ναυτιλία

Η ναυτιλία στρέφεται σε εναλλακτικά καύσιμα μετά το 2030, προβλέπουν στελέχη

Η μετάβαση της ναυτιλίας σε καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα αναμένεται να επιταχυνθεί μετά το 2030, καθώς τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών τίθενται σε εφαρμογή, εκτίμησαν στελέχη μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών μιλώντας στο συνέδριο APPEC στη Σιγκαπούρη.

.

Μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας η πρόοδος αναμένεται να παραμείνει σταδιακή, καθώς οι εταιρείες καλούνται να ισορροπήσουν ανάμεσα στην αστάθεια του εμπορίου και τη γεωπολιτική αβεβαιότητα. Ωστόσο, η πραγματική στροφή σε εναλλακτικά καύσιμα εκτιμάται ότι θα σημειωθεί την περίοδο 2030–2040.

EU ETS: «Ο ρυπαίνων πληρώνει» – 2,9 δισ. δολάρια για τη ναυτιλία τον Οκτώβριο του 2025

Αντιμέτωπη με τον πρώτο οικονομικό «λογαριασμό» από την ένταξή της στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της ΕΕ (EU ETS), το βασικό εργαλείο της Ένωσης για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου, που εφαρμόζει την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», είναι η ναυτιλιακή βιομηχανία της Ευρώπης.

.

Στο επίκεντρο βρίσκεται η πλατφόρμα MRV (Monitoring, Reporting and Verification) της ΕΕ, το σύστημα παρακολούθησης, αναφοράς και επαλήθευσης εκπομπών που θεσπίστηκε ειδικά για τη ναυτιλία.

Σε λειτουργία το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής e-methanol στον κόσμο

Το πρώτο εμπορικής κλίμακας εργοστάσιο παραγωγής e-methanol στον κόσμο τέθηκε σε λειτουργία στη Δανία σήμερα (13/5), σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.

.

Ο ναυτιλιακός κολοσσός Maersk έχει ήδη δεσμευτεί να αγοράσει μέρος της παραγωγής, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο χαμηλών εκπομπών άνθρακα για τον στόλο των πλοίων της.

Εκδήλωση για την απο-ανθρακοποίηση της ναυτιλίας και τον ρόλο των λιμένων στην περιοχή Αδριατικής

κδήλωση με θέμα «Η απο-ανθρακοποίηση της ναυτιλίας και ο ρόλος των λιμένων στην περιοχή της Αδριατικής - Ιονίου», πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας της Πρωτοβουλίας Αδριατικής - Ιονίου (ΠΑΙ) για την περίοδο 2024-2025.

Σε εξέλιξη επενδυτικό πρόγραμμα αναβάθμισης των τουριστικών μαρίνων ύψους 139εκατ.ευρώ

Η αναβάθμιση των ελληνικών τουριστικών μαρίνων και η άρση των αδειοδοτικών εμποδίων βρέθηκαν στο κέντρο της χθεσινής ημερίδας της  Ένωσης Μαρίνων Ελλάδος με την παρουσία σημαντικών stakeholders του χώρου της ναυτιλίας. Στην ημερίδα παρουσιάστηκε σχετική μελέτη του ΕΚΠΑ για λογαριασμό της Ε.ΜΑ.Ε με θέμα «Χωροταξικός Σχεδιασμός Δικτύου Τουριστικών Λιμένων στην Ελλάδα».

Μνημόνιο Συνεργασίας ΕΛΙΜΕ - HELMEPA για θέματα θαλάσσιας ρύπανσης, ναυτικής ασφάλειας και απανθρακοποίησης λιμένων

Mνημόνιο Συνεργασίας για θέματα βιώσιμης ανάπτυξης, θαλάσσιας ρύπανσης, ναυτικής ασφάλειας, απανθρακοποίησης των λιμένων, κυκλικής οικονομία και εφαρμογής νέων τεχνολογιών, υπεγράφη μεταξύ της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) και της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (HELMEPA).

.

Το μνημόνιο υπέγραψαν ο Α' Αντιπρόεδρος της ΕΛΙΜΕ και Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε., κ. Παναγιώτης Τσώνης, και η Πρόεδρος της HELMEPA και Διευθύνουσα Σύμβουλος της DIANA SHIPPING Inc., κα Σεμίραμις Παληού.

Δ.Θεοδωράτος: «Πάνω από 1 δις έχουν επενδυθεί για την αναβάθμιση του στόλου από την ελληνική ακτοπλοΐα»

Η πρώτη ενότητα της ημερίδας του ΣΕΕΝ «Σύγχρονες Ακτοπλοϊκές Μεταφορές, Βιώσιμη ανάπτυξη των Νησιών» έθεσε στο επίκεντρο την Ανταγωνιστικότητα και την Πράσινη Μετάβαση της Ακτοπλοΐας. Στο πλαίσιο αυτό, ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), κ.

Ο πρώτος πράσινος διάδρομος της Βαλτικής Θάλασσας

Σε σημαντική πρωτοβουλία με επίκεντρο τη ναυτιλία χαμηλών εκπομπών άνθρακα προχωρά η εταιρεία κρουαζιέρας Viking Line, η οποία προσβλέπει στη δημιουργία του πρώτου πράσινου διαδρόμου στη Βαλτική Θάλασσα.

.

Ειδικότερα, τα πλοία της εταιρείας στο Turku route θα αξιοποιήσουν για μία ολόκληρη εβδομάδα αποκλειστικά βιοαέριο. Πρόκειται για μια πιλοτική δοκιμή, που υπόσχεται μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 90%.

Μείωση 9,16% στην κατανάλωση ενέργειας στο υπ. Ναυτιλίας

Μείωση 9,16% σημειώθηκε στην ετήσια ενεργειακή – ηλεκτρική κατανάλωση των υποδομών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Κεντρικό Κτήριο Υπουργείου, Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, Λιμεναρχεία, Επισκευαστικές Μονάδες, cold – ironing σκαφών του Λιμενικού Σώματος κ.ά.), την περίοδο 2022 – 2023. 

.

ΟΛΠ - Νέες Τεχνολογίες και Ήπιες Δεξιότητες: Ρόλος Κλειδί για την Απανθρακοποίηση της Ναυτιλίας

Η προώθηση νοοτροπίας ασφάλειας σχετικά με την απανθρακοποίηση στη ναυτιλία προϋποθέτει την καλλιέργεια και ανάπτυξη των ήπιων δεξιοτήτων όπως και τη συνεχή εκπαίδευση και επανακατάρτιση των εργαζομένων σε νέες τεχνολογίες, σύμφωνα με τα συμπεράσματα ημερίδας που διοργάνωσε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (HELMEPA) σε συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), με εκτενή συμμετοχή εργαζομένων και στελεχών του ΟΛΠ και άλλων λιμένων της Ελλάδος, καθώς και εκπροσώπων της ευρύτερης ναυτιλιακής κοινότητας. 

.