Ο μετασχηματισμός της ΔΕΗ σε μία σύγχρονη, κερδοφόρα και υγιή επιχείρηση συνεχίζεται τόσο στον τομέα της Παραγωγής και της Εμπορίας, αλλά και στα θέματα Εταιρικής Διακυβέρνησης. Η ΔΕΗ, ως εισηγμένη ΑΕ υιοθετεί τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές σε θέματα ανάπτυξης εταιρικής κουλτούρας και διακυβέρνησης, τα οποία αποτελούν και έναν από τους βασικότερους δείκτες για την αξιολόγησή της από τους διεθνείς επενδυτές.
Σε αυτό το πλαίσιο, το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας ενέκρινε στις 29 Ιουνίου 2021, σειρά πολιτικών αναβάθμισης των πρακτικών Εταιρικής Διακυβέρνησης, Συμμόρφωσης και Δεοντολογικής Συμπεριφοράς (Ethics & Compliance).
Συγκεκριμένα εγκρίθηκαν:
- Ο κανονισμός λειτουργίας της Επιτροπής Υποψηφιοτήτων, Αποδοχών και Προσλήψεων, σε συνέχεια των σχετικών αποφάσεων της Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων. Υπενθυμίζεται ότι η αρμοδιότητα της εν λόγω Επιτροπής, κυμαίνεται από την πολιτική Αμοιβών και Προσλήψεων σύμφωνα με τους Ν4643/2019 και Ν.4548/2018, έως τον εντοπισμό κατάλληλων για εκλογή μελών ΔΣ, σύμφωνα με το Ν.4706/2020.
- Η πολιτική και διαδικασία περιοδικής αξιολόγησης του Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου της ΔΕΗ από ανεξάρτητο αξιολογητή. Το Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου της Εταιρείας περιλαμβάνει το σύνολο των εσωτερικών ελεγκτικών μηχανισμών και διαδικασιών, που διέπουν την Εταιρεία, συμπεριλαμβανομένων των μονάδων Διαχείρισης Κινδύνων, Εσωτερικού Ελέγχου και Κανονιστικής Συμμόρφωσης.
- Η πολιτική Εκπαίδευσης των Μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στο ρόλο τους και στην άσκηση των αρμοδιοτήτων τους. Η πολιτική Εκπαίδευσης περιλαμβάνει εκτός από την εισαγωγική κατάρτιση και εκπαίδευση και διαδικασία συνεχούς επιμόρφωσης.
- Η διαδικασία Γνωστοποίησης τυχόν Σχέσεων Εξάρτησης Ανεξάρτητων Μη Εκτελεστικών Μελών του ΔΣ.
- Υπενθυμίζεται ότι στην πρόσφατη Έκτακτη Γενική Συνέλευση των Μετόχων εγκρίθηκε η πολιτική καταλληλότητας των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, σύμφωνα με το Ν. 4706/2020.
Επιπλέον, σε πρόσφατα Διοικητικά Συμβούλια, εγκρίθηκαν, επίσης:
- Η εκκίνηση προγράμματος Ethics & Compliance, στο οποίο θα περιλαμβάνονται συγκεκριμένες πολιτικές για την αντιμετώπιση φαινομένων διαφθοράς και την υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών δεοντολογικής συμπεριφοράς, καθώς και
- Η δημιουργία πλατφόρμας καταγγελιών για περιστατικά διαφθοράς αλλά και περιστατικά διακρίσεων και παρενοχλήσεων, σε συνεργασία με τη «Διεθνή Διαφάνεια».
Tο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας ενέκρινε μία σειρά πολιτικών αναβάθμισης των πρακτικών Εταιρικής Διακυβέρνησης, Συμμόρφωσης και Δεοντολογικής Συμπεριφοράς.