Οι εταιρείες βλέπουν την επένδυση στη βιωσιμότητα ως κόστος

Submitted by jmantzikos on Tue, 11/01/2022 - 10:10

Ο Simone Cipriani, αξιωματούχος των Ηνωμένων Εθνών και ιδρυτής της πρωτοβουλίας Ethical Fashion Initiative of the International Trade Centre εξήγησε τι ακριβώς προσφέρει το παραπάνω πρόγραμμα και εστίασε στο πώς η αξιοπρεπής εργασία μπορεί να συμβάλλει στη βιωσιμότητα στη μόδα.

«Η περιβαλλοντική και κοινωνική βιωσιμότητα είναι δύο όψεις από το ίδιο πράγμα. Στο τέλος της ημέρας αν καταστρέψουμε τον πλανήτη δεν θα υπάρχει ζωή και οργανωμένη κοινωνία. Για εμάς, όμως, η κοινωνική βιωσιμότητα είναι κυρίως συνδεδεμένη με τις υγιείς και τίμιες συνθήκες εργασίας. Η αξιοπρεπής εργασία είναι μία πολιτική των Ηνωμένων Εθνών και του Διεθνούς Εργατικού Δικαίου βασισμένη στη συνθήκη ανθρωπίνων δικαιωμάτων και στον διεθνή νόμο για τα εργασιακά δικαιώματα. Πηγαίνει μαζί με τον μισθό που επαρκεί για τη διαβίωση, ο οποίος δεν έχει να κάνει μόνο με το πόσο πληρώνεις έναν άνθρωπο, αλλά με τη δυνατότητα να τον κάνεις τόσο παραγωγικό, ώστε να μπορεί να έχει έναν τέτοιο μισθό. Είναι, με άλλα λόγια, μια επένδυση στο ανθρώπινο κεφάλαιο.

Για να έρθουμε στη δουλειά μας, – το πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών- εφαρμόζουμε το παραπάνω concept στο να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας για γυναίκες που ζουν σε περιθωριοποιημένες περιοχές και μέρη που επηρεάζονται από διαμάχες ή συνθήκες φτώχειας. Δημιουργούμε θέσεις εργασίας εφαρμόζοντας τα παραπάνω στοιχεία και φτιάχνοντας μία βιομηχανία προμηθειών για τη παγκόσμια βιομηχανία με τέτοιο τρόπο που οι γυναίκες μπορούν να συγκεντρωθούν σε ομάδες και στη συνέχεια μέσω κοινωνικών επιχειρήσεων που διευθύνουν εκείνες, έχουν ένα σημείο επαφής, για να μπορούν να παράγουν και να εμπορεύονται με διεθνή brand. Αυτή η κίνηση, λοιπόν, είναι βασισμένη στη συνθήκη ανθρωπίνων δικαιωμάτων, στο Διεθνές Εργατικό Δίκαιο, αλλά και στην αρχή για το μισθό που αναφέραμε. Γιατί;

Επειδή αυτός ο μισθός, δηλαδή το μεροκάματο, είναι εκείνος που χρειάζεται για να ζει κάποιος αξιοπρεπώς. Συνήθως, είναι υψηλότερος από τον κατώτατο μισθό που ορίζει μία κυβέρνηση. Για να καταφέρεις να πείσεις τους ανθρώπους να προσπαθήσουν να κατακτήσουν αυτόν τον μισθό πρέπει να επενδύσεις στην παραγωγικότητά τους. Δεν μπορείς απλώς να πληρώνεις, πρέπει οι άνθρωποι να γίνουν παραγωγικοί, ώστε να έχεις και εσύ κέρδη.

Οπότε, η επένδυση σε ανθρώπους και στην ευημερία τους είναι κάτι που αλλάζει και το ανθρώπινο, αλλά και το κοινωνικό κεφάλαιο. Επειδή, η επένδυση στον άνθρωπο έχει να κάνει με τη κατάρτιση, την εκπαίδευση, την περίθαλψη, στη συνταξιοδότηση, στην κοινωνική πρόνοια, με όλα. Αν καταφέρεις να “κινήσεις” όλα αυτά, μπορείς να αλλάξεις την κοινωνία από μέσα. Εφαρμόζοντας, λοιπόν, αυτές τις αρχές καταφέραμε ένας μεγάλος αριθμός γυναικών να γίνει παραγωγικός, να αποκτήσει πρόσβαση σε ένα αξιοπρεπές μεροκάματο, να ξεκινήσει την αλλαγή στις κοινωνίες του και να γίνει προμηθευτής σε brands όπως ο Armani, o Versace, η Stella McCartney, η Vivienne Westwood, έχουμε πελάτες σε όλο τον κόσμο. Είναι ένα επαγγελματικό μοντέλο που φέρνει σε επαφή αυτούς τους παραγωγούς με μικρούς σχεδιαστές, σε τοπικό επίπεδο. Επειδή, επιπλέον, τρέχουμε μια δράση για τους σχεδιαστές από την Αφρική, που έχουν φτιάξει τη δική τους γραμμή παραγωγής.

Το θέμα είναι να έχουμε έναν κοινωνικό ισολογισμό. Θέλουμε γυναίκες που θα κερδίζουν τα δικά τους χρήματα και θα γίνονται ανεξάρτητες. Θέλουμε οι σχεδιαστές να συμμετέχουν σε αυτό το δίκτυο, σε αυτόν τον στόχο. Το εφαρμόζουμε ήδη σε διάφορα ιταλικά brand μόδας.

Τέλος, πολύ σημαντικό είναι κάθε φορά που θέλετε να εφαρμόσετε το παραπάνω μοντέλο, να ελέγχετε ότι όλα γίνονται σωστά. Για να συμβεί αυτό πρέπει να διεξάγετε αξιολογήσεις για τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Αν το αποτέλεσμα των αξιολογήσεων είναι θετικό, τότε ό,τι κάνετε είναι σωστό. Αν όχι, τότε ό,τι κι αν δοκιμάσετε δεν θα έχει αποτέλεσμα».

Image
©ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ειπώθηκε από:
Simone Cipriani