Σιάμισιης (Helleniq Energy): Ο στόχος για EBITDA και τα σχέδια για γεωτρήσεις

Body

Τη νέα στρατηγική και τους στόχους της Helleniq Energy για την επόμενη δεκαετία παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος, Ανδρέας Σιάμισιης, μιλώντας σήμερα στη ετήσια συνέλευση των μετόχων της εταιρείας, με έμφαση τις επενδύσεις τόσο στα διυλιστήρια και τις έρευνες υδρογονανθράκων όσο και στις ανανεώσιμες πηγές και το φυσικό αέριο.

.

Παρουσιάζοντας την πορεία της εταιρείας τα τελευταία χρόνια σημείωσε ότι έχει υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με το 2024 «χωρίς να ζητήσουμε κεφάλαια από τους μετόχους, κάτι που πιθανόν σε κάποια φάση να πρέπει να το κάνουμε». Ο κ. Σιάμισιης σκιαγράφησε τη στρατηγική για τα επόμενα χρόνια τονίζοντας ότι τα επόμενα 5-10 χρόνια ο στόχος είμαι η αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA) σε 1,5 δισ. ευρώ που μπορεί να φτάνει ακόμη και στα 2,5 και 3 δισ. ευρώ, από 1 δισ. σήμερα, στο πλαίσιο του νέου στρατηγικού σχεδίου Vision 2030, το οποίο θα αποτελέσει τον οδικό χάρτη του ομίλου για την επόμενη δεκαετία. Η στρατηγική θα στηρίζεται σε έναν συνδυασμό επενδύσεων στην καθαρή ενέργεια και τον εξηλεκτρισμό, ενίσχυσης των παραδοσιακών δραστηριοτήτων διύλισης και εμπορίας, ανάπτυξης του trading, επέκτασης των δικτύων και αξιοποίησης νέων τεχνολογιών.

Παράλληλα, προανήγγειλε την πρώτη ερευνητική γεώτρηση στην Ελλάδα μετά από περίπου 40 χρόνια στις αρχές του 2027. Οπως επισήμανε, αν πάνε όλα καλά, στην επόμενη γενική συνέλευση των μετόχων το 2027 θα έχουμε τα αποτελέσματα της γεώτρησης στο μπλοκ 2 (ΒΔ Ιόνιο) και σεισμικά δεδομένα από τις περιοχές νότια της Κρήτης και της Πελοποννήσου. Ο κ. Σιάμισιης υπογράμμισε τις συνεργασίες με τις αμερικανικές Exxon και Chevron στον τομέα των ερευνών για τις οποίες -όπως είπε- οι προσπάθειες ξεκίνησαν πριν από χρόνια και εξασφαλίζουν τη διαχείριση του ρίσκου.

«Δεδομένου ότι μια γεώτρηση όπως αυτή στο «μπλοκ 2» που θα γίνει στις αρχές του 2027 κοστίζει από 60 έως 100 εκατ. δολάρια, αν κάνουμε 10 γεωτρήσεις θα χρειαζόταν 1 δισ.», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σιάμισισης, επισημαίνοντας ότι θα ακολουθηθεί μια αυστηρή στρατηγική διαχείρισης του επενδυτικού κινδύνου. Πρόσθεσε ακόμη ότι η εταιρεία θα ζητήσει παράταση της ερευνητικής περιόδου για το μπλοκ «Ιόνιο», δυτικά της Ηπείρου, στο οποίο η Helleniq παραμένει μέχρι στιγμής μοναδικός μέτοχος.

Σημείωσε δε με έμφαση ότι παρά τον εξηλεκτρισμό και την πολιτική της ενεργειακής μετάβασης οι υδρογονάνθρακες θα παραμείνουν στο μείγμα 32% το 2050, καθώς η ζήτηση ενέργειας συνεχίζει να αυξάνεται. «Όποιος θεωρεί ότι οι υδρογονάνθρακες δεν έχουν μέλλον, θα ξεμείνει από ενέργεια», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Σιάμισης έκανε εκτενή αναφορά στη συμβολή της εταιρείας στη διασφάλιση ενεργειακής επάρκειας κατά τη διάρκεια των διεθνών κρίσεων, σε αντίθεση με άλλες χώρες της Ευρώπης που αντιμετώπισαν ζητήματα εφοδιασμού κυρίως σε αεροπορικά καύσιμα. Ενώ αναφερόμενος στις τιμές τόνισε πως οι Έλληνες καταναλωτές δεν αντιμετωπίζουν υψηλότερες τιμές από την Ευρώπη «χωρίς να λέω ότι είναι φθηνή η ενέργεια και ότι δεν υπάρχει το φαινόμενο οι τιμές να πέφτουν αργά και να ανεβαίνουν γρήγορα».

Τέλος, άσκησε κριτική στην αμφισημία της ΕΕ ως προς τις επενδύσεις σε υδρογονάνθρακες, στο υψηλό κόστος λειτουργίας που συνεπάγεται το ευρωπαϊκό πλαίσιο για τις επιχειρήσεις του κλάδου αλλά και στις καθυστερήσεις σε αδειοδότηση, χωροταξία κλπ. στη χώρα μας για επενδύσεις σε ΑΠΕ και μπαταρίες.

Αρθρογράφος
Κύριος χαρακτηρισμός περιεχομένου
Image
Επικεφαλίδα

Προανήγγειλε την πρώτη ερευνητική γεώτρηση στην Ελλάδα μετά από περίπου 40 χρόνια στις αρχές του 2027.