Την πρώτη ημέρα του συνεδρίου Reimagine Tourism της Καθημερινής, ο Δημήτρης Σακίπης, Partner του τομέα Βιωσιμότητας της PwC μιλώντας στο πάνελ για τις νομοθεσίες βιωσιμότητας έκανε μια πολύ ενδιαφέρουσα εισήγηση σχετικά με την επιβράδυνση των βιώσιμων πολιτικών, αλλά και τις ευκαιρίες των επιχειρήσεων στο «πράσινο» μέλλον.
.
Ερωτηθείς εάν οι πολιτικές ΗΠΑ και ευρωπαϊκών κυβερνήσεων για την επιβράδυνση της απανθρακοποίησης δημιουργούν ένα τοίχο απέναντι στην εξέλιξη της βιωσιμότητας των επιχειρήσεων, ο κ. Σακίρης δήλωσε πως «αν κάποιος πιστεύει σήμερα ότι δεν υπάρχει pushback, τότε δεν έχει ρεαλιστική εικόνα της κατάστασης. «Η Ευρώπη προσπάθησε να νομοθετήσει έτσι ώστε να είναι υποχρεωτική η δημοσίευση στοιχείων βιωσιμότητας. Μετά την έκθεση Ντράγκι, όμως, αμφισβητήθηκε όλο το κόστος που προκύπτει απ΄τη διαδικασία της συλλογής και της δημοσιοποίησης στοιχείων. Μάλιστα, τα τελευταία δεδομένα από την Ευρώπη λένε ότι το κόστος είναι περίπου €8δις. και προχώρησε στην απλούστευση Omnibus», ανέφερε κ. Σακίρης.
Από την υπερ-ρύθμιση στην υπερ-απλούστευση
Κατά την εκτίμησή του η εικόνα της Ευρώπης σχετικά με τις νομοθεσίες βιωσιμότητας είναι ένα σύστημα το οποίο αναζητά την ισορροπία, και μάλιστα ο ίδιος δηλώνει αισιόδοξος πως η ισορροπία θα βρεθεί. «Πήγαμε από το ένα άκρο της υπερ-ρύθμισης στο άλλο άκρο της υπερ-απλούστευσης σ’αυτό το θέμα. Αλλά είμαι αισιόδοξος ότι το σύστημα θα βρει την ισορροπία» υπογράμμισε.
Αναφορικά με τις εκθέσεις βιωσιμότητας αναφέρθηκε σε πρόσφατη έρευνα της PwC Ελλάδας, η οποία παρουσίασε πως ο μέσος όρος έκτασης των εκθέσεων είναι από 60 μέχρι 350 σελίδες. «Το reporting είναι το τελευταίο κομμάτι σε ένα ταξίδι βιωσιμότητας ενός οργανισμού. Μακάρι να ελευθερωθούν οι πόροι ώστε οι οργανισμοί να επενδύσουν σε πραγματικά θέματα», επεσήμανε θέλοντας να τονίσει τη σημασία της αλλαγής πρακτικών αντί της απλής καταγραφής δεδομένων.
Βιωσιμότητα και δημιουργία αξίας
Σχετικά με την δημιουργία αξίας μέσω της βιωσιμότητας ανέφερε πως δεν είναι μια νέα τακτική για τις επιχειρήσεις, ειδικά του τουριστικού τομέα. Συγκεκριμένα σημείωσε πως αξία, πέραν από τις οικονομικές επιδόσεις και την ανάπτυξη, δημιουργεί και η θωράκιση απέναντι σε φυσικές καταστροφές, και η ασφάλεια έναντι της διαφθοράς. «Αυτά δεν είναι μια καινούργια ιδέα, υπήρχαν ειδικά στον τουριστικό κλάδο εδώ και δεκαετίες. Το γεγονός ότι βάζουμε μια ομπρέλα, σε ένα μπλοκ που ονομάζεται «βιώσιμη ανάπτυξη» βοηθά ώστε να βελτιώσουμε την επίδοση των οργανισμών, ανεξαρτήτως του μεγέθους της επιχείρησης» δήλωσε.
Ο Partner της PwC Greece παρευρέθηκε στο συνέδριο Reimagine tourism και αναφέρθηκε στην εξέλιξη των πολιτικών βιωσιμότητας, καθώς και στη δημιουργία αξίας μέσα από αυτές.