζωής παγκοσμίως, απομακρύνει τους καταναλωτές από τα βιώσιμα brands

Οι καταναλωτές παγκοσμίως εξακολουθούν να περιορίζουν τις δαπάνες τους, καθώς προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που δημιουργεί ο πληθωρισμός, με το 94% των ερωτηθέντων σε σχετική έρευνα της EY να ανησυχούν για την αύξηση του κόστους ζωής.

.

Καύσωνας και πυρκαγιές δυσκολεύουν τον στόχο των 7 δισ. στις εκπτώσεις

H ένδυση και η υπόδηση είχαν και φέτος την πρωτοκαθεδρία στις προτιμήσεις των καταναλωτών στις τακτικές εκπτώσεις διατηρώντας διπλό θετικό πρόσημο σε κύκλο εργασιών και όγκο πωλήσεων». Αυτό σημείωσε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης προσθέτοντας: «Ας εκμεταλλευτούμε το τελευταίο δεκαήμερο των θερινών εκπτώσεων».

.

Συγκεκριμένα ο κ. Κορκίδης δήλωσε:

Για τέταρτη χρονιά η Lidl Ελλάς ξεχωρίζει για τις υψηλές επιδόσεις της στον Δείκτη Εταιρικής Ευθύνης CR Index

Ανάμεσα στις 15 κορυφαίες επιχειρήσεις που κατέγραψαν εξαιρετικές επιδόσεις βάσει των διεθνών κριτηρίων αξιολογήσεων CR Index, βρίσκεται η Lidl Ελλάς, η οποία υπήρξε η μοναδική εταιρεία του κλάδου της που επιβραβεύεται για τέταρτη χρονιά με Silver βραβείο, αλλά και τιμητικό έπαινο για τις δράσεις της για την κοινωνία, σύμφωνα με τα 100 κριτήρια ESG του Δείκτη Εταιρικής Ευθύνης CR Index.

O ρόλος του λιανεμπορίου στην πράσινη μετάβαση

Τα βήματα για την επίτευξη και στη χώρα μας των στόχων που έχει θέσει διεθνώς το λιανεμπόριο για τη δραστική μείωση των εκπομπών άνθρακα συζητήθηκαν σε εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν στην Αθήνα, η ΕΣΕΕ και η EuroCommerce, στο πλαίσιο της εκστρατείας Race to Zero.

.

Βρετανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ αφαιρεί τις ημερομηνίες λήξης για έναν σοβαρό περιβαλλοντικό λόγο

Η βρετανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Waitrose θα αφαιρέσει την ημερομηνία ελάχιστης διατηρησιμότητας από 500 συσκευασμένα φρέσκα φρούτα και λαχανικά σε μια προσπάθεια να περιορίσει τη σπατάλη τροφίμων.

.

PwC: Πώς ο πληθωρισμός αλλάζει τις καταναλωτικές συνήθειες

Έτοιμοι να κάνουν ριζικές αλλαγές στις αγοραστικές τους συνήθειες, ως απάντηση στις διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και στην άνοδο του πληθωρισμού, δηλώνουν οι καταναλωτές, ειδικότερα όσοι αντιμετωπίζουν προβλήματα που σχετίζονται με τη διανομή και τη διαθεσιμότητα των προϊόντων.

.

Τα παραπάνω προκύπτουν από την έρευνα Global Consumer Insights Survey της PwC, που διεξήχθη σε δείγμα 9069 καταναλωτών από 25 διαφορετικές χώρες.